Цьогоріч агрохолдинг МХП розширить мережу «М’ясомаркетів» до 200 магазинів. Компанія серйозно налаштована розвивати свій новий франчайзинговий проєкт і має вже понад 30 партнерів. Зважаючи на мету МХП потужно розвивати свою мережу, команда AIN.Business зібрала інструкцію на тему того, як відкрити «М’ясомаркет» по франшизі і скільки це коштує.
Що таке «М’ясомаркет»
Минулого року МХП почав розвивати новий формат – магазини біля дому під назвою «М’ясомаркет». За дослідженням McKinsey & Company, до 2023 convenience store, або магазини біля дому, мають вирости на 15%. Водночас традиційний продуктовий ритейл упаде на 11,5%. Така перспектива змотивувала холдинг на зміни. До того ж формат точок «Нашої Ряби» застарів і здав ринкові позиції.
Сьогодні найбільший успіх мають повноформатні м’ясні магазини з додатковими категоріями. Активна експансія мережевих точок тисне на роздріб старого формату, пояснюють у МХП.
«М’ясомаркет» продає м’ясну продукцію, а додатково пропонує готові страви, бакалію, молочку, яйця, соуси та приправи. Продавців магазину називають «м’ясними сомельє». Вони проходять навчання на базі холдингу, розбираються в м’ясі та допомагають покупцям з вибором і рецептами. У МХП вважають, що 30-40% продажів залежать саме від майстерності сомельє.
Крім сервісу, мережа робить акцент на безпеку продукції. Це дозволяє ставити ціни, на 5-15% вищі за ринкові.
Види франшиз
«М’ясомаркет» пропонує 3 види франшиз для міст із різним населенням.
До 20 000 мешканців
Площа: 45 кв. м.
Персонал: 2 людини (керівник і продавець).
Інвестиції: $25 000.
Обсяг продажів: 186 кг м’яса на день.
До 200 000 мешканців
Площа: 45-70 кв. м.
Персонал: 3 людини (керівник, продавець і менеджер замовлень).
Інвестиції: $28 000.
Обсяг продажів: 197 кг м’яса на день.
Більше 200 000 мешканців
Площа: 100 кв. м.
Персонал: 5 людей (керівник, 2 продавці, менеджер замовлень і прибиральник).
Інвестиції: $90 000.
Обсяг продажів: 205 кг м’яса на день.
Вибір локації
Важливо, щоб поруч із магазином була інфраструктура: школа, транспортна зупинка, лікарня, ринок або ТРЦ. У невеликих містах «М’ясомаркет» повинен перебувати якомога ближче до центру – у місцях, де є освітлення ввечері. Бажано мати поблизу магазин-конкурент.
Вимоги до приміщення такі:
- Приміщення має окремий вхід, підсобну кімнату та розташоване на першому поверсі. Не розглядають підвали, а також другий і вище поверхи.
- Є електроенергія потужністю від 20 Квт і доступ до інтернету.
- Проведена вода й каналізація. У приміщенні працює вентиляція.
- Оформлена документація з пожежної безпеки.
Умови співпраці
МХП співпрацює з партнерами на основі гарантії або без неї.
Гарантія 30% | Без гарантії |
Гарантія повернення інвестицій у розмірі 30% на рік. Якщо прибутки вищі, то різницю забирає МХП. Період окупності – 3-4 роки. | Партнер працює без гарантії та обмеження прибутковості. |
Роялті немає, доки магазин не окупиться повністю. | Роялті немає для магазинів, відкритих у 2020 та в першому кварталі 2021. |
У цьому році франшизу тестують, тому зараз немає ні паушального внеску, ні роялті.
«Можливо, після завершення тесту паушальний внесок і роялті з’являться, але поки немає сенсу говорити про суму. У всякому разі вона буде фіксованою: партнери повинні бути в рівних умовах», – говорить Денис Кіт, керівник напрямку розвитку мережі «М’ясомаркетів».
Що пропонує МХП
МХП затверджує локацію, розробляє дизайн магазину та дає контакти підрядників для ремонту. Також компанія дбає про встановлення фігури фірмового персонажа – Міс Чіко. Запуск точки триває 2-3 місяці.
Компанія навчає і консультує партнерів, видає рекламні матеріали й форму для персоналу. Найважливіше – холдинг формує ціни, керує асортиментом та обирає постачальників.
Крім того, партнер отримує доступ до цифрових сервісів мережі:
- пошук найбільш вигідної локації через геоаналітику «Київстар» і Vodafone;
- касове програмне забезпечення (CRM-система);
- програма лояльності для клієнтів;
- система онлайн-замовлень через мобільний додаток;
- аналітика та звітність через Рower BI;
- аналіз даних з відеокамер (емоції, зацікавленість покупців тощо);
- інструменти для геомаркетингу та SMS-розсилок;
- локальна рush-комунікація через iBeacon.
Процес запуску франчайзингової точки «М’ясомаркет»
- Заявка на відкриття магазину по франшизі.
- Пошук приміщення та перевірка локації на трафік за допомогою даних мобільних операторів.
- Проєкт магазину, дизайнерська робота та ремонт.
- Замовлення холодильного та торговельного обладнання, вивісок і POS-матеріалів (монетниць, плакатів, наклейок на вітрини тощо).
- Контакт із постачальниками, підбір асортименту та встановлення цін.
- Найм і навчання персоналу.
- Святкове відкриття, акції на честь запуску, PR-кампанія.
- Підтримка і контроль після відкриття.