У цій статті редактор AIN.UA розповідає, як продавати на Prom.ua: зареєструватися, які тарифні варіанти існують і що потрібно зробити, щоб продавати на ринку ефективніше.


Присутність на Prom.ua для продавців — це доступ до десятків мільйонів покупців, можливість отримати безкоштовне SEO-просування, мобільну версію і доставку від «Нової пошти» та інших великих операторів за зниженими тарифами.

Що дає продавцям Prom.ua

Ринок в цифрах

Щомісяця Prom.ua відвідують 74 мільйони користувачів. За даними сайту, за минулий рік українці витратили на ринок 8,6 млрд грн — і ще 10,5 млрд грн на сайтах компаній, створених на базі Prom.ua. При цьому товарообіг на ринку Prom.ua збільшився на 66,5%.

Prom.ua-4

У 2018 році кількість замовлень на Prom.ua ринку зросла на 74% в порівнянні з минулим роком.

Prom.ua-3

На кінець минулого року середній чек онлайн-замовлень на ринку склав 803 грн, а на сайтах компаній — 1190 грн.

Сьогодні на Prom.ua продається 114 мільйонів виробів — від зубної пасти до бетонних плит. Найчастіше в 2018 році купували одяг, взуття, аксесуари, побутову техніку, побутові та садові товари, косметику та парфумерію, дитячі товари.

Prom.ua-2

Інші переваги

Технічно працювати з маркетплеймом Prom простіше, ніж, наприклад, з Rozetka (про роботу з ринком компанії можна прочитати тут). Для цього на сайті є інструменти, які регулярно оновлюються, а також запуск нових. Наприклад:

  • масовий експорт товарів,
  • автоматична зміна ціни (актуальна для стрибків курсу валют),
  • налаштування для акцій,
  • SMS та електронні розсилки, вбудовані в Обліковий запис Продавця,
  • мобільний додаток для продавців для обробки замовлень зі смартфона і т.д.

Ринок має систему рейтингів і оглядів, яка допомагає продавцям завоювати довіру покупців.

«Нарешті партнерські програми з «Новою поштою», «ПриватБанком», «Укрпоштою», Liqpay обійшлися нашим інтернет-підприємцям набагато дешевше, ніж якби вони підключилися безпосередньо до таких партнерів», —сказав Портной.

Як продавати в Prom.ua

Сьогодні 214 тисяч підприємців з усієї України активно торгують Prom.ua. У продавців є два варіанти співпраці з Prom.ua — безкоштовний і платний.

Безкоштовно

Продавець може відмовитися від пакетних пропозицій сайту і просто створити власний сайт на Prom.ua, додавши до нього до 10 товарів. При цьому його продукція не з’явиться в каталозі Prom.ua, а значить, продавець не отримає аудиторію, яка вийде на ринок. Функціонал такого інтернет-магазину буде відрізаний. Наприклад, у нього не буде кошика — покупці зможуть замовити товар тільки по телефону.

Платний

Другий варіант — зареєструватися на Prom.ua як продавець і додати продукцію в каталог ринку. Ціна буде залежати від кількості розміщених товарів.

Крім того, ви також можете створити свій власний інтернет-магазин на Prom.ua за допомогою конструктора веб-сайтів. Таким чином, продавець отримає два канали продажів: наявність в каталозі і його інтернет-магазині, які можна розробити, рекламувати в пошукових системах, збільшити органічні візити через SEO.

«Це як орендувати місце в торговому центрі, а не будувати окремий магазин — замовляти сайт у сторонніх розробників або на універсальних конструкторах сайтів», – коментує Генеральний директор Prom.ua Іван Портной.

Скільки це коштує

На Prom.ua є три основні тарифи, в залежності від масштабів бізнесу підприємця.

  1. Мінімальний тариф – 4180 грн/рік. До 500 товарних позицій.
  2. Оптимальний тариф – 5015 грн/рік. На 2000 товарних позицій.
  3. Розширений пакет – 5920 грн/рік.

Тарифи включають щорічне розміщення на Prom.ua та бюджет на рекламу в додатку ProSale.

Покрокова інструкція про те, як продавати на Prom.ua

Зареєструйтеся на ринку, використовуючи свою особисту електронну пошту. При цьому сервіс не рекомендує використовувати ящики в доменній зоні .ru або @yandex.ua, так як вони заборонені на території України.

Надати реєстраційні документи (для ФОП або ТОВ) і пройти модерацію протягом одного-двох днів. Реєстраційні документи не потрібні, якщо підприємець тільки хоче перевірити, як працює інтернет-магазин на Prom.ua. Також ви можете обійтися без документів, якщо підприємець збирається продавати на ринку як приватна особа через розділ Оголошення.

Після реєстрації менеджер зв’язується з підприємцем і консультує його щодо можливостей сайту. Він розповідає, як працювати з категоріями товарів, що користується попитом, де знайти постачальників, а також пропонує спеціальні умови для щорічного розміщення.

У продавця є 2 тижні, щоб безкоштовно протестувати роботу з інтернет-магазином на Prom.ua і вирішити, чи буде він працювати на ринку. Під час тесту продукція продавця є тільки на його сайті. Після того, як продавець купив річну упаковку, товар з’явиться в каталозі ринку.

Придумали назву інтернет-магазину. Вона повинна бути простою, щоб її можна було написати в браузері без помилок або продиктувати по телефону. А також відповідати товару інтернет-магазину (або бути універсальним, щоб при необхідності можна було змінювати категорії товарів, не змінюючи все інше). Нарешті, назва магазину не повинна повторювати назви інших продавців.

Заповніть інформацію про магазин: назва, власник, контакти.

Завантажити продукти. На Prom.ua можна продавати будь-який товар, який не заборонений до продажу в Україні. До переліку заборонених входять:

  • спеціальні засоби для незаконного отримання інформації («баги», мікро-навушники, камери-годинники);
  • браконьєрське обладнання;
  • наркотичні, психотропні препарати та речовини для їх виготовлення;
  • лікарські засоби, тютюнові вироби та їх замінники;
  • зброя та боєприпаси до неї;
  • харчовий спирт та інші.

З повним переліком заборонених товарів можна ознайомитися в Правилах Прома.

Виберіть способи оплати та доставки.

Налаштуйте дизайн сайту (для цього існує більше 200 шаблонів сайтів) — якщо підприємець хоче продати не тільки в каталозі маркетплейсу, але і створити інтернет-магазин на основі Prom.ua.

Prom.ua-1
Приклад дизайну сайту для інтернет-магазину товарів для полювання, риболовлі та туризму

Початківці отримують листи з докладною інструкцією і відео про те, з чого почати: як оформити інтернет-магазин, як заповнити товарну картку, яку конструкцію вибрати в залежності від категорії товару, як підключити рекламу всередині каталогу ProSale.

Підключайте додатки з Маркета, які допоможуть вам швидко відправляти замовлення (заявки логістичних компаній), отримувати оплату за товари (додатки популярних платіжних систем), відправляти повідомлення клієнтам і т.д. В офісі компанії є контрольний список, який допомагає зрозуміти, що потрібно зробити в першу чергу.

Три поради про те, як продавати на Prom.ua краще

Редактор AIN.UA попросив генерального директора Prom.ua Івана Портного дати кілька порад, як отримати максимальну вигоду від співпраці з Prom.ua та збільшити продажі на ринку.

Виберіть перспективну нішу. Для цього проведіть своє дослідження за допомогою Google Trends, який аналізує ключові слова запитів в пошуковій системі. Якщо ключове слово має багато запитів, то конкуренція тут висока, як і рекламні ставки. Щоб вибратися в таких умовах, потрібно знайти цікавий товар або пропозицію.

Також ознайомтеся з аналітикою маркетплейсу щодо перспективних категорій товарів. За підсумками 2018 року найактивніше зростають товари для дітей, авто- і мото-, а також обладнання та електроніка, продукти харчування. Знайти надійних постачальників в цих категоріях допоможуть менеджери ринку.

Щоб виділитися серед конкурентів, використовуйте рекламу всередині каталогу — ProSale. З його допомогою можна підняти товар на вершину каталогу. Крім того, це значно дешевше, ніж реклама в Google: ціна кліку на Prom.ua становить від 10 центів.

Будьте сервісними. Зростаючий ринок електронної комерції породжує сильну конкуренцію. Покупці, поряд з ціною, звертають увагу на послугу, стають більш вимогливими до продавців. Швидко зв’яжіться з клієнтом, проконсультуйте по замовленню, відправляйте товар день у день — все це мастхев для українського ринку електронної комерції.

Позитивні відгуки клієнтів підвищують рейтинги продавців на Prom.ua. У той же час, не потрібно боятися негативу. Якщо ви отримуєте незадоволеного клієнта, постарайтеся вирішити ситуацію, адекватно відреагуйте на негативний коментар. Так майбутні покупці зрозуміють, що ви можете розраховувати на вас.