Верховна Рада прийняла законопроєкт про режим «без паперів». Відтепер більшість державних послуг можна буде отримати онлайн. АIN.Business коротко розповідає, які можливості закон надає підприємцям. 

Можна використовувати цифрові документи замість паперових

У «Дії» вже доступні 9 документів. З 23 серпня цифровий паспорт з додатку прийматимуть в усіх установах України нарівні з паперовим. Згодом, коли закон набере чинності, держоргани не матимуть права вимагати від людини паперових документів, якщо є електронний аналог.

Можна отримувати державні послуги онлайн – у застосунку або на порталі «Дія»

Уже оцифрували понад 70 послуг, до 2024 Мінцифри планує перевести в онлайн усі. Зокрема, підприємці можуть:

Є окремі послуги для підприємств, пов’язаних з медициною, фармацевтикою, будівництвом та нерухомістю. У них є змога отримати ліцензію на виробництво, продаж, імпорт лікарських засобів чи подати заяву на видачу будівельного паспорта тощо.

Можна підписувати документи онлайн

Мінцифри розробило «Дія.Підпис». Це кваліфікований електронний підпис (КЕП), що є цифровим аналогом звичайного. За допомогою нього можна підписувати документи та отримувати держпослуги, де потрібна ідентифікація особистості, прямо в застосунку або на порталі «Дія». AIN.Business уже зробив інструкцію, як користуватися «Дія.Підпис».

Крім того, Мінцифри працює над автоматизацією послуг. Простими словами, з процесу прибирають людей-реєстраторів – система сама перевіряє дані та вносить інформацію до реєстрів. Таким чином послуги стають більш швидкими й прозорими, без корупції. 

Сам закон набуде чинності через три місяці після опублікування. Перед тим його має підписати президент. 


Україна вже поступово переходить до режиму paperless. Нещодавно в електронний формат перейшли гарантії на товари та трудові книжки. Також Мінцифри презентувало бізнесу пілот електронної акцизної марки.