Діджиталізація, хмари, «годі боятися» та що ще потрібно бізнесу, щоб не пасти задніх
Епідемія коронавірусу зачепила не лише систему охорони здоров'я, а й суттєво вплинула на бізнес і процеси, що в ньому відбуваються. Все більше компаній переходять на роботу в онлайн і впроваджують хмарні сервіси, які ще кілька років тому здавались компаніям недоступними. З послуги класу «захмарних» хмари як технологія на кожен день стали досяжною необхідністю для тих бізнесів, які прагнуть іти в ногу в часом та розширювати свої можливості.

Саме тому хмари й пов'язані з ними сервіси стали головною темою обговорень на 4-му Open Talk «Бізнес без меж» від Kyivstar Business Hub, який відбувся наприкінці осені. Говорили про те, як розвиваються хмарні технології у світі та в України, як можна вигідно поєднувати потенціал хмар і великих даних, щоб змінити застарілі підходи до певних робочих завдань, як позбутися страхів перед новими технологіями та наскільки подібні рішення вже сьогодні доступні компаніям різних масштабів. AIN.UA законспектували найважливіші інсайти цієї події.
«Маст хев» сьогодення
1/7
Ще кілька років тому хмари здавались для українського бізнесу далеким майбутнім. Про них говорили, що вони є «десь там», за кордоном, у розвинених країнах. Однак 2020 рік вніс свої корективи й відтепер такі хмарні сервіси, як Mircosoft Teams, OneDrive, Azure Cloud знайомі й допомагають працювати багатьом українським бізнесам. Серед них не лише великі корпорації, а й представники МСБ.
І головною тенденцією, яка зараз визначає розвиток бізнесу, стає його цифровізація або діджиталізація. Вона передбачає не лише встановлення сучасного обладнання та програмного забезпечення для роботи компанії, але і фундаментальні зміни в самих підходах до управління, корпоративної культури, зовнішніх комунікаціях. Внаслідок цих комплексних змін продуктивність співробітників підвищується, а також зростає рівень задоволеності клієнтів.

І тут хмари стають певним активатором, який надає компаніям потрібні інструменти для якіснішого керування бізнес-процесами та власними даними. Завдяки їм ефективність працівників стає вищою — вони можуть належним чином оптимізувати наявну операційну діяльність та надалі виходити на новий рівень цілей, працювати з новими ринками.

Детальніше дивіться у відео ↓
Пандемія – каталізатор переходу бізнесу в хмару
2/7
Під час пандемії компанії почали масово впроваджувати технологію штучного інтелекту (ШІ), автоматизувати процеси. В таких умовах з'явилися нові компанії-єдинороги, які почали зростати завдяки використанню аналітики Big Data, інтернету речей (IoT) або штучного інтелекту (ШІ). Все більше компаній щодня відкривають для себе хмарні сервіси.
Класичним прикладом став успіх компанії Zoom, яка надає послуги віддаленого конференц-зв'язку з використанням хмарних обчислень. Якщо в кінці 2019 року щоденно послугами компанії користувалися 10 млн осіб, то станом на квітень 2020 року кількість користувачів сервісу зросла до 200 млн осіб щодня.

«Київстар» також не став виключенням. За словами спікерів компанії, з перших днів карантину їй вдалося швидко перевести 80% співробітників на віддалений режим роботи завдяки тому, що «Київстар» вже декілька років поспіль впроваджував цифрові інструменти та рішення всередині бізнесу. Це стало важливою зміною, зокрема — на рівні корпоративної культури.

Втім Україна поки що дещо відстає від країн Західної Європи, як зауважили спікери з «Microsoft Україна». За їх враженнями, Україна зараз перебуває на самому початку процесу впровадження хмарних сервісів. І щоб це відбувалося швидше, компаніям необхідно більше знати про переваги хмар, адже вони відкривають перед бізнесом необмежені можливості.

Детальніше дивіться у відео ↓
Годі боятися!
3/7
Незважаючи на стрімкий розвиток хмарних сервісів із початком карантину, у бізнесу все ще є багато упереджень стосовно хмар. Серед найбільш поширених — «хмари — це небезпечно», «хмари не підходять для держпідприємств», «хмари — це дуже дорого та лише для великих компаній». Прийшов час їх розвінчувати та казати, як технології працюють насправді.

Насправді ж для малого та середнього бізнесу хмарні сервіси можуть бути ще більше цінними, ніж для великих компаній – їхнє використання допомагає швидко і без великих капіталовкладень розвивати власну справу. Зокрема, бізнес отримує суттєве заощадження на інвестиціях у «залізо» — не потрібно купувати та обслуговувати свої сервери для зберігання інформації, з цим упорається хмара. І працювати з програмами та інструментами, які пропонують хмарні технології, на гнучких умовах. Скажімо, якщо ви користуєтесь хмарою лише 12 годин на добу, ви оплачуєте саме цей час. При цьому кібербезпека виходить на передній план. Лише Microsoft щорічно вкладає у цей напрямок $1 млрд. А в рішеннях, які пропонуються клієнтам, використовуються ті самі принципи безпеки, що використовуються всередині компанії, тож увага до них – підвищена.

Детальніше дивіться у відео ↓

Трохи про «віддаленку»
4/7
Епідемія коронавірусу змінила багато процесів в компаніях. Все більше і більше з них переходять у віддалений або гібридний формат роботи. Наприклад, Twitter дозволив своїм співробітникам працювати віддалено і після завершення коронакризи, а Facebook шукає директора з дистанційної роботи. Про перехід на дистанційний формат оголосила українська IT-компанія Jooble.

Втім такий перехід ставить перед компаніями нові виклики, зокрема — у сфері безпеки. Серед них — збільшення ймовірності витоку конфіденційної інформації, а також стороннє програмне забезпечення, яке може отримувати доступ до хмарних сервісів компанії. І тут важливо правильно діяти, щоб цього не допустити.
На сьогодні існує два головні підходи до захисту інформації у хмарних сервісах. Перший підхід включає всі інструменти, які входять до складу операційної системи Windows разом з останніми оновленнями. Серед них — базовий антивірус (Defender), двофакторна авторизація, інструменти ідентифікації користувача (захист з використанням відбитків пальців, з інфрачервоним підсвічуванням розпізнавання осіб). Всі ці інструменти покликані захищати пристрої від злому.

Однак не слід на цьому зупинятися. З'являються нові сервіси, завдання яких — поведінковий аналіз програмного забезпечення та дій користувача. У разі виникнення небезпеки вони активно блокують небезпечні дії й відправляють повідомлення в центр безпеки Microsoft для подальшого аналізу фахівців з інформаційної безпеки.

Детальніше дивіться у відео ↓
Big Data — нове «чорне золото»
5/7
Завдяки швидкому розвитку технологій не лише хмари, а й інші послуги з преміум-сегменту переходять у буденний формат. Один з прикладів — Big Data. Сьогодні компанії все більше відкривають для себе можливості великих даних. Ще буквально два роки тому цей інструмент був доступний лише невеликій кількості клієнтів і на індивідуальне замовлення. А зараз великі дані стали буденною частиною щоденної роботи, зокрема вони допомагають працювати з наявними клієнтами, шукати нових, комунікувати з певними аудиторіями, визначати найкращі місця для відкриття магазинів, покращувати транспортну інфраструктуру та робити багато чого іншого.
Так, «Київстар» сьогодні виділяє 4 головних напрямки використання Big Data:

інструменти маркетингу (включає таргетовану комунікацію, таргетинг у реальному часі, digital-рекламу, аналіз комунікацій та їхній розвиток);

аналітика на основі великих даних (портрет клієнта, моделювання look-alike, heatmaps і геоаналітика, відео та аудіоаналітика);

покращення бізнес-процесів (Sim Check, скоринг, лідогенерація);

хмарні рішення під ключ (аналітичні рішення, міграція потоків, оптимізація витрат).

То як це працює в маркетингу? Скажімо, для більш вдалої рекламної кампанії за допомогою великих даних спершу можна проаналізувати та детально визначити портрет клієнта (вік, стать, захоплення тощо), далі провести таргетовану комунікацію, розіславши повідомлення саме тим, хто із найбільшою ймовірністю може придбати товар й оптимізувати таким чином свої витрати, адже попадань у ціль буде набагато більше, ніж зі звичними підходами.

Дієвість таргетованої комунікації в тому, що SMS-повідомлення про подію чи продукт отримує лише зацікавлений клієнт. Як правило, це працює так: спершу клієнт готує перелік критеріїв для розсилки, визначаючи найважливіші для свого покупця риси — вік, стать, інтереси, місце проживання тощо. На другому етапі «Київстар» надсилає повідомлення саме тим абонентам, які відповідають заданим критеріям. Важливий момент: для визначення цільової аудиторії розсилки «Київстар» працює лише зі знеособленими даними — використовує математичні моделі й аналізує узагальнені характеристики використання абонентами телекомунікаційних послуг.

Така розсилка призводить до збільшення конверсії, допомагає залучити нових клієнтів, а також допомагає оптимізувати маркетингові витрати. Тому клієнту-замовнику після проведення розсилки надається відповідна статистка, щоб він міг краще оцінити ефективність промокампанії.

Детальніше дивіться у відео ↓
Чи може бухгалтерія «жити» у хмарі?
6/7
Зазвичай бізнес боїться переносити бухгалтерію у хмару, оскільки є побоювання, що до рахунків компанії зможуть отримати доступ сторонні. Інші вважають, що бухгалтерія у хмарі — це дуже дорого. Але це не так — сьогодні перевести бухгалтерію компанії у хмару може дозволити собі й малий та середній бізнес.

Щоб зробити це безпечно, можна скористатися тими пропозиціями, що є в «Київстар». Певні тарифи для бізнесу вже включають в себе можливість підключення без додаткових оплат до ліцензійних хмарних продуктів Microsoft Office 365 до 5-ти користувачів — це можуть бути бухгалтери, директори, власники бізнесу, які в результаті матимуть доступ з будь-якого місця до офісних додатків, даних, що зберігаються в хмарі та засобів захисту програмного забезпечення. І при цьому немає різниці, на якій операційній системі працює ваш гаджет — на Windows, Android чи iOS.

Серед переваг бухгалтерії в хмарі — цілодобовий доступ до даних і можливість розгорнути у цьому середовищі власне програмне забезпечення. Також клієнти мають можливість отримати окремі сервери для звітностей, а усі дані на сервері резервуються і є можливість робити бекапи.

Детальніше дивіться у відео ↓
Шлях до клієнта – через смартфон
7/7
2020 рік та карантинні обмеження ще раз підкреслили важливість діджитал-шляху до клієнта. Ваш бізнес повинен бути у клієнта в смартфоні, тобто він має знаходити його зі свого гаджету – сайт в інтернеті, сторінки у соцмережах, групи у популярних месенджерах. Але й з вашого боку комунікація з клієнтом має бути не лише зручною для нього, але й швидкою. І цей шлях лежить також через смартфон. Він найкоротший та максимально точний. До того ж, доступний не лише великим компаніям, а навіть маленькому бізнесу. В цьому може бути корисною платформа Business Data Solution, яку «Київстар» розробив саме для того, щоб компанії, незалежно від їхнього розміру чи бюджету, могли власноруч відправляти повідомлення на телефони своїх клієнтів. Платформа доступна на вашому пристрої через інтернет-браузер, тому дозволяє працювати з нею з будь-якого місця у зручний час. В ній використовуються технології Big Data, тож можна гнучко визначати аудиторію для розсилки за певними критеріями, щоб максимально точно сповістити своїх клієнтів про розклад роботи закладу, акції, персональні пропозиції тощо.
При цьому вашій компанії важливо передбачити канали якісного зворотного зв'язку, щоб дзвінок у відповідь не залишився без уваги. І тут знову в пригоді стають хмарні можливості, які дозволяють організувати роботу співробітників колцентру або відділу продажів навіть якщо вони працюють віддалено зі своїх домівок. Наприклад, «Віртуальна мобільна АТС» — хмарна платформа, яка не лише поєднує усі мобільні та фіксовані номери компанії в одну корпоративну мережу, але й дозволяє налаштовувати сценарії розподілу дзвінків між працівниками, що працюють у різних місцях, підключати голосове меню з важливою інформацією, функцію запису розмов для якіснішого обслуговування клієнтів та інтегрувати роботу платформи з CRM-системами. Тобто, якщо ваша пропозиція клієнту цікава, від її відправки й до прийнятого дзвінка у відповідь сьогодні можуть пройти лічені хвилини. Звісно, якщо ваші процеси налаштовані правильно і ви вже на «ти» з хмарами та Big Data.

Детальніше дивіться у відео ↓
У підсумок — для роздуму
Незважаючи на стрімкий розвиток хмарних технологій за останні кілька місяців, Україна поки дещо відстає від країн Західної Європи у впровадженні хмар. Більшість компаній ще мають пройти довгий шлях, щоб хмарні технології стали нормою у бізнес-процесах та почали приносити користь. І щоб зробити цей крок без винаходу велосипеду та безпечно, варто звертатися до досвідчених постачальників, які зможуть бути надійними партнерами у впровадженні та супроводі інноваційних рішень. Одним з яких на сьогодні вже є «Київстар», який має глибоку партнерську співпрацю з Microsoft. У поєднанні зусиль двох таких потужних компаній, лідерів своїх ринків, клієнти можуть розраховувати на справді дієві інструменти із належним рівнем безпеки ті якості. При цьому, що не менш важливо, — доступні та прості у користуванні. Тож розвиток за таких умов – це лише справа часу. Хоча насамперед – вибору: яким бути вашому бізнесу завтра?

Детальніше дивіться у відео ↓

ТЕКСТ
Наталія Міняйло
ПАРТНЕР
Матеріал підготовлено за підтримки Київстар Бізнес
Що це означає?
ВЕРСТКА
Єлизавета Манорик
ПРОДЮСЕР
Яна Проценко
ІДЕЯ
Наталія Оліферович
ФОТО
Ольга Закревська
Юлія Дорошенко та Жанна Білоус
ПРЕДСТАВНИК КИЇВСТАР
Матеріал виготовлено за підтримки рекламодавця
Під час використання матеріалів сайту обов'язковим є наявність гіперпосилання в межах першого абзацу на сторінку розташування вихідної статті із зазначенням бренду видання AIN.UA. Матеріали з позначками «Новини компаній» і PR публікуються на правах реклами.
© 1999-2020 AIN.UA