33 книги для підприємців, які має прочитати кожен

Читати на RU

Підприємництво – це мінне поле випробувань, які починаються з управління персоналом і закінчуються визначенням бачення компанії. У комплекті з цими випробуваннями не йде посібник з користування, зате є кілька чудових книжок, написаних засновниками компаній і венчурних фондів, які через усе це пройшли. У добірці нижче ви знайдете книжки для підприємців від видання Business Insider з менеджменту, лідерства та підприємництва, авторами яких стали відомі підприємці та стартапери. Деякі з цих творів раніше рекомендували читачам AIN.UA українські IT-підприємці.

Книги для підприємців

«Бізнес-пригоди», Джон Брукс

Книги для предпринимателей-1

Ця колекція історій, яка спочатку була опублікована в газеті «The New Yorker», розкриває визначальні моменти кількох класичних американських компаній – від Ford до Xerox. Це найулюбленіша книга Білла Гейтса, і в ній молоді бізнесмени зможуть знайти безцінні уроки з фінансів, етики та корпоративного світу.

«Побудова бізнес-моделей», Александр Остервальдер

Книги для предпринимателей-2

Підприємці моляться на цю «настільну книгу для візіонерів, гравців, які змінюють правила, і тих, хто кидає виклик». У міру того, як традиційні бізнес-моделі руйнуються, сьогоднішнім підприємцям дуже важливо винаходити нові моделі, щоб зробити свою компанію конкурентною.

«Ваш стартап», Реїд Хоффман і Бен Касноча

Книги для предпринимателей-3

Співзасновник LinkedIn Реїд Хоффман склав чудову дорожню карту для підприємців, засновану на його особистій кар’єрі та досвіді роботи з кількома найбільш інноваційними головами в бізнесі. Він пояснює, що підприємці завжди мають бути в режимі «перманентної бети», якщо хочуть адаптуватися в сьогоднішньому бізнес-світі, який передбачає:

  1. Завжди бути на старті.
  2. Завжди перебувати на стадії розробки.

«Викиди: історія успіху», Малкольм Гладуелл

Книги для предпринимателей-4

Третій бестселер Гладуелла пояснює, що важка праця й удача відіграють рівні ролі в успіху. Наприклад, кілька техгігантів у Кремнієвій Долині народилися з різницею в кілька років у дуже специфічних умовах, які давали їм змогу створити проривні технології. Але удача – ніщо без важкої роботи.

Гладуелл також популяризував ідею, що на створення генія йде 10 годин практики щодня.

«Чотири кроки до осяяння», Стів Бланк

Книги для предпринимателей-5

Книжка Бланка проштовхнула ідею руху «ощадливого стартапу», згідно з якою необхідно якнайшвидше отримати трекшн на ринку, замість того, щоб розробляти фінальну версію продукту і до останнього не випускати його на ринок.

«#GIRLBOSS», Софія Аморусо

Книги для предпринимателей-6

Після низки звільнень, засновниця Nasty Gal Софія Аморусо почала продавати онлайн вінтажний одяг, і в результаті перетворила це підприємство на багатомільйонний бізнес. У своїх мемуарах Аморусо відверто ділиться тим, як вона побудувала компанію, фокусуючись на сервісі та постійно навчаючись.

«Від розподілу ресурсів до стратегії», Джозеф Боуер

Книги для предпринимателей-7

Боуер пропонує всеосяжне керівництво з організації робочого процесу. Виходячи з десятиліть досліджень топових бізнес-шкіл, він пояснює, як розвинути ефективну корпоративну стратегію і запобігти поломкам системи. Професор бізнес-школи Гарварду Клей Крістенсен рекомендує всім цю «класичну книгу про те, як працює світ».

«Rework: бізнес без забобонів», Джейсон Фрайд і Девід Хайнемаєр Хенссон

Книги для предпринимателей-8

Книжка, написана засновниками софтверної компанії 37signals про розробку бізнес-програм, витягує на поверхню традиційну мудрість маркетингу, продуктивності та заснування бізнесу, при цьому перевертаючи все це з ніг на голову. Бо ніщо не статичне у світі інтернет-стартапів.

«Мої роки з General Motors», Альфред Слоан

Книги для предпринимателей-9

Після захоплення General Motors у 1923 році, Слоан перевернув і реорганізував компанію в могутнього конкурента Ford. Інсайти Слоана про те, як керувати гігантською корпорацією, застосовні для всіх, хто управляє бізнесом.

«Менеджмент», Пітер Друкер

Книги для предпринимателей-10

Ця книжка практично самотужки створила й поширила ідею, що менеджмент – це щось, чого можна навчитися, що можна вимірювати й поліпшувати. Багато менеджерських практик, які стали молитвами представників цієї професії, були вперше сформульовані Друкером.

«Втрачаючи невинність: Як я побудував бізнес, роблячи все по-своєму й отримуючи задоволення від життя», Річард Бренсон

Книги для предпринимателей-11

Один із найбільш культових мільярдерів у світі ділиться тим, як він побудував бізнес-імперію Virgin із філософією «Та пішло воно все, давайте це зробимо». Автобіографія Бренсона показує, як упевненість у поразці може стати шляхом до успіху.

«Як усе починалося», Джессіка Лівінгстон

Книги для предпринимателей-12

Лівінгстон пропонує зазирнути в ранні дні софтверних стартапів. Книга рясніє подробицями про те, як це – бути в самому центрі інтернет-буму Web 2.0 ранніх 80-х. Крім того, у книзі описуються ідеї деяких дуже досвідчених підприємців.

«Як завоювати друзів і впливати на людей», Дейл Карнегі

Книги для предпринимателей-13

Це класична книга самодопомоги, але нехай вас це не відлякає. Дуже важливо розуміти основи того, як змусити людей вас полюбити, побудувати гарну розмову і заразити співрозмовників своїми ідеями – іншими словами, основи того, як домогтися успіху в бізнесі.

«Принцип зигзага», Річ Крістіансен

Книги для предпринимателей-14

Крістіансен стверджує, що ви повинні ігнорувати всі голоси, які кажуть вам плисти на всіх парах до своїх цілей. Замість цього потрібно лавірувати між перешкодами, дотримуючись при цьому курсу, яким ви можете дістатися до мети призначення.

«Передбачувана ірраціональність», Ден Аріелі

Книги для предпринимателей-15

Книга Аріелі зазирає глибоко в поведінкові моделі людини та її споживчі звички. Фокус книги спрямований на виявлення ірраціональності в цих двох речах. Аріелі доводить методом безлічі експериментів, що світ набагато анархічніший, ніж хотілося б традиційній економіці.

«Від хорошого до великого», Джим Коллінс

Книги для предпринимателей-16

Коллінс залишається вірним собі в новій книзі після знаменитої «Побудовано на століття». У книзі визначено топові компанії та риси їхніх СЕО. Наприклад, лідери «п’ятого рівня» мають смиренність і непохитну рішучість виконати завдання. Вони також створюють культуру чесності.

«Як виграти у спорті бізнесу», Марк Кубан

Інвестор Марк Кубан, власник баскетбольного клубу Dallas Mavericks та один з інвесторів Shark Tank, ділиться тим, як він побудував свою кар’єру, починаючи від ночівель на диванах у друзів і закінчуючи управлінням власною компанією. У книзі також є нетрадиційні підказки Кубана для підприємців-початківців, які сподіваються виростити власний бізнес.

«Стрес-тест: Вирази фінансових криз», Тімоті Ф. Гайтнер

Цю книжку, написану екс-міністром фінансів, Воррен Баффет назвав альманахом для підприємців, бо вона дає уявлення про те, як управляти бізнесом у кризові часи. У ній Гайтнер ділиться своїми політичними та фінансовими рішеннями під час Великої Рецесії, які він ухвалив, щоб допомогти спрямувати націю на відновлення.

«Найрозумніші хлопці в кімнаті», Бетані МакЛін і Пітер Елкінд

Це ще одна книжка серед найулюбленіших у списку Воррена Баффета – нагадування усім підприємцям про силу і важливість етики на тлі захопливих крахів і незліченних злетів останніх років.

«Стартапи. Професійні ігри Кремнієвої долини», Вільям Х. Дрейпер

Дрейпер глибоко занурюється в історію венчурного капіталізму та культури Кремнієвої Долини. Книга розкриває те, як інвестори оцінюють ідеї підприємців крізь призму їх самих.

«Гра на перемогу», Роджер Мартін і А.Г. Лафлі

Лафлі був СЕО Procter and Gamble протягом найуспішнішого її періоду. Потім він приєднався до компанії у 2013 році, щоб знову допомогти їй зростати. У своїй книзі Лафлі та Роджер Мартін визначають п’ять виборів, які має зробити підприємець, щоб створити не просто конкурентну стратегію, а стати переможцем на будь-якому ринку.

«Бізнес та інновації», Пітер Друкер

Друкер був одним із менеджерів-мислителів свого покоління, і інсайти про інновації в його книзі неоціненні. Він визначає ключові елементи в інноваціях і використовує реальні приклади, щоб показати, як вони працюють. Незважаючи на те, що книжка датована 1980-м роком, ідеї Друкера досі досить релевантні.

«Сходження грошей: Фінансова історія світу», Нілл Фергюссон

Це одна з улюблених книг СЕО Coca-Cola Мухтара Кента. По суті це хронологія еволюції фінансової системи. Для підприємців важливо розуміти макроекономічні елементи, які визначають те, досягне успіху їхня компанія чи зазнає краху.

«Ощадливий стартап», Ерік Райс

Книжка Райса показує підхід до розв’язання проблеми з невизначеністю, яка є невід’ємною частиною успіху для нової компанії. Часто венчурні інвестори називають цю книгу серед обов’язкових до прочитання для інноваційних стартапів.

«Сигнал і шум», Нейт Сільвер

Сільвер прославився після того, як практично ідеально спрогнозував результати виборів 2008 року. Він повторив свій подвиг у 2012 році, коли The New York Times почала хостити його блог FiveThirtyEight. Ця книга – його експертиза у світі прогнозування та даних. Він пояснює, чому ми так погано розуміємо невизначеність, що дуже важливо за часів, коли великі дані стають невід’ємною частиною бізнесу.

«Такий хороший, що тебе неможливо ігнорувати», Кал Ньюпорт

Засновник Wired Кевін Келлі рекомендує цю книгу всім, хто шукає сенс у своїй кар’єрі. Щоб спростувати загальне переконання слідувати своїй пристрасті у виборі роботи, Ньюпорт спілкується з людьми в усіх галузях, щоб з’ясувати, що насправді визначає роботу мрії.

«Усі маркетологи – брехуни», Сет Годін

Годін вірить, що ключ до маркетингу – в розповіді історії, і його книжка стала маніфестом з цього предмета. Коли маркетологи розповідають хорошу історію, споживачі її повторюють, і в підсумку приймають цю історію за реальність. Але без відвертості ви ніколи не доберетеся до цієї точки.

«48 законів влади», Роберт Грін

Грін написав книгу під час навігації високополітичною голлівудською кіноіндустрією. В інтерв’ю він розповів, що його вразило психологічне трюкацтво, з яким він там зіткнувся, тому він зацікавився історією влади – особливо Макіавеллі – і створив всеохоплюючий посібник для розуміння темного боку людської натури.

«Дилема інноватора», Клейтон Крістенсен

Класика Крістенсена глибоко вплинула на Стіва Джобса, якщо вірити його біографії. Професор HBS представив корпоративній Америці концепт підривної інноваційності або ідеї того, як нові нішеві продукти можуть у підсумку перевернути ринок. Це виявилося пророцтвом – досить згадати такі компанії, як Netflix.

«Доставляючи щастя», Тоні Шей

СЕО Zappos Тоні Шей створив неймовірну споживчу базу для своєї марки шляхом формування корпоративної культури компанії. Його книга розповідає все про Zappos, але в ній також знайдеться маса ідей, які допоможуть бізнесам знайти постійних клієнтів.

«Кради як художник», Остін Клеон

Клеон не типовий бізнес-гуру – він художник, у якого знайшлося кілька фантастичних інсайтів про креативність. Це коротка книжка, легке читання, дуже індивідуальний твір, напханий практичними підказками, які допоможуть запустити творчий потенціал людини.

«Дзен і Мистецтво догляду за мотоциклом», Роберт Пірсіг

Класика, наповнена складними філософськими дискусіями. А в глибині душі це посібник про вирішення проблем і метафізику якості. Це посібник із самозабезпеченості та міркування, на яке кожен підприємець має знайти час.

«Почніть із чому. Як видатні лідери надихають діяти», Саймон Сінек

Книжка Сінека побудована навколо однієї простої ідеї: з’ясувати, яким є довгограюче бачення компанії. Чому існує організація і чому клієнти нею цікавляться? Визначивши це, всі наступні рішення будуть даватися набагато простіше.

Джерело: Business Insider

Залишити коментар

Коментарі | 0

Пошук