Аналітична компанія YouGov опитала 18 000 споживачів на 17 ринках та опублікувала звіт International Omnichannel Retail Report 2021. Дослідження ілюструє, які чинники спонукають людей і заважають їм здійснити покупку онлайн або у фізичному магазині. На це звернуло увагу видання Retailers.

Що спонукає закупитися онлайн

Основні переваги покупок в інтернеті – доставка додому та широкий асортимент товарів. Загалом на віртуальний шопінг споживачів мотивує комфорт. Майже половині опитаних «простіше купувати» і «легше порівнювати» товари онлайн.  

Стимули для покупок в інтернеті. Інфографіка тут і далі: YouGov

Ще одна ключова перевага інтернету – «нескінченна» різноманітність товарів, адже їх асортимент не обмежений простором магазину. Утім, занадто великий вибір навпаки переобтяжує частину покупців.

Що заважає здійснити покупку онлайн

Основних бар’єрів два:

  • Треба платити за доставку плюс довго чекати на товар.
  • Немає можливості фізично взаємодіяти з товаром: спробувати, доторкнутися, приміряти. 
Бар’єри для покупок в інтернеті

Крім того, 39% покупців не влаштовані умовами повернення товарів, а більше третини опитаних переймається через безпеку персональних даних.

Чому люди обирають офлайн-магазини

62% споживачів здійснюють покупки у фізичних магазинах, тому що там можна побачити товар на власні очі, спробувати його на дотик тощо. Жодна сучасна технологія поки не здатна повністю повторити ефект від фізичного контакту з продуктом. Також магазини виграють у загальній швидкості транзакції, особливо коли потреби невідкладні.

Крім того, 17% опитаних обирають офлайн-покупки, бо їм подобається ходити на шопінг з рідними чи друзями.

Стимули для покупок у фізичних магазинах

У чому мінус звичайних магазинів

  • В основному шопитися офлайн заважають соціальні обмеження через пандемію. 
  • Третина опитаних вважає, що у фізичних магазинах менше вигідних пропозицій та знижок.
  • Ще один мінус – незручна інфраструктура: відсутність магазину поблизу або проблемна парковка.
Бар’єри для покупок у фізичних магазинах