Dark kitchen — заклад без офіціантів і посадкових місць, що працює тільки на доставку. Це нова ніша на ресторанному ринку, яку відкрили українцям численні локдауни. Зараз dark kitchen на хвилі популярності: у Києві вже налічують щонайменше 20 великих кухонь і десятки компактних.

Видання «Новое время» проаналізувало, скільки коштує такий бізнес і яке майбутнє чекає на нього опісля пандемії. Журналістка AIN.Business законспектувала думки трьох рестораторів.

Денис Кривенко, Foodz Ukraine

Раніше Денис і його дружина Яна виробляли й продавали мармурову яловичину, а ще мали кілька власних ресторанів. У березні минулого року вони все це продали і відкрили два dark kitchen. Тоді в країні якраз почався перший локдаун, злетіли сервіси доставки їжі.

За підрахунками чоловіка, відкриття однієї професійної кухні з урахуванням усіх стандартів харчової безпеки обходиться від $50 000 до $100 000 залежно від площі. Найбільше коштів іде на будівництво й автоматизацію системи постачання, процесів на кухнях, IT-систем та систем контролю якості.

За рік із гаком Foodz Ukraine відкрила 12 кухонь у різних районах столиці. Сьогодні це найбільша в Україні мережа віртуальних ресторанів.

  • Площа – від 100 до 150 кв. м кожна.
  • Персонал – по 10 кухарів. 
  • Щомісяця готують близько 200 000 страв. 

Цього року Кривенки планують відкрити бізнес у двох великих містах України, а наступного — вийти за кордон.

Олександр Соколов, Smilefood

Онлайн-ресторани Smilefood працюють у Києві, Одесі, Миколаєві та Херсоні. За словами засновника мережі Олександра Соколова, з весни минулого року сегмент доставки зріс майже вдвічі. Найбільший попит компанія відчула минулого літа, коли роботу класичних ресторанів істотно обмежували, зате служби доставки, як-от Glovo i Rocket, посилили свої позиції на ринку. 

Соколов наголошує, що бізнес на dark kitchen значно складніший, ніж просто приготувати й доставити їжу. Виживуть не всі компанії: частина може закритися вже восени. 

Та попри це в найближчі роки ринок dark kitchen ростиме, а в країні сформується десятка найбільших його гравців. Тільки за останні два тижні Соколов отримав близько 10 пропозицій про купівлю компаній з доставки їжі в Києві, Одесі, Чорноморську й Кропивницькому. 

Дмитро Расновський, Glovo

Glovo теж інвестує в dark kitchen. Цей формат у компанії називають Сook Room – кухня, яку сервіс обладнує та здає в оренду рестораторам-партнерам. При цьому Glovo забезпечує доставку. Сook Room особливо актуальні для міст з нерозвиненою інфраструктурою, де в користувачів немає великого вибору закладів у додатку. 

Першу віртуальну кухню компанія відкрила в центрі Києва навесні минулого року. Зараз в Україні працює таких уже 5. Це найбільший хаб «хмарних кухонь» Glovo серед 22 країн, де працює сервіс.  


Ольга Насонова, генеральна директорка компанії «Ресторанний консалтинг», підсумовує: нові dark kitchen продовжать відкриватися. Сегмент доставки буде рости і цьогоріч, але вже не такими темпами – ресторани в Україні поки не планують закривати на новий локдаун.

Нагадаємо: раніше ми розповідали, як підключити ресторан до служби доставки Rocket.