У рейтингу Doing Business, який заміряє умови для ведення бізнесу, наша країна поки що на 83 місці. Експерти з TNS і Національної ради реформ вирішили дослідити умови для бізнесу зсередини, для чого опитали українських підприємців про те, що зараз мотивує почати свою справу, а що – заважає цьому. AIN.UA розповідає про проблеми ведення бізнесу для українських підприємців.

Більшість респондентів серед найбільш мотивуючих чинників назвали прозору систему податків, зниження корупції, стабільність валюти.

«Більшість опитаних, які мають зараз свій бізнес, вказують, що труднощами в процесі ведення бізнесу є нестабільність валюти, низька платоспроможність покупців і високе податкове навантаження. Переважна більшість респондентів, які не мають зараз своєї справи, також вказали ці три проблеми як ключові для бізнесу в Україні».

Проблемы ведения бизнеса-1
Проблеми ведення бізнесу

Цікаво, що серед труднощів, які заважають бізнесу, більшість підприємців при цьому назвали нестабільність валюти, низьку купівельну спроможність клієнтів і високі податки. Це відповіді тих, у кого є свій бізнес. Респонденти, які не ведуть зараз своєї справи, також вказали три ці проблеми серед ключових для українського бізнесу.

«Але є значна різниця в розумінні перешкод для бізнесу між двома категоріями опитаних. Так, 64% тих, хто не має зараз бізнесу, вважають проблемою тиск з боку контролюючих органів, 63% – правову незахищеність бізнесу, 36% – складні митні процедури, а 34% – недоступність кредитування. Водночас, власники бізнесу не дуже розподіляють таку думку, серед них удвічі менше тих, хто згоден, що тиск з боку контролюючих органів є проблемою (30%), а складні митні процедури помічають лише 13% бізнесменів», – йдеться у звіті.

Проблемы ведения бизнеса-2
Проблеми ведення бізнесу

Нагадаємо, нещодавно Україна офіційно приєдналася до програми ЄС з підтримки малого та середнього бізнесу COSME – «Конкурентоспроможність підприємств малого та середнього бізнесу». Підписана минулого тижня в Брюсселі угода має пройти ратифікацію в українському парламенті.

Опитування проводилося методом онлайн-опитування з 4.04.2016 – 14.04.2016. Географія дослідження – вся Україна (крім АРК), міське населення, чоловіки і жінки віком 18-55 років. Вибірка 1000 респондентів, квотна за статтю, віком, регіоном і розміром населеного пункту.