ПО-РУССКИ
20 історій цифрової трансформації в Україні
Укренерго, МАУ, Ощадбанк, Toyota, Eldorado, Ecosoft та інші
Сучасні компанії розуміють, наскільки важливо переосмислювати бізнес-процеси і трансформуватися, щоб зберегти лідерство на ринку. Організації, яким це вдається, об'єднує одне — стійкість до змін, що дозволяє підтримувати життєдіяльність і розвиватися, швидко адаптуючись до змін.

Стійкість компанії багато в чому залежить від того, наскільки ефективні технології вона використовує, наскільки вони зручні, гнучкі, надійні та здатні до масштабування — пошук і впровадження таких рішень і є головним завданням цифрової трансформації.

Ключову роль відіграє те, наскільки продуманими і адаптованими під потреби компанії будуть оновлення, чи вдасться знайти для цього кваліфікованих фахівців, чи будуть співробітники компанії розуміти, що з цим робити далі. Саме тому Microsoft приділяє так багато уваги розвитку партнерської екосистеми — до неї входить понад 1200 українських IT-компаній, які допомагають впроваджувати технології та розробляють унікальні інноваційні рішення на базі Microsoft, модернізуючи бізнес клієнтів.

Microsoft проводить багато курсів, сертифікацій і тренінгів для партнерів про передові технології та світові практики роботи з ними. Все це дозволяє драйвити цифрову трансформацію бізнесу і IT-індустрії, роблячи українські компанії більш конкурентними на міжнародному ринку.

Редакція AIN.UA спільно з Microsoft Ukraine зібрала 20 історій про те, як найуспішніші компанії в Україні завдяки цифровій трансформації стали більш стійкими до змін на ринку, гнучкішиими, ефективнішими і прибутковішими.
З початком карантину енергосистема України опинилася під загрозою. Перед «Укренерго», найбільшим провайдером електроенергії, стояло складне завдання — перевести всіх на віддалену роботу, не зупиняючи безперебійну роботу мережі по всій країні.

Сценарій переходу «Укренерго» на Microsoft Office 365 був розроблений заздалегідь і передбачав міграцію за 2-3 роки — але ніхто не очікував, що на реалізацію цього плану буде всього пара тижнів. Все це стало можливим завдяки компанії Lizard Soft, яка забезпечила технічну реалізацію процесу, навчала користувачів і розробляла відповідні сценарії використання сервісів.

Саме завдяки технологіям Microsoft і підтримці Lizard Soft всі ми залишалися зі світлом і електроенергією, в той час як 8-тисячний колектив «Укренерго» повністю перейшов на дистанційну роботу.
Укренерго
8 тисяч співробітників
Microsoft partner: Lizard Soft
1,4 млрд євро кредитного портфеля
01 / 20
6 енергосистем
Університет «КРОК»
6 інститутів
Microsoft partner: SoftwareONE
3,5 тисячі студентів щорічно
04 / 20
Читать
ODIS-W
Автоматизація зовнішнього освітлення
Microsoft partner: Kyivstar
17 міст (12 в Україні)
03 / 20
Читать
3500 співробітників
02 / 20
120 магазинів в 57 містах України
Microsoft partner: SoftwareONE
Роздрібна мережа №1 за товарообігом електроніки
Eldorado
Читать
Кожне підприємство «Укрнафти» працювало ізольовано, з окремими процесами, IT-структурами, каталогами та системами обліку — але це було навіть не головним челенджем. Деякі співробітники компанії взагалі не користувалися комп'ютерами, тому важливо було розробити ефективну стратегію роботи з новими сервісами в масштабах всієї компанії — для цього був обраний Office 365.

Під керівництвом SoftwareONE одна команда навчалася використовувати Teams, а потім виступала в якості наставників для наступної, і так по ланцюжку вдалося впровадити нове бачення комунікації всередині компанії.

Справжнім досягненням стало те, що зараз понад 80% співробітників «Укрнафти» не тільки активно працюють з Office 365, але і самі проявляють ініціативу знайомитися з новими інструментами і використовувати їх в роботі.

Головне — змінилася корпоративна культура: раніше центральний офіс вважався недоступним, а тепер всі розуміють, що там є люди, яким можна ставити питання і отримувати відповіді. А новий проект починається зі створення команди в Teams.
Укрнафта
60% українського ринку нафти
Microsoft partner: SoftwareONE
537 АЗС
05 / 20
50 підрозділів
Infopulse
30 років на ринку
Microsoft partner: Infopulse
2000 експертів
08 / 20
Читать
Група «Метінвест»
$10,45 млрд річний прибуток компанії
Microsoft partner: Infopulse, Metinvest Digital
21 виробниче підприємство в Україні, Європі та США
07 / 20
Читать
06 / 20
Samsung Experience Store
Microsoft partner: Cloud Services
12 років на ринку
Protoria
Читать
7 офісів в Східній і Західній Європі та США
У топ-50 сталеливарних компаній світу
11 місце серед гірничодобувних компаній світу
У постійному прагненні поліпшити обслуговування клієнтів на різних етапах, «Тойота Україна» виявила необхідність автоматизації ряду процесів, оскільки багато процедур співробітники робили вручну.

Для обслуговування клієнтів дилерських центрів потрібно мати під рукою всю інформацію про автомобілі та запчастини. А так як цими даними співробітники ділилися пересилаючи ручні звіти по email, вони могли бути неточними або неактуальними до моменту використання.

Необхідно було створити єдиний простір, де дані могли б оновлювати як співробітники імпортера, так і дилери.

Для підвищення ефективності «Тойота Україна» вирішила перенести управління ланцюжком поставок в хмару. За підтримки OntargIT в компанії впровадили Dynamics 365 Finance and Operations, Dynamics 365 Sales і Dynamics 365 Marketing.

Замість обміну інформацією по електронній пошті тепер є портал SharePoint Online, де зберігається необхідна інформація в доступі для дилерів.

А співробітники «Тойота Україна» можуть замість рутинних завдань більше часу приділяти аналітиці, підвищуючи якість і швидкість обслуговування відповідно до високих стандартів Toyota. За допомогою інструментів Power BI, Power Apps і Power Automate звіти генеруються автоматично — те, що займало 2-3 дні, тепер можна зробити однією кнопкою.
Toyota Ukraine
17 років на ринку
Microsoft partner: OntargIT
Офіційний імпортер Toyota і Lexus
09 / 20
35 дилерських центрів по Україні
Агрохолдинг Kernel
15% світового експорту соняшникової олії
Microsoft partner: Innoware
Експорт у 80 країн світу
12 / 20
Читать
Ощадбанк
1816 відділень
Microsoft partner: E-consulting
7 млн клієнтів
11 / 20
Читать
10 / 20
Microsoft partner: E-consulting
Один з лідерів в Україні з прямих продажів
AVON Ukraine
Читать
Коли найбільша IT-компанія перейшла на віддалену роботу, з'явився конкретний запит: оптимізувати зв'язок для злагодженої роботи команд, які працюють дистанційно. Потрібно було організувати простий і зручний спосіб зв'язку, скоротити витрати на телефонію і зменшити кількість провайдерів, задіяних в процесі.

Для цього було вирішено перейти на єдину корпоративну платформу Microsoft Teams. Під керівництвом партнера Kyivstar платформа була запущена в тестовому режимі — і вже за 3 місяці повністю введена в експлуатацію всередині компанії.
EPAM Ukraine
У топ-50 IT-компаній України
Microsoft partner: Kyivstar
Більше 10 000 інженерів і консультантів
13 / 20
Співпрацює з фахівцями по всій Україні
Дарница
90 років на ринку
Microsoft partner: Infopulse
У топ-3 найдорожчих брендів України
16 / 20
Читать
Saint-Gobain
У топ-100 кращих промислових корпорацій світу
Microsoft partner: OntargIT
350 років на ринку
15 / 20
Читать
24 роки роботи в Україні
14 / 20
Об'єднує 100 напрямків діючого бізнесу
Microsoft partner: Lizard Soft
Платформа для інвесторів, підприємців та менеджерів
x100
Читать
Найважливіше для будь-якої авіакомпанії — автоматизувати процес управління відносинами з клієнтами. Це особливо важливо в період пандемії, коли кількість запитів і звернень істотно зросла.

«Міжнародні Авіалінії України» спільно з командою SMART business перенесли обробку звернень клієнтів в єдину систему Microsoft Dynamics 365 Customer Engagement, відмовившись від «ручного» ведення клієнтської бази.

Рішення Unified Service Desk for Dynamics 365 дозволяє централізовано зберігати всю історію пасажирів і забезпечує можливість одночасно працювати з декількома системами.
МАУ
Авіаперевізник №1 в Україні
Microsoft partner: SMART business
1600 співробітників
17 / 20
Ecosoft
30 років на ринку України
Microsoft partner: SMART business
Поставки продукції в 60 країн світу
20 / 20
Читать
MTI hi-tech distribution
30 років на ринку дистрибуції
Microsoft partner: SMART business
Більше 800 партнерів
19 / 20
Читать
18 / 20
12 країн Європи і Центральної Азії
Microsoft partner: Innoware
Найбільший міжнародний IT-дистриб'ютор
Elcore Group
Читать
У складі світового лідера — групи Best Water Technology
Входить до Групи компаній MTI
Eldorado
Для збереження позиції лідера на ринку перед Eldorado стояло завдання оновити спосіб обміну інформацією між співробітниками і створити ефективну платформу для спільної роботи — для цього був розроблений план заходів щодо переходу на Microsoft 365. Співробітники SoftwareONE в прискореному режимі навчили команду Eldorado сервісам Teams, SharePoint Online і Exchange Online. За рахунок експертизи IT-фахівців Eldorado і SoftwareOne, процес міграції дозволив в рекордні терміни впровадити нові інструменти в робочі процеси. Зараз використання програм Microsoft 365 дозволяє оновлювати, аналізувати, використовувати і обмінюватися даними просто, швидко і безпечно.

Крім того, правильно проведене профілювання навантажень дозволило скоротити витрати на 30% за рахунок використання хмарних сервісів. А завдяки фахівцям SoftwareONE весь етап цифрової трансформації вийшло здійснити без зупинки робочих процесів.
ODIS-W
На базі Azure Stack фахівці ODIS-W розробили новий проект інтелектуального зовнішнього освітлення — і успішно реалізували його в Кропивницькому.

Тепер диспетчер може дистанційно через єдиний інтерфейс керувати кожним світильником, змінювати яскравість в залежності від довжини дня і вимикати частину освітлення вночі — крім зручності використання це забезпечує суттєву економію.

На сьогоднішній день такого комплексного механізму освітлення немає більше ніде в Україні.
Університет «КРОК»
Дистанційна форма навчання розвивається в Університеті «КРОК» з 2012 року, але з карантинними обмеженнями потрібно було повністю перейти на віддалений режим, включаючи організацію освітнього процесу та управління робочим процесом.

Завдяки експертизі SoftwareONE повний перехід процесу навчання з використанням дистанційних технологій на базі Office 365 пройшов швидко і якісно. Крім того, студенти та викладачі отримали можливість оцінити всі переваги Microsoft Teams для командної роботи.

Тепер представники студентського офісу і кафедр швидко і зручно створюють робочі групи за спеціальностями, а викладачі можуть в одному інтерфейсі організовувати інтерактивні заняття, спілкуватися зі студентами та забезпечувати зворотний зв'язок, проводити онлайн-лекції та консультації, обмінюватися файлами, створювати електронний журнал класу OneNote, давати і оцінювати завдання.

Партнер допомагав з цифровою трансформацією також таким навчальним закладам, як КНУБА та КНЛУ.
Protoria
Основний напрямок — роздрібна торгівля Samsung. Роздрібна мережа представлена 27 брендовими магазинами Samsung і інтернет-магазином samsungshop.com.ua. У 2020 році компанія поставила в пріоритет вдосконалення інструментів аналітики і роботи з даними, що дозволило б досягати кращих показників, швидше рости і розвиватися.

Для цього було вирішено перейти на Power BI — просунутий сервіс для бізнес-аналітики, звітності та візуалізації даних всередині компанії. Впровадження BI дало можливість оперативно аналізувати продажі, закупівлі, потоки і виконання бюджету. Комплекс даних аналітичних зрізів дозволяє оперативно приймати управлінські рішення і підвищувати рівень управлінських навичок менеджерів компанії Protoria. Була проведена комплексна робота представниками компанії Cloud Services по перенесенню серверних потужностей на хмарну платформу Microsoft Azure для оптимізації продуктивності з можливістю подальшого масштабування. Фахівці Cloud Services впровадили Microsoft 365, що дозволило поліпшити робочі процеси за допомогою сервісів Teams, OneDrive і Outlook. Впровадження OneDrive надало можливість безпечно зберігати всі необхідні документи і надавати до них доступ певним особам з будь-якого пристрою. Зараз використання програм Microsoft 365 дає можливість оновлювати, аналізувати, використовувати і обмінюватися даними просто, швидко і безпечно.
Група «Метінвест»
Масштабна міграція IT-інфраструктури групи «Метінвест» стала одним з найбільших проектів хмарної трансформації як в Україні, так і в Європі, включаючи всі підприємства групи.

В рамках неї проектна команда з фахівців Metinvest Digital і Infopulse перенесла 680 серверів/325 Тб даних двох дата-центрів компанії на хмарну платформу Microsoft Azure. Міграція IT-інфраструктури є частиною довгострокової стратегії розвитку IT групи і дозволить в десятирічній перспективі заощадити промисловому гіганту понад $3 млн.
Infopulse
Перехід на віддалений формат став викликом для компанії, так як необхідно було оптимізувати мережу, переналаштувати IT-інфраструктуру і можливості внутрішніх служб на підтримку віддаленої роботи та конференц-зв'язку, забезпечуючи необхідний рівень безпеки. Незважаючи на масштабність, процес переходу відбувся оперативно і практично непомітно.

З березня 2020 на Microsoft Teams перейшли всі комунікації компанії: від редагування документів в онлайн-режимі і трекінгу завдань до глобальних конференцій на сотні і навіть тисячі учасників. У зв'язці з Outlook, SharePoint і Microsoft 365 технології допомогли підвищити ефективність роботи як всередині, так і між командами.

Крім того, Data Science-відділ Infopulse розробив і впровадив Infopulse Mask Wearing Detection — просте і ефективне рішення, яке автоматизує моніторинг використання масок в офісах і закритих приміщеннях. Рішення Mask Wearing Detection доступне для клієнтів компанії — з можливістю розміщення як в хмарі Azure, так і локально.
AVON Ukraine
Завдяки новим технологіям клієнти тепер можуть в лічені секунди замовити товар або отримати консультацію на замовлення — навіть без розмови з оператором. Впровадження CRM-рішень і XRM® Contact Center від компанії E-Consulting повністю змінило процес обробки звернень представників, спростивши роботу фахівців AVON.

Зараз зв'язок з клієнтами проходить за допомогою чат-ботів і голосового меню контактного центру, що значно підвищує швидкість спілкування. Автоматична обробка звернень ботами становить більше половини всіх звернень.

У реалізації проекту використовувалися різні технології такі як Logic Apps, Dynamics 365 та інші, а впровадження Power BI помітно полегшило аналіз і створення звітів при обробці заявок.
Ощадбанк
«Ощадбанк» пропонує своїм клієнтам все більше можливостей в управлінні фінансами онлайн, а партнер E-Consulting допомагає впроваджувати передові IT-рішення, щоб банк користувався всіма перевагами сучасних технологій.

Перехід на Microsoft Dynamics 365 зробив обслуговування клієнтів ще більш простим і зручним — завдяки впровадженню чат-бота клієнти банку можуть оформити карту онлайн, керувати власними фінансами 24/7 і все це без необхідності відвідувати відділення.

Впровадження цифрових технологій приносить користь від використання банківських пропозицій як дорослим, так і дітям. Спеціальні рішення допомагають дітям вчитися самостійно керувати фінансами, без участі батьків.
Агрохолдинг Kernel
Трансформацію процесів за допомогою технологій Microsoft холдинг Kernel почав кілька років тому і 2020-й став ключовим для цифрової модернізації компанії. Перед об'єднаною командою Кernel і Innoware була поставлена задача по-новому подивитися на вже налагоджені процеси і знайти можливість удосконалити їх.

В результаті на платформу Microsoft Dynamics NAV було переведено управління всіма запасами та складами «Кернел Трейд», а до кінця квітня 2021 року буде реалізовано управління всіма продажами і все виробництво.

У проекті задіяні більше 30 консультантів Innoware, і трансформація зайняла більше 25 000 людиногодин. Тепер узгодження і підписання договорів відбувається автоматизовано, платежі і взаєморозрахунки з постачальниками проходять швидше, налагоджено управління закупівлями і продажами, і при цьому оперативно вирішуються завдання управлінського та бухгалтерського обліку.
Elcore Group
Група компаній Elcor Group виявилася більш підготовленою до роботи в ринкових умовах, що швидко змінюються, так як протягом декількох років активно інвестувала свій час і сили у впровадження сучасних технологій управління різними сферами свого бізнесу. Починаючи з 2016 року, компанія реалізувала цілий ряд проектів по впровадженню: ERP-системи Microsoft Dynamics AX 2012 CRM-системи Microsoft Dynamics 365 Sales, Microsoft Dynamics 365 Marketing, Office 365, що дозволило об'єднати всі бізнес-процеси холдингу в єдину високотехнологічну середу.

Логічним продовженням технологічного розвитку компанії і відповіддю на сучасні потреби ринку, став запуск Microsoft Dynamics 365 Portals (Power Apps Portals). Впровадження порталу, яке було завершено влітку 2020 року, дозволило Elcore Group організувати пряму взаємодію з партнерами і клієнтами, розширило присутність всіх компаній холдингу в мережі, вивело на сучасний, зручний та прозорий рівень комунікацію з партнерами.

Сьогодні, зайшовши в особистий кабінет на порталі самообслуговування Elcore Group, партнери можуть бачити всю історію своїх замовлень і взаєморозрахунків, прайс-листи, включаючи партнерські знижки і ціни, рахунки на оплату і т.д.

На основі цих даних партнери Elcore Group можуть в будь-який момент самостійно сформувати нове замовлення і відстежити статус існуючого, а також при необхідності подати звернення до відділу сервісного обслуговування. Вся інформація доступна в розрізі дат, інвойсів, продуктів і номерів замовлень.
X100
Міжнародний проект Х100, що швидко розвивається, надає можливість приватним інвесторам за допомогою керування франшизами та іншими інструментами інвестування стати власниками прибуткового бізнесу та отримувати гарантований пасивний дохід без участі в управлінні компанією. У холдинг Х100 сьогодні входять такі бренди, як «Суші Мастер», мережа пекарень «Хлібополіс», мережа піцерій «Monopizza» та гральні клуби «Легіон».

Разом з партнером Lizard Soft X100 вдалося вибудувати як стратегічні завдання, так і операційні процеси. Зокрема, для забезпечення прозорості бізнесів на базі Power BI і Sharepoint Online створено рішення для інвесторів холдингу, яке дозволяє їм в реальному часі відстежувати, як працює їх ресторан, які поточні продажі/витрати і рентабельність капіталу, а також переглядати відео з камер ресторану. З будь-якого пристрою в будь-якій точці світу інвестори Х100 можуть повністю контролювати свій бізнес і задавати питання, які за допомогою Power Automate відразу ж транслюються відповідальному фахівцю в Teams.

Всі бізнеси на платформі Х100 працюють віддалено без офісів, використовуючи Microsoft Teams як незамінний інструмент комунікацій всередині компанії і хаб, з якого будь-який співробітник може отримати доступ до всіх IT-сервісів компанії.
Saint-Gobain
Для більш якісної роботи повномасштабного бізнесу український підрозділ Saint-Gobain потребував автоматизації процесів продажів.

У 2019 компанія почала співпрацю з OntargIT з метою об'єднання в одній системі дистриб'юторів і об'єктів, по яких ідуть продажі продукції клієнта. Так почалося впровадження відразу декількох систем: Microsoft Dynamics 365 for Sales Enterprise, Power BI і Customer Voice.

Тепер компанія Saint-Gobain веде облік і аналізує зустрічі, які проводяться на об'єктах і у дистриб'юторів, використовує автоматизацію проведення семінарів (анкетування та автоматичне створення контактів по заповненим анкетами), і займається розширеною аналітикою продажів і заходів.

За підсумками цифровий трансформації Saint-Gobain отримали повноцінне рішення управління взаємовідносинами з клієнтами, яке легко масштабується.
Дарница
«Дарниця» — найбільша фармакологічна компанія України, яка усвідомлює, що для виходу на нові ринки і оперативного реагування на зміни бізнес повинен бути гнучким і адаптивним.

Початком трансформації стало впровадження Office 365, головним завданням якого було показати співробітникам, як саме вони можуть бути більш продуктивними за допомогою нових сервісів.

Наступним кроком стала оптимізація бізнес-процесів на базі хмарного рішення Azure. Консолідація баз даних дозволила зменшити їх розміри в 4 рази, і замість декількох днів витрачати на ті ж дії всього кілька хвилин.

Таким чином, в результаті трансформації «Дарниця» підвищила продуктивність IT-систем на 30% і в два рази зменшила вартість проекту.
MTI hi-tech distribution
MTI hi-tech distribution — один з найбільших в Україні мультивендорних імпортерів і дистриб'юторів в області hi-tech-обладнання та інноваційних рішень. Стрімкий розвиток і зростання привели компанію до необхідності автоматизувати робочі процеси, але безліч впроваджених за роки роботи рішень не покривали всіх потреб і вимагали складних додаткових інтеграцій. Команда MTI поставила перед собою цілі: модернізувати внутрішні бізнес-процеси, автоматизувати взаємодію з партнерами і поліпшити якість наданих сервісів. Для цього була обрана нова ERP-система — Microsoft Dynamics NAV.

Вона дала можливість об'єднати в одному рішенні документообіг, бухгалтерію і фінанси з урахуванням української локалізації. А партнерам МТІ — отримувати найактуальнішу інформацію про стан складу і в реальному часі відстежувати зміни цін, що істотно прискорює рішення про покупку і продаж обладнання. Що, в свою чергу, сприяє розвитку взаємин з партнерами і клієнтами.
Ecosoft
З 2015 року Ecosoft, міжнародний виробник обладнання для водоочищення та лідер українського ринку, демонструє щорічний приріст на 20-25%. Такі показники сприяють не тільки інтенсивному розвитку компанії, але і підвищують навантаження на персонал і інформаційні системи. Для ефективного управління зростаючим бізнесом було прийнято рішення про впровадження сучасної ERP-системи — Microsoft Dynamics NAV — для планування ресурсів, автоматизації та інтеграції безлічі бізнес-процесів.

У той же час, розширення системи дистрибуції зробило необхідним впровадження CRM-системи для автоматизації роботи з клієнтами, оптимізації маркетингу і продажів, надання послуг і технічної підтримки. Що і стало ключовим тригером для імплементації Microsoft Dynamics 365.

Це дозволило компанії працювати з партнерами в єдиній системі, контролювати рівень сервісу на кожному етапі, швидко реагувати на збої. А інтеграція з Microsoft Dynamics NAV дозволила автоматизувати ведення розрахунків з партнерами.

Після успішного запуску ключових процесів в Ecosoft отримали можливість аналізувати ситуацію і приймати рішення з використанням інтерактивної аналітики в Microsoft Power BI. Сьогодні такі звіти використовуються в компанії на всіх рівнях, сприяючи контролю і прозорості ведення бізнесу.
ТЕКСТ
Анастасія Михалюк
ПАРТНЕР
Матеріал підготовлено за підтримки Microsoft Ukraine
Що це означає?
ВЕРСТКА
Дарія Корнєєва
ПРОДЮСЕР
Анастасія Михалюк
СЕЙЛЗ-МЕНЕДЖЕР
Наталія Оліферович
ФОТО
Microsoft
Ольга Глебова
ПРЕДСТАВНИК MICROSOFT
Материал подготовлен при поддержке рекламодателя
Під час використання матеріалів сайту обов'язковим є наявність гіперпосилання в межах першого абзацу на сторінку розташування вихідної статті із зазначенням бренду видання AIN.UA. Матеріали з позначками «Новини компаній», PR, «Спецпроект», «Промо» і «Блоги» публікуються на правах реклами.
© 1999-2021 AIN.UA