Перший бутиковий фітнес-клуб Smartass відкрився в Києві всього два роки тому. У проєкт інвестували співзасновники monobank Дмитро Дубілет та Михайло Рогальський, сам формат «завезла» з Лондона й адаптувала для України Катерина Кузьменко.
Зараз повноцінна екосистема Smartass працює в Києві на Жилянській. Там є 5 різних залів, ресторан здорового харчування Smartass Kitchen & Bar, салон краси Smartass Beauty та магазин із фірмовим одягом. Щодня клуб відвідують до 400 людей. 7 червня запустили Smartass на Оболоні. У липні ще один відкриють у Львові, а восени – у Черкасах. Усі три – по франшизі.
Про те, якого франчайзі шукають смартесівці, де можна відкрити фітнес-клуб і скільки потрібно в нього інвестувати, журналістці AIN.Business розповів Роман Кирилович, співзасновник компанії «Франч», яка створила франшизу Smartass.
Що таке Smartass
Це перший в Україні спортзал з атмосферою нічного клубу. Заняття проходять у напівтемряві під авторські плейлисти. У програмі 17 видів групових тренувань, серед яких cycle, TRX, barre (суміш балету й силових вправ), games (кругове тренування з багатьма реквізитами – канатом, медболом, ейр-байками, гирями тощо).
Концепцію клубу засновники називають SОЖ – Smartass спосіб життя. Це коли людині не треба обирати між спортом і вечіркою, рахувати калорії і щодня ставати на ваги. Смартесівці сповідують баланс між роботою, спортом, відпочинком і можуть дозволити собі келих просекко ввечері.
Smartass працює за принципом pay-as-you-go: замість річного абонемента купуєш одне тренування або пакет на певну кількість. Усі розрахунки через мобільний додаток. У ньому клієнти записуються на тренування, заповнюють фідбек-форму по заняттях, бронюють та оплачують страви в Smartass Kitchen & Bar.
«Треба розуміти, що Smartass – це преміальний фітнес-клуб з недешевими тренуваннями. Одне коштує від 270 грн. Якщо ходити кілька разів на тиждень, можна витратити до 40 000 гривень за рік. Цільова аудиторія клубу – активна молодь з місячним доходом від $1500», – говорить Кирилович.
Якого франчайзі шукають
У засновників є два портрети потенційних партнерів. Перший – забудовник.
«Як приклад, львівський франчайзі. Це власник девелоперської компанії. Він будує торговельно-розважальний комплекс, усередині якого буде фітнес-клуб. Тобто людина створює інфраструктуру, а Smartass стане її частиною», – розповідає Кирилович.
Другий портрет – франчайзі в Києві на Оболоні. Він топ-менеджер продуктової компанії, яка розробила Reface (додаток, де можна змінювати своє обличчя на відео).
«Це айтішник із досить високим доходом. Таких багато серед клієнтів клубу. Не мажор, а сучасна людина, яка хоче вкласти свої гроші в комфортний фітнес-клуб преміумкласу», – додає Кирилович.
Вибір локації
Пріоритет – великі міста України. Кирилович наголошує, що це не тільки мільйонники. Розглядають міста з населенням 500 000 і навіть менше.
У франшизи модульна система. Це означає, що партнеру не обов’язково будувати великий фітнес-клуб. Можна відкрити один компактний зал або кілька. Для старту підійде приміщення площею 300-400 кв. м.
Крім того, засновники беруть до уваги пропозиції з-за кордону – Європи, Азії, США.
Ціна питання
Є два варіанти франшизи. Конкретні умови обговорюють та узгоджують індивідуально з кожним партнером.
Франшиза Smartass | Класична | Управлінська |
Як працює | Інвестор вкладає кошти і сам керує клубом. Smartass дає необхідні інструменти. | Інвестор вкладає кошти, а керують клубом власники франшизи. |
Паушальний внесок | $40 000 | Внеску і роялті немає. До повернення інвестицій прибуток ділиться 75% на 25% на користь інвестора. |
Щомісячне роялті | 7% від обороту | Після повернення інвестицій прибуток ділять 50% на 50%. |
Інвестиції | Від $300 000 залежно від кількості залів. |
Щоб запропонувати партнерство, треба залишити заявку на сайті. У ній вказати ім’я, пошту, телефон і місто для відкриття.
Що пропонує Smartass
З кожним франчайзі працює команда запуску, яка знайомить партнера з регламентом і стандартами роботи клубу.
- Локація.
Пошук приміщення і ремонт – завдання франчайзі. Засновники дають рекомендації щодо вибору локації та розробляють дизайн-проєкт клубу.
«Багато уваги приділяють інтер’єру, освітленню і матеріалам, бо важливо витримати концепцію – фітнес у нічному клубі», – підкреслює Кирилович.
- Тренери.
Команда запуску допомагає набрати тренерів, проводить для них навчання, випробовує і затверджує тренувальні програми. У компанії відзначають, що їхній тренер – не просто спортивний інструктор. У нього є мікрофон і спеціальний планшет, щоб керувати освітленням і музикою у процесі. Саме тренер відповідає за атмосферу в залі і мотивацію учасників.
- Мобільний додаток.
Клієнти франчайзингового клубу так само користуються мобільним додатком Smartass. Партнери отримують доступ до адмінпанелі сайту та системи контролю в застосунку, де можна збирати дані для аналітики.
- Обладнання.
Команда запуску консультує партнера щодо спортивного обладнання за співвідношенням ціни, якості та довговічності. Плюс франчайзі забезпечують фірмовим одягом та аксесуарами.
- Реклама.
Співзасновники залучають клієнтів і рекламують нові спортзали, зокрема, розповідають про запуск в особистих соцмережах.