Тест для програмістів просто в метро. Навіщо це ЛУН

Читати на RU

Редактор AIN.UA рассказывает об HR-эксперименте компании ЛУН. 

Кілька років тому розробник Метт Розетт гуглив деталі про лямбда-функції в Python (python lambda function list comprehension). І серед звичних, підсвічених синім відповідей на запит, несподівано для себе побачив повідомлення від Google із пропозицією вирішити тест для програмістів за обмежений час. І в результаті потрапив у Google на роботу. Очевидно, у компанії вирішили, що гуглити подібні запити будуть розробники певного рівня, які можуть підійти компанії. Відтоді подібні методи пошуку співробітників пробували й інші компанії.

У лютому цього року українська ЛУН також провела експеримент: тест для програмістів з елементами секретності, виклику та гри.

Пасажири київського метро весь лютий могли спостерігати над рейками замість традиційних банерів про ґаджети, косметику чи матраци – оголошення на чорному тлі, з кодом на Python. Неспеціалісти могли розібрати там хіба що посилання на team.lun.ua, тобто, припускати, що, можливо, оголошення були пов’язані з наймом. Редакція AIN.UA зв’язалася з командою ЛУН, яка придумала експеримент, щоб дізнатися деталі.

Як з’явилася ідея

Уперше ідея зробити якогось виду «браузерний» тест з’явилася у команди ще 2015 року. У цей час ЛУН почав експансію на зовнішні ринки, під брендом Flatfy (детальніше ми вже розповідали про цей запуск). У компанії розуміли, що потрібно буде наймати людей, тож для тесту придумали кілька завдань, зробили просту реалізацію, але на той момент далі гри всередині компанії справа не пішла.

Минуло кілька років і ідея ігрового тесту з’явилася знову. «Через 3 роки. Сидимо ми в THE LAB (кабінет команди FLAIR), працюємо. Заходить Стас Скляровський (співзасновник ЛУН) і каже: «Пацани, а давайте борд у метро з кодом повісимо?!». Ми такі: «А давай!». Сам по собі борд із кодом, який так чи інакше вказує на сайт команди, – надто банально і нудно. Час завдань настав», – розповідає Володимир Кубицький, голова команди Flatfy & Lun Artificial Intelligence Researchers – FLAIR, яка в ЛУН працює над AI-рішеннями.

Як придумав тест для програмістів

Завдання для квізу придумували в команді FLAIR. Спочатку їх набралося під 100, але в результаті залишили ті, які було б цікаво пройти самим. Квіз протестували всередині офісу, зібрали фідбек і запустили банери.

У підсумку три банери з кодом розмістили на станціях, де найбільше студентів технічних спеціальностей: ВДНГ, Васильківська та КПІ.

тест для программистов-1

У коді на банері зашифроване посилання, яке веде на онлайн-квіз із 10 завдань. На того, хто вирішив усі 10/10, чекав сюрприз – ще два завдання.

За словами Кубицького, код був досить простий, щоб людина, яка очікує на поїзд, могла одразу зрозуміти, про що йдеться, і запам’ятати посилання. Для кожної станції зробили своє посилання, щоб потім проаналізувати, звідки прийшло більше людей.

Приклади завдань, які пропонувалося розв’язувати учасникам (на 7 завданні було зламано чимало списів):

тест для программистов-2
тест для программистов-3

Якщо комусь вдавалося пройти тест до кінця, він отримував на пошту запрошення на зустріч-мітап, яка планується в офісі компанії.

Цілі та результати

Фото банерів досить швидко стали вірусними, розробники почали обговорювати завдання в соцмережах і робочих чатах, навіть під постом компанії у Facebook.

«Люди почали ділитися посиланням на квіз у робочих чатах і соцмережах. І понеслося. За місяць було майже 900 000 спроб відповідей на запитання квізу. До фіналу дійшли 1133 людини. Найбільше (700 осіб) кинули затію на 7 завданні. На нього ж була максимальна кількість спроб відповідей. Доходило і до брутфорсу», – розповідає Кубицький.

тест для программистов-4

Тест вийшов за межі Києва, завдання розв’язували розробники з інших міст і навіть країн (наприклад, з Канади). Пост у Facebook зібрав понад 1500 лайків, сотні коментарів і репостів, а команда отримала подяки за гру.

тест для программистов-5

Навіщо компанії тест для програмістів

У компанії розраховували, що тест приверне допитливих студентів, але вже в перший тиждень зрозуміли, що ним цікавиться ширше коло. Серед учасників були студенти, джуніори, сеніор-розробники з багаторічним досвідом. Було кілька фіналістів С-левела. Однак при цьому в ЛУН кажуть, що не ставили хайринг прямою метою цього експерименту, а скоріше – створення тусовки, спільноти девелоперів.

Зараз фіналісти приходять у групи по 10-15 осіб на зустрічі, де топи розповідають історію компанії, факти про неї, відповідають на запитання.

«Співбесідувати 1000 людей у нас можливості і потреби немає. Ідея була не така незграбна: пройшов гру – прийшов на співбесіду. Але я абсолютно впевнений, що це все сконвертиться в залучення потенційних хлопців до нас», – каже Кубицький.

Залишити коментар

Коментарі | 0

Пошук