Який товар називають «сірим» і чому

На відміну від техніки, офіційно ввезеної для продажу в країну (яка пройшла всю необхідну сертифікацію), пристрої, що з’явилися на ринку в обхід легальних каналів дистрибуції та без сплати митних зборів і податків, називають «сірими».

Так вони протиставляються офіційним поставкам, які йдуть «по білому». «Сірий» товар – це не тільки порушення норм закону, його продаж суперечить принципам виробника, який не може гарантувати належне сервісне обслуговування такого пристрою, що несе ризики і для його репутації.

Чому українці купують «сірі» товари

Головна причина такої купівлі – нижча ціна товару, що виникає не внаслідок ринкової конкуренції, а завдяки порушенням податкового законодавства. Простіше кажучи, до цієї ціни не включено митні збори та податки. Український ринок дуже чутливий до цінового фактора, а в операторів мобільного зв’язку немає програм дотацій для мобільних телефонів, як це прийнято в країнах з розвиненою економікою.

Які ризики несе купівля «сірого» iPhone

Світ сучасної електроніки складний, тому виробники намагаються захистити користувача від поганого клієнтського досвіду, контролюючи офіційні поставки. Телефон, що потрапив на полицю магазину в обхід офіційних каналів дистрибуції, може бути відновленим після ремонту і продаватися під виглядом нового. Сам по собі продаж відновлених (refurbished) телефонів – справа цілком легальна, але в цьому випадку, по-перше, відновлення iPhone відбувається на заводі, що збирає техніку Apple. І, по-друге, продавець зобов’язаний попереджати покупця про те, що телефон був відновлений після ремонту. Політика Apple забороняє продаж оригінальних компонентів на вільному ринку, тому телефон, відновлений не під контролем виробника, використовує неофіційні компоненти або компоненти, що були у використанні, і які не пройшли жорсткий контроль якості.

Крім того, в «сірі» канали збуту можуть потрапити функціонально урізані тестові зразки телефонів (у яких, наприклад, може не працювати Bluetooth або Wi-Fi). Часто до нас на ринок потрапляють телефони, призначені для продажу на інших ринках і прив’язані (залочені) під конкретних операторів. Перед таким продажем їх перепрошивають (змінюють заводське програмне забезпечення), але сюрприз може чекати на покупця після оновлення системи за пів року або рік – оновившись, такий iPhone може відмовитися працювати, тому що отримає оновлення прошивки для оператора, під якого був створений. У підсумку телефон просто не працюватиме в мережі українського оператора мобільного зв’язку, що призведе до походу до сервісного центру і втраченого часу та/або грошей.

Як визначити неофіційну техніку Apple

Усі авторизовані Apple точки продажу продають тільки офіційну техніку Apple і мають відповідні сертифікати. Продавці зобов’язані показати їх за запитом покупця. У комплекті поставки кожного легального iPhone завжди є гарантійний талон компанії Asbis – ексклюзивного дистриб’ютора iPhone в Україні. Такий талон дає змогу звернутися за гарантійним обслуговуванням телефону до будь-якого офіційного сервісного центру, авторизованого самою Apple, і в якому ремонтом займаються співробітники, що мають відповідний допуск – ці люди проходять окреме навчання й отримують сертифікат виробника, що дає право ремонтувати техніку Apple в офіційних сервісних центрах виробника.

Перевірити легальність iPhone (і закріплене за ним право на офіційну сервісну підтримку Apple) можна прямо в магазині, на спеціальній сторінці сайту Apple, де для перевірки достатньо ввести унікальний серійний номер телефону. Сам серійний номер завжди є на коробці з телефоном, або його можна знайти на вкладці «Пристрої» в налаштуваннях програми iTunes.

Легальний телефон легко відрізнити за артикулом у назві моделі – він також написаний на пакуванні та в меню «Про цей пристрій». Усі iPhone з артикулами UA/A, RM/A, RK/A, Z/A, SU/A, FS/A були виготовлені з урахуванням усіх особливостей українського ринку і призначені для продажу в Україні.

Що означає статус Apple Authorized Reseller

Усі авторизовані Apple точки продажу мають статус Apple Authorized Reseller (авторизований Apple продавець). Це означає, що вся продукція Apple цього магазину є легальною, тобто продається зі сплатою всіх податків і зборів, регламентованих законодавством України, а продавці-консультанти також сертифіковані самою Apple і пройшли необхідну підготовку.

Телефони, що продаються в магазинах зі статусом Apple Authorized Reseller, призначені для продажу в Україні та гарантовано працюють (включно з мобільним інтернетом 3G/4G) з усіма українськими операторами, оскільки сумісні з місцевими стандартами та технічними умовами електричних мереж і мобільного зв’язку.

Як знайти авторизований сервісний центр Apple

Найдостовірніший і найактуальніший список авторизованих сервісних центрів Apple можна знайти на сторінці сайту Asbis – ексклюзивного дистриб’ютора Apple в Україні. Там є сервісні центри, розташовані в Києві, Харкові, Одесі, Львові та Дніпрі.

Логіка підказує, що є сенс купувати офіційний iPhone у мережі магазинів, що має власні авторизовані сервісні центри, що дасть змогу скоротити час на ремонт і сервісне обслуговування в разі, якщо виникне така необхідність.

Також варто не забувати, що право на безкоштовне гарантоване обслуговування в авторизованих сервісних центрах Apple мають тільки офіційні iPhone (незалежно від того, в якому місті вони були придбані).

Три переваги купівлі офіційного iPhone в авторизованих продавців:

  • Гарантія придбання офіційного iPhone, адаптованого для нашого ринку.
  • Гарантійне та сервісне обслуговування в сертифікованих Apple сервісних центрах.
  • Професійні консультації продавців, які сертифіковані Apple та пройшли спеціальне навчання.