«Молоко від фермера» – це магазини з натуральними продуктами власного виробництва. Тут продають фермерську молочку, ковбаси, випічку та десерти. 

«Молоко від фермера» є в Києві, Одесі, Дніпрі, Кривому Розі та Херсоні – усього понад 70 точок, з яких більше 40 працюють по франшизі. Щомісяця мережу відвідує близько 1,5 млн українців. Цьогоріч компанія бере орієнтир на регіони і хоче вийти за кордон – в Узбекистан і Казахстан. 

Як відкрити магазин «Молоко від фермера» по франшизі, журналістці AIN.Business розповів керівник франчайзингових проєктів Ярослав Волошин.

Вибір локації

Франшиза актуальна для столиці. Також потрібні генеральні партнери у великих містах України. 

«Насамперед, це Харків і Львів. Там ми шукаємо основних партнерів – так званих майстер-франчайзі, які матимуть право перепродавати нашу франшизу в області», – говорить Волошин.

Для магазину потрібне приміщення 50-80 кв. м з проведеною електроенергією 15 кВт. Підійдуть трафікові місця в центрі міста або густонаселені житлові комплекси від 10 000 мешканців.

Якого франчайзі шукають

Бажано, щоб партнер мав досвід підприємництва. «Молоко від фермера» може бути не основним бізнесом, але йому треба приділяти увагу й час. 

«Ми хочемо, щоб партнер чесно працював, а не розглядав бізнес як пасивну інвестицію. Якщо не він, то хай магазином займається дружина, родич або директор, але франчайзі повинен тримати руку на пульсі та контролювати процес. У людини має бути велике бажання працювати та заробляти гроші разом з нами», – пояснює Ярослав.

Умови співпраці

На запуск магазину потрібно $30 000-50 000. Сума залежить від стану приміщення та обсягів ремонту. 

Паушальний внесок75 000 євро
Роялті5% від щомісячного обороту
Маркетинг1% від щомісячного обороту

Магазин у Києві окупиться за рік-півтора. У регіоні трохи інша математика, яка залежить від активності самого партнера, наголошує Волошин. 

Для майстер-франчайзі свої розцінки. Він купує франшизу за 120 000 євро, але відкриває 3 власні магазини та продає франшизу іншим партнерам в області. Паушальний внесок за четвертий магазин коштуватиме йому 20 000 євро. Такі партнери вже працюють в Одесі та Дніпрі.

Якщо хтось із партнерів захоче відкрити більше чотирьох відділень і стати так званим субфранчайзі, то «Молоко від фермера» попросить за франшизу 50 000 євро, з яких половину забере собі, а половину віддасть майстер-франчайзі в регіоні. 

Процес запуску франчайзингової точки

Знайомство

Партнер заповнює заявку на сайті. Волошин зв’язується з людиною, окреслює умови й надсилає фінансову модель:

«Далі ми зустрічаємося в нашому магазині, п’ємо каву. Я детальніше розповідаю про бізнес-процеси, цифри, саму модель. Це година-півтори. Також зв’язую потенційного партнера з чинним франчайзі. Я їх знайомлю, а вони вже самі спілкуються», – розповідає керівник.

Останній етап – зустріч з власником, який приймає остаточне рішення. Були випадки, коли «Молоко від фермера» відмовляло в партнерстві.

Підготовка

На цьому етапі підписують договір франчайзингу. Партнер сплачує половину паушального внеску. Місяць-три займає пошук приміщення. За це відповідає партнер, але «Молоко від фермера» може запропонувати свій варіант: у мережі є партнери-брокери, які моніторять ринок нерухомості на вигідні локації.

«Ремонт теж робить франчайзі, але з нашим технічним директором. Він малює дизайн-проєкт магазину в стилістиці бренду. Плюс у Києві ми даємо контакти перевірених будівельників і підрядників. Обладнання партнер також замовляє в наших постачальників за нижчими цінами», – додає Волошин.

Після підписання договору оренди до запуску магазину лишається орієнтовно місяць. Паралельно підбирають та стажують працівників. Компанія проводить тренінги як для менеджменту, так і для персоналу на місцях. Перед запуском працівники стажуються в уже відкритих магазинах, а ще складають екзамен-співбесіду: майбутній керівник магазину – операційному директору «Молока від фермера» та регіональному менеджеру, а продавці – керівнику.

Відкриття

«Відкриття магазину страхує команда запуску. Це персонал, який працює в нашій мережі відносно давно. Ще мінімум тижнів два вони «живуть» разом із партнером. Далі роботу контролює регіональний менеджер. Періодично приїжджають тренери по продажах та ревізор, який проводить незалежний аудит», – розповідає Волошин. 

«Молоко від фермера» організовує логістику, ставить ціни й формує асортимент. Також компанія відповідає за рекламу.

Монофраншиза «Морозиво»

Крім магазину із зоною кафе, «Молоко від фермера» продає окрему франшизу на продаж морозива власного виробництва. «Це моноформат: мобільна точка з візочком на колесах», – пояснює Волошин. 

Тут з локацією й приміщенням партнерам не допомагають. «Молоко від фермера» лише слідкує, щоб потоки не пересікалися. Паушальний внесок – 3800 євро. Роялті немає. Партнер просто купує в компанії морозиво та продає його з націнкою 150%.

Договір франчайзингу укладають на 3 роки. На цей час партнер отримує візочок у користування. Далі договір або розривають, або продовжують без доплат. 

Фото: «Молоко від фермера»

У минулому році франчайзингові візочки торгували в середньому на 6000 грн у день. Інвестиції окупалися за 2 місяці. «Хоча є партнери, які в день продають на 18 000-20 000 грн», – додає Волошин. Є франчайзі, у котрих один візочок, є по 4-5.  Разом у Києві та Одесі працює до 50 морозивних точок «Молока від фермера». 

«Морозивна» франшиза актуальна передусім для Києва та Одеси, бо ми там уже є. Якщо це інше місто, умовно Харків чи Львів, то там треба запускати від 10 візочків плюс шукати морозильний склад. Ми раз у тиждень будемо привозити морозиво фурою, а франчайзі сам розвозить його по точках», – розповідає Ярослав. 

Процес запуску аналогічний: партнер заповнює заявку, підбирає локацію. Як мінімум, йому треба доступ до мережі 220 Вольт, щоб під’єднати холодильник. 

Важливо продумати, як зберігати візочок уночі. Є партнери, які співпрацюють з бізнес-центрами або ТРЦ. Там візочки стережуть охоронники. 

«Колись в Одесі молодь о 5 ранку поверталася з клубу й захотіла морозива. Вони зламали візочок, поїли морозива, виклали це в інстаграм. О 8 годині їх уже знайшли, і вони відшкодували збитки. За 5 років був один такий випадок. Тож якщо локація в парку, треба все це враховувати», – розповідає Волошин.

Раніше ми розповідали, як відкрити магазин «Еко-Лавка» по франшизі.