Головним інфоприводом цього тижня безумовно став український проєкт Nimses – загадкова мережа, яку одні порівнюють з Instagram, інші називають криптовалютою, а треті – геолокаційним сервісом знайомств. За кілька днів промокоди на реєстрацію в проєкті заполонили стрічку Facebook і Instagram, їх постили навіть зірки і лідери думок. Редакція AIN.UA розбиралася, у чому суть Nimses.
Наприкінці вересня 2019 року стало відомо, що один із найгучніших і найтаємничіших українських стартапів – Nimses – зазнає фінансових труднощів. Без зарплати залишилися не тільки співробітники, а й партнери стартапу, зокрема – продавці на майданчику Goods. Однак проєкт офіційно не закривали і продовжували наймати людей. Докладніше – у матеріалі AIN.UA.
У чому суть Nimses
Насправді Nimses об’єднує в собі всі описані вище елементи, даючи користувачеві те, заради чого він взагалі прийшов в інтернет – чужу увагу і можливість її монетизувати.
Nimses вибився в лідери App Store і Google Play в Росії та Україні всього за чотири дні. Наприкінці травня було запущено кампанію з промо-кодами, спровокувавши вірусний ефект у соцмережах. Рекламу Nimses виявили і в офлайні у вигляді графіті на Подолі. У підсумку в ніч із 5 на 6 червня у сервісу впав SMS-шлюз для реєстрації нових користувачів. Незабаром цю проблему усунули, і зростання користувацької бази продовжилося. Як запевняють самі творці проекту, все це робилося без бюджету на просування.
Переможну ходу Nimses підкріпили рекомендації зірок шоу-бізнесу: 6 червня скористатися сервісом порадив Іван Дорн. Також серед так званих «ангелів» Nimses можна знайти Onuka та інших артистів. Але багато користувачів усе ще не розібралися, для чого потрібен Nimses, а деякі ЗМІ вже назвали сервіс «мертвонародженим», хоча його популярність продовжує зростати.
У чому суть Nimses насправді, AIN.UA розповів СМО проекту Андрій Сірченко. «Nimses – це соціальна мережа, яка не схожа на жодну з уже існуючих. По-перше, вона геолокаційна – ви бачите тих, хто перебуває зараз поруч із вами. По-друге, свій німб – загальна кількість зароблених німів, (“надлайків», що прирівнюються до реальних грошей – ред.) який не можна приховати, адже кожен зареєстрований користувач бачить його разом із вашою фотографією.
По-третє, застосунок має абсолютно унікальну геолокаційну фід-стрічку, де пост залишається в конкретному фізичному місці», – пояснив Сірченко. Так нам відповіли на запитання, у чому суть Nimses.
Хто і навіщо створив Nimses
Архітектуру контенту Nimses придумала Ольга Хилобок, яка раніше працювала в київському рекламному агентстві Fedoriv. Над проєктом команда працювала близько трьох років, безпосередньо розробкою займалися чотири групи кваліфікованих інженерів. У відкритий доступ Nimses запустили 15 березня – до цього з січня 2017 року закриту бету тестували 750 активних користувачів, переважно студенти Могилянки. Однак офіційною датою запуску Сірченко називає 1 червня.
Ідея створення Nimses народилася 2012 року, в рамках дослідження впливу інтернету і соціальних мереж на людину з точки зору нейрохімії, соціології та психології. В основі проєкту, за словами Сірченка, лежить система припущень про природу еволюції людської свідомості. Nimses звертається до потреби людей у задоволенні дедалі тонших міжособистісних запитів. «Люди неусвідомлено очікують на появу надійного сигналу симпатії – феномен, що нагадує універсальний «сверхлайк”», – каже Андрій.
На думку розробників, підлітки проводять по 5-7 годин на день у соцмережах через самотність у переповнених людьми містах. Тут вони шукають не інформацію, а увагу інших людей. Їм потрібен серотонін.
Найбільш продаваний у світі лікарський препарат – антидепресанти. Більша частина аудиторії, яка купує антидепресанти, – підлітки та молоді люди 17-22 років – покоління лайків і шерів. Ті, хто виріс в інтернеті, у кого айфон замість долоні. Вони звикли стежити, як щохвилини кількість схвальних оцінок під постами зростає – це їхній особистий кисень. А що, якщо цього не відбувається? Клінічні форми депресії у 20 років.
У цьому і криється філософія німа, який і є вищезгаданим «надлайком». На відміну від лайка, який зникне у стрічці за пару днів, нім має більш відчутне підґрунтя. Він може містити 10, 20 або 50 хвилин твого життя, тим самим демонструючи ступінь зацікавленості в людині. Це також може відповісти на питання в чому суть Nimses.
Нім або «надлайк» – це внутрішня валюта в Nimses, соціальний капітал кожного користувача. Її основна цінність – час, прожитий вами та іншими користувачами Nimses. Одна хвилина – це один нім. Щохвилини людина виробляє унікальний нім, який неможливо підробити, і він фіксується в мережі назавжди.
Сірченко описав, як технічно створюються німи. Застосунок фіксує батька (користувача), місце народження німа, тобто геолокацію користувача на цей момент, дату і час. Уся ця інформація зашивається в блокчейн-ключ, створений за допомогою 52 ключів безпеки. Вона шифрується в хмарі і до неї немає вільного доступу. Так з’являється ним.
«Ми оцифрували кожну хвилину, яку проживає людина. Давши тіло часу, ми дали тіло людському капіталу на одному екрані», – пояснює Сірченко. А ще за німи можна буде купувати реальні товари і навіть обмінювати на гроші, але про це трохи пізніше.
робити комплімент користувачеві просто на вулиці: побачив аватарку людини на карті поруч зі своєю – відшукав її обличчя в натовпі в реалі. Перерахував пару німів, отримав подяку у відповідь – і можна підходити, знайомитися.
Nimses відірве від екранів смартфонів і змусить дивитися на всі боки – люди, яких ви бачите в додатку, завжди десь поруч.
На думку розробників, завдяки перерахованим вище властивостям, Nimses надає надтаргетинг для реклами та офлайн-бізнесу. Вочевидь, у них уже є ідеї щодо того, як монетизувати свій проєкт. Але про це поки що мовчать.
Так само Сірченко не відповів прямо на запитання про те, чи є у проєкту інвестори і хто вони. «Nimses – це величезний філантропічний проєкт, а не IT-стартап», – заявив він.
Як користуватися Nimses: особистий досвід
Щоб увійти в Nimses, потрібно завантажити мобільний додаток і пройти реєстрацію через SMS. Після цього ви побачите себе на карті, у хмарі інших користувачів, які знаходяться навколо вас у радіусі 2 км. З цими користувачами вам і пропонується спілкуватися – вони бачитимуть ваші пости у стрічці, яка дуже схожа на стрічку Instagram.
Я зареєструвалася в Nimses учора і можу констатувати, що екосистема тут доволі активна. Я вже встигла познайомитися з німером, який живе недалеко від мене. На запитання, чим його зацікавив Nimses, і чи не побоюється він, що незнайомі люди можуть визначити, де він буває, він відповів, що йому, навпаки, подобається, що додаток показує людей, які поруч. «Тут усе абсолютно нове. До таких сервісів варто ставитися відкрито і з довірою», – пише він.
Постинг у Nimses влаштований за тим самим принципом, що і в Instagram, і навіть фільтри фотографій тут мають аналогічні назви.
Ось тільки замість лайків – німи. Німи формуються щохвилини з моменту реєстрації, навіть офлайн. Їх можна накопичувати – щохвилини користувачеві зараховується один нім. Швидше німи можна заробити, запросивши в застосунок друзів – за кожного залученого користувача вам нараховують додатково 4320 німів.
Однак за кожне опубліковане фото знімають 100 німів. Утім, якщо ви – симпатична дівчина, інвестовані німи можна швидко відбити, адже кожен отриманий лайк принесе вам від 10 до 50 німів (вартість лайка встановлює користувач). Деякі особливо популярні «німери» вже збирають тисячі німів під своїми фото.
Самі розробники називають німи криптовалютою і стверджують, що 1000 німів за вартістю дорівнює $1. Утім, у базі CoinmarketCap такої криптовалюти немає, тому на чому ґрунтується її вартість, поки що незрозуміло.
Тим часом у Nimses обіцяють, що вже в лютому 2018 року німи можна буде конвертувати в реальні гроші – для цього необхідно зібрати щонайменше 43 830 німів. А з червня планують запустити Nimses Goods, за допомогою якого можна буде оплачувати товари і послуги німами.
Що можна купити за німи вже сьогодні
Уявіть собі, що ви можете купити чашку кави за 35 хвилин, прожитих п’ять років тому не вами.
За допомогою німів розробники планують «змінити принципи інтернет-комерції». У Nimses Goods можна буде викладати товари і послуги та продавати/купувати їх за німи, не покидаючи екосистему мережі.
Також німи можна буде витрачати і в офлайні. За словами Сірченка, у Києві ще з травня користувачі закритої бети Nimses купували каву і квитки на вечірки за прожиті або отримані від інших людей хвилини життя. «Наприклад, вхід у культовий рейв-клуб Closer коштував 7200 німів», – заявив він.
Тим часом деякі приватні підприємці та сервіси вже оголосили про свою готовність надавати послуги за німи. Наприклад, відомий тренер з веб-аналітики Андрій Осипов продає свій просунутий курс за 150 000 німів. Щоб купити курс за німи, потрібно просто перерахувати зазначену суму Андрію на акаунт.
Андрій так пояснив AIN.UA причину своєї довіри до німів:
Я думаю, хлопці з Nimses круті й захоплять світ. Згадаймо хлопця, який на зорі біткоїнів купив для тесту 10 або 20 біткоїнів, а потім знайшов їх через кілька років і купив квартиру в Амстердамі.
Також оплату в німах відсьогодні приймає кешбек-сервіс Cashalot. За німи він пропонує підвищену ставку кешбеку в популярних інтернет-магазинах (Aliexpress, Asos, Booking, Gearbest, Rozetka та ін.). Для цього потрібно внести довільну кількість німів на акаунт «Кашалота» в Nimses, після чого зареєструватися на сайті сервісу за посиланням, що вказане в Nimses, і отримати апгрейд акаунта на «Кашалоті».
«Далі ми будемо спілкуватися з Nimses для більш щільної інтеграції, оскільки зараз у них функціонал кульгає і API не працює», – прокоментували AIN.UA представники сервісу.
Також про готовність приймати оплату в німах оголосило агентство інтернет-маркетингу Netinum. «Уже сьогодні Ви можете оплатити німами такі послуги:
- SEO-аудит сайту – 90 000 німів;
- юзабіліті-аудит – 80 000 німів;
- просування Instagram-акаунта – від 75 000 німів на місяць;
- професійна консультація маркетолога – від 20 000 німів;
Скоро – нові послуги в новій валюті!», – обіцяють у Netinum.