Вже незабаром, 7 вересня, в київському КВЦ «Парковий» пройде IT Weekend Ukraine 2019, масштабний форум, який щороку висвітлює найактуальніші тренди в IT-індустрії України та демонструє, наскільки вдало Україна тримається у світовому вирі інновацій.

Сьогодні багато аутсорсингових компанії задумуються – що ж далі? Які нові підходи/інновації у бізнесі вони мають впроваджувати, щоб давати більшу цінність клієнтам? Одна з відповідей – перехід від просто технічного виконання запиту клієнта до розуміння проблеми, яку потрібно вирішити. Такий підхід є більш продуктоцентричним. В SoftServe цю зміну вважають наступним логічним кроком еволюції IT-аутсорсу. Ключове питання сьогодні для України: як саме зробити якісний стрибок? І тема Products, покладена в основу IT Weekend Ukraine 2019, на реальних прикладах на заході продемонструють shift, який відбувається сьогодні у співпраці українських компаній з іноземними замовниками та сфокусуються на розширенні горизонтів кооперації, спільній роботі над продуктами, що перетворює просто прихильних клієнтів на «клієнтів назавжди».

Майндсет проти тасків

На новій сходинці розвитку українського аутсорсингу продуктовий світогляд має прийти на зміну «механічному» закриттю завдань за гроші замовника. Але зростання частки консалтингу у бізнесі, глибше занурення у продукт та проблеми, які вирішує бізнес клієнта, очікують від ІТ-спеціалістів розвитку не тільки у своїй, але й в інших суміжних компетенціях. 

Найважливіше в продуктовому способі мислення, який мають опанувати фахівці нового ґатунку — вміння виявити справжню (не поверхневу) проблему, яку хоче вирішити клієнт, розуміння бізнес-цілей, ведення ефективної комунікацій, заглиблення у бізнес замовника. Це дасть змогу побачити проблему ширше та запропонувати фінальне рішення для того, щоб вирішити ключові проблеми клієнта в довгостроковій перспективі. 

Еволюція команди = зростання продукту

Постійно розвиватися потрібно усім представникам продуктової команди: продакт-менеджерам, дизайнерам, розробникам, бізнес-аналітикам тощо. Що ж до продуктових менеджерів, на думку експертів SoftServe, нова парадигма має бути буквально прописаною в їхніх ДНК. 

Команда нового типу повинна мати в своєму складі Product Manager з достатнім рівнем експертизи, який забезпечує їй всі необхідні умови для досягнення якісного результату, доносить команді знання ринку та розуміння потреб клієнта і його бізнесу.

Оксана Крикун, Product Management Office Associate Director, SoftServe:

«П’ять ключових навичок хорошого продуктового менеджера – комунікація, пріоритизація, високий рівень відповідальності (sense of ownership), аналітичне та підприємницьке мислення. Сучасний продакт менеджер готовий брати на себе ризики в умовах невизначеності. Інакше, ти чекаєш до останнього, поки можна буде прийняти на сто відсотків правильне рішення, і часто це буває вже запізно. Вміння відчути момент, коли потрібно рухатися далі, ефективно працювати з продуктом на різних стадіях його розвитку, за необхідності проявляти лідерські якості в роботі з командою – все це складові успішного продакт менеджера та фундамент для створення дійсно класного продукту для замовника».

Як орієнтуватися на кінцевий продукт?

В рамках IT Weekend Ukraine 2019 широкому колу IT-професіоналів запропонують ознайомитись із новітнім досвідом створення продуктів та поглянути на них як з точки зору команд розробника (SoftServe), так і клієнта (Microsoft, Google та ін.). Чотири потоки конференції, присвячені основним напрямам інноваційного розвитку компанії SoftServe, транслюватимуть досвід трансформації ринку IT-аутсорсингу у бік поглиблення продуктової експертизи.

  •  Enterprise Tech – на потоці велику увагу буде приділено створенню команд нового типу, колаборації з Microsoft Teams та стратегіям розробки застосунків, побудові та впровадженню гібридних інтеграційних рішень, подоланню технічних складнощів у інноваційних проектах. 
  • Deep Tech — потік дозволить поглиблено розглянути технічні рішення в проектах, де визначну роль відіграють технології машинного навчання, штучного інтелекту та Інтернету речей, хмарні рішення. 
  • Smart X — особливо цікавим в українському контексті є потік, де будуть досліджені виникнення та еволюція домену Smart Agriculture та його IT-складової, а також показані приклади застосування IoT у фермерських реаліях та для створення іншої «розумної» техніки.
  • Innovation — окрім новаторських підходів у продуктовому менеджменті на учасників форуму очікують історії реалізації масштабних інноваційних програм та стартапів.

Свіжий досвід помилок та досягнень українського IT з перших уст. В рамках конференції IT Weekend Ukraine 2019 пройде 404: Errors, failures and other #it, де чотири спікери поділяться своїми провалами і lessons learned:

  • Олександр Конотопський CEO, Ajax Systems.
  • Антон Аврінський CEO & co-founder, Liki24.com.
  • Діма Малєєв, Technical lead, Patreon
  • Дмитро Деркач сo-founder, Planeta Kino. 

Традиційно завершить форум церемонія нагородження найкращих ІТ-фахівців країни Ukrainian IT Awards 2019. 

Крок до наступної Big Thing

Бути одночасно консультантом і виконавцем – складне завдання, яке потребує додаткових зусиль від IT-бізнесу та поглиблення експертизи усіх учасників продуктової команди. Але результатом цих зусиль мають стати додаткові переваги для вітчизняних IT-компаній на світовому ринку. Сьогодні в України, яка у сфері аутсорсингу відчуває велику конкуренцію на світовому ринку розробників, є шанс заповнити свою нішу, запропонувавши замовнику більш доступний (у порівнянні з американськими та західноєвропейськими компаніями) консалтинг та смарт-розробку. В SoftServe раді бачити цей інноваційний рух та підтримувати новий тренд серед українських компаній, тому що він символізує майбутнє індустрії. Зустрінемося та обговоримо це на IT Weekend Ukraine 2019.