Як опублікувати,
свій застосунок в Huawei AppGallery
Інструкція
Магазин застосунків для смартфонів Huawei — AppGallery — входить в топ-3 на Android по всьому світу. База користувачів сягнула 700 млн, з них 780 000 проживає в Україні. У AppGallery розміщують застосунки 1,8 млн розробників. І в Україні компанія надає їм локальну підтримку. Редакція AIN.UA підготувала інструкцію для тих, хто хоче запустити свій застосунок в AppGallery, але поки не знає, з чого почати.

Дізнатися, як інші компанії співпрацюють з Huawei AppGallery

Процес складається з чотирьох етапів: реєстрація акаунту розробника на порталі Huawei, аналіз застосунків на предмет використання Google Mobile Services (далі по тексту — GMS), розробки або доопрацювання (як показує досвід, все-таки доопрацювання, тому що первинно Android-застосунки в Україні створюють насамперед під Google Play) і публікації APK.

Опціонально, п'ятий — вихід застосунку на ринок Китаю з майже мільярдом користувачів. Кількість завантажень програм в Китаї торік наблизилася до 100 млрд. Загалом, ринок великий і ласий, але в ньому є багато законодавчих вимог до дозволів, сертифікацій і т.д. Допомога з виходом на китайський ринок — одна з переваг AppGallery.

Перший і другий етапи можна поміняти місцями. Практика показує, що саме так і варто робити.

Працівники підтримки Huawei рекомендують розробникам звертатися до них вже на першому етапі, якщо виникають будь-які питання чи труднощі. Вони допоможуть оцінити, що саме потрібно змінити в додатку і які ресурси для цього потрібні, поділяться локальною та глобальною статистикою AppGallery, вирішать проблеми якщо щось не виходить з реєстрацією та за потреби прискорять публікацію.

Про переваги співпраці з AppGallery читайте у нашому попередньому матеріалі.
Щоб застосунок працював на смартфонах Huawei та Honor без Google, з нього потрібно прибрати всі сервіси GMS та Firebase. Firebase — розробники крос-платформенних сервісів синхронізації даних. Це push-повідомлення, аналітика, крашлітика, А/Б-тестування, тощо. Її придбав Google, тому ці кіти також треба замінювати на аналогічні від Huawei.

Тут усе досить індивідуально і загальних порад немає.

Деякі розробники при адаптації програми під AppGallery вирішують відмовитися від певних кітів. Наприклад, якщо в застосунку є карта, якою ніхто ніколи не користувався, або сторінка з YouTube-відео, куди мобільні користувачі зазвичай не заглядають, від них може бути простіше відмовитися. Кіт карти в Huawei Mobile Services (далі — HMS) є, тут можна обійтися простою заміною. Але YouTube — це сервіс Google, його відсутність може стати проблемою для користувача, адже просто завантажити його не можна.
Аналіз застосунку
1/5
В ідеалі реєстрація та верифікація акаунту на порталі розробника займає 1-2 дні. На цьому етапі можуть виникнути перші складнощі, які призведуть до затримок.

На сайті підтримки Huawei є докладна інструкція з покроковим описом процесу реєстрації акаунту розробника. Спочатку треба завести звичайний аккаунт Huawei. Він прив'язується до пошти або номеру мобільного телефону.

Наступний крок — реєстрація акаунту розробника. Він може бути індивідуальним або корпоративним. Як в процедурі, так і в правах індивідуальних та корпоративних розробників є відмінності. Індивідуальний розробник не може використовувати платежі, платне просування, кіт реклами (Ads kit) тощо (повний список є на сайті). У корпоративних розробників обмежень немає.

Після реєстрації потрібно пройти верифікацію. Індивідуальному розробнику треба прикріпити фото банківської картки і документів. Це може бути паспорт, ID-карта або водійське посвідчення.
Реєстрація на порталі розробника
2/5
Корпоративному розробнику потрібно вказати назву компанії українською та англійською мовами, контактну інформацію та адресу, вказати номер DUNS або замість нього додати реєстраційні документи, які підтверджують точність введених даних.

Номер DUNS — це 9-значний міжнародно визнаний ідентифікатор компанії. Він повинен бути виданим не більше двох років тому. Якщо у компанії його немає або він прострочений, його потрібно отримати заново. Це можна зробити через сайт DUNS або через спеціальний ресурс Huawei. Перше безкоштовно, але займає 30-45 днів на отримання і ще три місяці на синхронізацію в базі. Друге — 10-15 хвилин, але коштує $80.

Але, як ми вже згадували, можна обійтись реєстраційними документами.

Часто компанії віддають реєстрацію аккаунта розробника на відкуп програмістам, які звикли виконувати складну роботу з написання коду, але не звикли до адміністративної рутини. І ось тут можуть виникнути проблеми.
Верифікація аккаунта відбувається в штаб-квартирі Huawei в Китаї вручну. Якщо щось не сходиться, компанія отримує відмову і листа з поясненням, що треба виправити. У статуті може бути зазначена одна назва, а при реєстрації людина, яка не звикла до таких рутинних процедур, може щось викривити, вказати назву транслітерацією, скоротити тощо.

Представники служби підтримки Huawei кажуть, що іноді штаб-квартира кілька разів надсилає листи з відмовами. Рекордом було шість разів. У цей час локальна служба підтримки розробників бачить, що у партнера не виходить пройти реєстрацію, але нічого вдіяти не може, якщо він не звертався в службу підтримки, адже в консолі відображається тільки статус. Контактів розробника там немає, це конфіденційна інформація.

У разі відмови в реєстрації або публікації штаб-квартира Huawei обов'язково надсилає лист з причиною. Зазвичай у нього додають контакти локальної служби підтримки. І якщо у вас щось не виходить, але ви з нею досі не зв'язалися, можна зробити це на етапі реєстрації.
Скільки часу знадобиться на адаптацію, залежить від того, хто буде займатися застосунком і що потрібно міняти або прибирати. У когось розробкою займається своя команда програмістів, у когось підрядник. Хтось сам собі програміст і «пиляє» застосунок вечорами у вільний від роботи час. Для своєї команди розробку ще потрібно вписати в потік інших завдань, тому зазвичай це займає більше часу. У цілому, команда, зайнята тільки на цьому проекті, може впоратися за один спринт.

Якщо в застосунку не було GMS-сервісів, адаптувати його не потрібно. Можна відразу переходити до завантаження APK-файлу.

Адаптація програми під AppGallery виглядає як стандартна Android-розробка. Документація є на сайті. Вона дуже схожа на документацію Google, зроблена за тією ж логікою.

Час на заміну функції залежить від того, про який кіт йдеться. Наприклад, замінити push-повідомлення на кіт HMS можна за пару годин.
Адаптація застосунку
3/5
Час на заміну функції залежить від того, про який кіт йдеться. Наприклад, замінити push-повідомлення на кіт HMS можна за пару годин. Для заміни кіта аналітики потрібно замінити код аналітики та додати ідентифікатор.

З транспортними застосунками складніше, там ключовий елемент — це карта. У однієї зі служб таксі є власний картографічний сервіс. І для AppGallery команда сервісу окремо інтегрувала всі мітки. Це великий обсяг роботи.

Команда Huawei не може брати участь в інтеграції і не може надати для цього власного розробника. Але вона виконує роль консультанта з боку вендора, допомагає з документацією і роз'яснює, якщо виникають складнощі.

На порталі Huawei є спеціальні засоби тестування. Можна вибрати будь-який смартфон, підключитися, завантажити APK і протестувати застосунок. А ще у Huawei можна попросити смартфон для тестування.

Якихось типових помилок або складнощів на цьому етапі немає. Єдине, що рекомендують не забувати в Huawei: в ігрових застосунках, де є вбудовані покупки, в назві пакету має бути додано Huawei.

Ще один нюанс — Huawei бореться з дублікатами застосунків в AppGallery. Якщо ви бачите в магазині дублікат свого застосунку, повідомляйте про це в службу підтримки.
Публікація APK також покроково розписана на сайті Huawei для розробників. Потрібно авторизуватися, вибрати у своєму акаунті пункт «Створити», тип пакета, пристрої, вказати ім'я та категорію застосунку, мову за замовчуванням (підтримується 78 мов, українська в їх числі) і заповнити опис програми.
Публікація APK
4/5
Вказати регіони, способи оплати (якщо є платежі), вікові обмеження та інші нюанси. Для виходу на ринок в КНР під час завантаження програми або гри обов'язково вказувати інформацію про авторське право.

Верифікація застосунку займає кілька днів. Але якщо розробнику критично вийти в певний час (одночасно з іншими маркетами), можна попросити службу підтримки прискорити модерацію.

Доки застосунок перебуває на перевірці, змінити нічого не можна.

Якщо застосунок не пройде перевірку, про це повідомлять поштою. Також деталі можна подивитися в акаунті, натиснувши на застосунок. Після внесення змін потрібно зробити апдейт — видалити старий застосунок та завантажити новий АРК.
Гортайте, щоб ознайомитись з кабінетом розробника
Huawei обіцяє надавати закордонним розробникам всебічну допомогу у виході на ринок Китаю: від консультацій з питань політики, локалізації продукту до залучення користувачів і монетизації. З минулого року цією опцією скористалися понад 350 розробників. Отримати консультацію щодо адаптації програми під китайський ринок також можна на спеціальній сторінці.

Також допомогу можна отримати через локальну службу підтримки: вона уточнить інформацію або зв'яже партнера безпосередньо з відділом, який здійснює підтримку з питань виходу на ринок Китаю.
Вихід на ринок Китаю
5/5
Крім цього, Huawei проводить онлайн-семінари для зацікавлених розробників. А HMS Core надає оптимізований движок і фреймворк відтворення графіки, такі як Slim LOD, Scene Kit і компоненти для основних ігрових движків, таких як Unity і Cocos, щоб допомогти розробникам поліпшити графічну продуктивність на платформі Android. Китайським геймерам дуже важлива графічна продуктивність ігор і багатий ігровий процес.
Як опублікувати застосунок в AppGallery
Чек-лист
001
Проаналізуйте, які сервіси Google і Firebase використовує застосунок і які з них дійсно необхідні та їх потрібно замінити, а які можна видалити;
002
Познайомтесь з локальною службою підтримки Huawei для розробників [email protected];
003
Зареєструйтесь на порталі для розробників і пройдіть верифікацію. Звертайте особливу увагу на точність заповнення полів з назвою компанії;
004
Адаптуйте застосунок;
005
Завантажте APK в AppGallery;
006
Подумайте, чи може ваш застосунок бути цікавим китайському ринку. Якщо так, проконсультуйтеся на спеціальній сторінці про те, що потрібно зробити для адаптації, оформлення документів і залучення користувачів.
ЗАВАНТАЖИТИ ЧЕК-ЛИСТ
ТЕКСТ
Наталія Міняйло
ПАРТНЕР
Матеріал підготовлено за підтримки Huawei AppGallery
Що це означає?
ВЕРСТКА
Дарія Корнєєва
ПРОДЮСЕР
Яна Проценко
СЕЙЛЗ-МЕНЕДЖЕР
Наталія Оліферович
ІЛЮСТРАЦІЇ
Катерина Попова
ПРЕДСТАВНИК HUAWEI APPGALLERY
Матеріал виготовлено за підтримки рекламодавця
Під час використання матеріалів сайту обов'язковим є наявність гіперпосилання в межах першого абзацу на сторінку розташування вихідної статті із зазначенням бренду видання AIN.UA. Матеріали з позначками «Новини компаній» і PR публікуються на правах реклами.
© 1999-2020 AIN.UA