Дослідницька компанія MPP Consulting і видання «Главком» склали рейтинг найдорожчих брендів України за підсумками минулого року. Загальна вартість топової сотні зросла на 1,4% за кризовий рік і тепер становить $6,2 млрд.
Трійка лідерів не змінилася:
- «Моршинська» – $525 млн.
- «Нова пошта» – $337 млн.
- Rozetka – $311 млн.
Найбільше в списку брендів, пов’язаних із продуктами харчування, переробкою молока, виробництвом безалкогольних і спиртних напоїв. Далі йдуть ритейл, фармацевтика, паливо та енергетика, господарські товари. Найменш представлені логістика, фінансові й телекомунікаційні послуги, ювелірна галузь.
- Найбільше за минулий рік подорожчав бренд соняшникової олії «Стожар» – на 164%. Завдяки активній рекламній кампанії він перескочив на 23 сходинки вгору. Також помітно піднялися морепродукти «Водный мир» (на 21) і шоколад Millennium (на 19).
- Натомість здали позиції бренди в ритейлі. Зокрема, «Велика Кишеня» опустилася на 16 сходинок через зміцнення Novus. «ЕКО маркет» – на 11. Його витісняє «АТБ». А втім, вартість брендів у ритейлі загалом зросла на третину. Це за рахунок лідерів галузі.
У рейтингу з’явилося 11 нових компаній, серед яких «Шустов», «Київхліб», Inkerman. Водночас вийшов «Прайм» (власник найбільшого в Східній Європі лікеро-горілчаного заводу), «Перша приватна броварня», «Аптека доброго дня» та Grammarly (IT-компанія, що розробила онлайн-сервіс перевірки правопису).
Нещодавно видання The Page опублікувало рейтинг, скільки заробляють CEO українського ритейлу.