Минулого літа Мінцифри запустило реєстрацію бізнесу онлайн через портал «Дія». Відкрити ФОП можна було за 10 хвилин. Відтоді процес автоматизували, тобто прибрали з нього людину-реєстратора, і скоротили за часом у 5 разів.

Редакція AIN.Business підготувала інструкцію, як зареєструвати ФОП через веб-портал «Дія».

Крок 1. Авторизуватися на веб-порталі «Дія».

Є кілька способів зареєструватися в «Дії» або увійти у свій кабінет:

  • Електронний підпис. Треба прикріпити файл із особистим ключем і ввести пароль. 
  • Bank ID. Слід увійти в систему обраного банку. Наприклад, для «Ощадбанку» – ввести номер картки, для «ПриватБанку» – номер телефону, а для monobank – зчитати QR-код через мобільний додаток.
  • Mobile ID – через номер мобільного телефону для абонентів Vodafone, «Київстар» і lifecell. SIM-карта повинна підтримувати функцію електронного підпису.
  • «Дія.Підпис». Треба зчитати QR-код у мобільному застосунку «Дія» і пройти Face ID контроль. Як створити «Дія.Підпис», ми розповідали раніше.
Авторизація на веб-порталі «Дія»

Крок 2. Заповнити онлайн-форму на отримання послуги.

У ній треба:

  • вказати ваше громадянство та адресу реєстрації ФОП;
  • обрати КВЕД (вид економічної діяльності);
  • зазначити систему оподаткування;
  • обрати місце провадження господарської діяльності: уся територія України, за місцем реєстрації ФОП або за іншою адресою.
  • вказати електронну пошту й телефон.
Онлайн-заявка на реєстрацію ФОП

На основі вказаних даних система генерує заяву. Документ можна завантажити собі й роздрукувати. Щоб подати заяву, слід натиснути кнопку «Підписати й надіслати». 

Крок 3. Перевірка заяви.

Система перевіряє дані та надсилає заяву до Єдиного державного реєстру (ЄДР). Інформація туди вноситься без участі людини-реєстратора. Крім того, заява автоматично йде до податкової за адресою вашої реєстрації або за місцем провадження господарської діяльності.

Статус заяви можна перевірити у своєму кабінеті на порталі «Дія».

Крок 4. Статус заяви змінився на «Зареєстровано».

Протягом двох робочих днів у кабінеті з’явиться виписка з реєстру. Вона має юридичну силу: її роздрукуйте та використовуйте як будь-який інший документ. Також можна отримати виписку за кодом доступу до ЄДР, що прийде на електронну пошту.

ФОП на спрощеній системі оподаткування починає роботу одразу після реєстрації. На загальній системі треба зареєструвати в податковій Книгу обліку доходів в електронній або паперовій формі. 

Якщо заява досі «опрацьовується» або в реєстрації ФОП відмовили

Якщо через 10 хвилин після створення заяви статус не змінився на «Зареєстровано», зверніться до служби підтримки. Вона допоможе усунути недоліки – і ви зможете подати заяву повторно.