Навіщо бізнесу бути на Google Maps
Навіть якщо у вас офлайновий бізнес, присутність у Google Maps (читай – реєстрація в «Google Мій бізнес”) принесе чимало користі. Але що найприємніше – це не коштуватиме вам жодної копійки.
«GMB (“Google Мій бізнес”) – це не просто про точку або присутність на карті. Це продукт для малого бізнесу, який допомагає бути помітним і виділятися онлайн, а також знаходити нових клієнтів безкоштовно», – пояснив менеджер з маркетингу «Google Україна» Орест Бавда.
За даними Google, перед покупкою майже всі шукають інформацію онлайн: 3 з 4 онлайн-клієнтів використовують пошукову систему, щоб знайти компанію, а 7 з 10 зробили покупку в компанії, яку вони знайшли за допомогою пошукової системи. При цьому, пошук здійснюється локально, тобто з урахуванням місця розташування. Щомісяця в Google здійснюються мільярди локальних пошуків, і понад 30% всіх мобільних пошуків пов’язані з місцезнаходженням.
«Щомісяця Google приводить компаніям у всьому світі сотні мільйонів дзвінків і мільярди запитів напрямків», – акцентує Бавда.
GMB допомагає бізнесу:
1. Виділятися
- поширюючи основну інформацію про бізнес (чим займається, години та дні роботи, адреса, як зв’язатися). Результати видачі GMB зазвичай вищі за решту органічних і платних результатів;
- додаючи фотографії;
- створивши безкоштовний сайт;
- поширюючи публікації.
2. Взаємодіяти з клієнтами
- отримувати дзвінки;
- відповідати на відгуки;
- відповідати на запитання.
3. Залучати більше нових клієнтів
- отримуючи безкоштовну аналітику (скільки людей переглядали сторінку компанії, скільки прокладали маршрут у картах, скільки телефонували);
- показуючи платну рекламу.
Як додати компанію на Google Maps
Для цього потрібно створити сторінку в сервісі «Google Мій бізнес». Реєстрація займає менше 5 хвилин. У процесі реєстрації потрібно буде вказати:
- назва компанії (якщо вона вже є в системі, то назва з’явиться у спливаючому меню, а разом з нею підтягнеться і вся вже наявна інформація),
- адреса (якщо ви працюєте вдома і доставляєте товари тільки поштою, її можна приховати),
- радіус обслуговування (наприклад, ми хочете робити доставку поштою або кур’єром, або в якомусь конкретному радіусі навколо точки),
- вибрати категорію (наприклад, магазин побутової техніки) – це допоможе користувачам, які шукають товари або послуги в цій категорії, вас знайти,
- контактну інформацію: номери телефонів, сайт (якщо сайту немає, можна створити безкоштовний, покидаючи GMB).
Далі сервіс попросить перевірити введені вами дані і, якщо все вірно, підтвердити створення акаунта, після чого з’явиться форма підтвердження компанії через пошту. На вказану фізичну поштову адресу буде надіслано лист із кодом для підтвердження. Зазвичай лист приходить протягом 1-2 тижнів з моменту подання заявки.
Якщо лист не надійде, доведеться звернутися в підтримку – вам запропонують пройти підтвердження вручну, попросять надіслати кілька фотографій, наприклад, вивіски вашої компанії з вулиці, або назву та адресу сайту будівлі, в якій ви орендуєте офіс.
Але є один лайфхак. «У липні ми підключили до нашого API банки ПУМБ і «ПриватБанк», щоб вони допомагали своїм клієнтам наносити компанію на картах. Основна перевага – не потрібно чекати на лист-підтвердження. Компанію можна підтвердити за кілька хвилин, замість 2 тижнів очікування», – розповів Бевза. Така опція підтвердження доступна для підприємців-клієнтів у відповідній версії мобільного банкінгу.
Коли все буде готово, ви зможете увійти в акаунт. Тут перераховані всі компанії, які прив’язані до одного акаунта.
Якщо перейти нижче на рівень компанії, то матиме такий вигляд. Ліворуч знаходиться панель управління, праворуч – підказки, як ще можна доповнити профіль.
На сторінці «Інформація» рекомендується надати якомога докладнішу інформацію про компанію:
- опис компанії;
- години роботи;
- способи оплати товарів і послуг;
- фотографії та відео;
- додаткові категорії, які відповідають вашій діяльності тощо.
Що повніше і якісніше буде подано інформацію про вашу компанію, то більша ймовірність, що її побачать користувачі Google
Результати місцевого пошуку залежать в основному від релевантності інформації про компанію, її популярності та відстані до неї. Коли система обирає найкращий збіг для певного пошукового запиту, вона враховує всі ці фактори. Наприклад, алгоритми Google можуть визначити, що віддалена від вашого місцезнаходження компанія більше відповідає запиту, ніж та, що розташована ближче, та оцінити її вище в результатах місцевого пошуку. Отже, що більше відомостей про себе ви надасте, то більша ймовірність потрапити в релевантну видачу під конкретний пошуковий запит. Детальніше про це можна почитати тут.
Які супутні сервіси Google можуть також стати в пригоді
Google Adwords Express – спрощена версія Google Ads. Основна перевага в тому, що від користувача вимагається тільки основна інформації, щоб запустити кампанію. Це займає до 15 хв. Коротко про Google Adwords Express можна почитати тут.
Як тут допоможе GMB?
- Контекстна реклама повинна кудись вести. Тому якщо у компанії немає сайту, його можна легко створити в особистому кабінеті GMB і відразу почати рекламну кампанію.
- При створенні сторінки нової компанії в GMB користувачі отримують 900 грн бонусних коштів на рекламу.
Також відповіді на більшість запитань щодо GMB можна отримати в довідці. Багато порад користувачів та експертів – знайти на форумі.
Швидко керувати компанією в GMB можна за допомогою мобільного застосунку на Android або iOS. З нього зручно вносити зміни, додавати фотографії або відповідати на коментарі. У застосунку також є опція прямого контакту зі службою підтримки.