Викладач Джилл Вотсон близько п’яти місяців допомагала студентам Технологічного інституту Джорджії в роботі над проектами з дизайну програм. Нюанс у тому, що Джилл – це робот, система штучного інтелекту, що працює на базі IBM Watson, але ніхто зі студентів, обговорюючи роботи з викладачем, за весь цей час нічого не запідозрив. А хтось зі студентів до цього відкриття навіть збирався назвати її «видатним педагогом». Це були студенти з класу з вивчення штучного інтелекту. Історію Джилл розповідає The Wall Street Journal.

Із січня цього року робот Джилл, як викладач-асистент, разом із ще 9 викладачами-людьми допомагала близько 300 студентам розробляти програми, що допомагають комп’ютерам розв’язувати певного виду проблеми, приміром, як підібрати картинку, щоб послідовність картинок була логічною.

робот Джилл-1
Зображення: uduba

Робот Джилл допомагала студентам на форумі, де вони здавали й обговорювали роботи, використовувала у своїй мові сленгові та просторічні звороти на кшталт «угу», і загалом поводилася як звичайний людський викладач.

«Вона мала нагадувати нам про дати дедлайну і за допомогою запитань підігрівати обговорення робіт. Це було як звичайна розмова зі звичайною людиною», – розповіла виданню студентка вишу Дженніфер Гевін.

Інший студент, Шрейяс Відьярті, уявляв собі Джилл як доброзичливу білу жінку 20 з чимось років, яка, найімовірніше, працює над докторською. «Мене як громом вразило», – ділиться враженнями студент.

Дійшло до того, що робота в міс Вотсон не визнав навіть студент Баррік Рід, який два роки працював на IBM, створивши деякі з програм, за допомогою яких діє сам робот. Але натяку в імені «Вотсон» він не розгледів. «Я мав би здогадатися, але ні», – каже він.

Навіщо Джилл включили в програму навчання? Проблема в тому, що студенти ставлять занадто багато запитань – близько 10 000 повідомлень на семестр, пояснює Ашок Гоел, професор комп’ютерних наук Технологічного інституту Джорджії. Викладачі-люди з валом питань не завжди справляються. Саме Ашок вирішив ввести робота в навчальну програму для свого класу з вивчення штучного інтелекту.

Над роботом працювала вузівська команда, навчаючи його відповідати на запитання, враховуючи попередні відповіді. Не варто плутати Джилл зі звичайними чат-ботами. Якщо більшість чат-ботів – новачки, то Джилл – експерт, вона не відповідає на запитання, поки не досягне 97% впевненості у відповіді, стверджує Гоел. За його словами, Джилл ще далеко до Ави з Ex Machina, але це такий самий хвилюючий досвід.

За оцінками професора, всього за рік робот Джилл навчиться настільки, що зможе відповідати на 40% запитань від студентів, залишаючи за людьми право займатися серйознішими технічними або філософськими проблемами.

Нагадаємо, про те, як у майбутньому боти зможуть замінити молодших юристів і приносити юридичним фірмам гроші, можна прочитати в колонці Іларіона Томарова з AstapovLawyers.