У 2020 році подруги Олена Суханова та Світлана Княженко започаткували студію декору в стилі бохо The Spell.Store. Вишукані предмети інтер‘єру можна не тільки придбати, а й орендувати для будь-якого заходу. А тим, хто зацікавлений у тематичній зйомці, The Spell.Store пропонує послуги власної фотостудії.
Зараз анологів The Spell.Store в Україні немає. Навіть залучаючи клієнтів за кордоном, студія, в першу чергу, планує масштабуватись в Україні.
AIN.Business зустрівся із засновницями та розповідає історію The Spell.Store.
Надихаючись Балі
Ідея започаткувати The Spell.Store з’явилася в подруг Олени Суханової та Світлани Княженко ще в 2015 році. На той час засновниці жили в Китаї та активно подорожували. Надихнувшись балійськими інтер’єрами, питання «Чому такого немає в Україні?» дозрівало саме по собі. Однак, Україна ще не була готова до подібного бізнесу, згадує Олена.

Фото у матеріалі: The Spell.Store
Ідея не покидала засновниць до 2020 року, і під час чергової подорожі на Балі вони зважилися на створення The Spell.Store – атмосферної студії з унікальними предметами декору з усього світу.
«Ми сформували першу партію і відправили наш перший контейнер в Україну»
Олена Суханова.
Перший логістичний досвід коштував Олені та Світлані трьох місяців очікування і фінансових втрат. Але, покладаючись на цей досвід, засновниці змогли налагодити чіткий процес доставки надалі. Дівчата самостійно контролюють всі операції – пошук постачальників, формування замовлень, контроль якості, підготовка документів, відвантаження, всі імпортні та митні оформлення, візуальну складову, продажі і т.п.

Крім Олени та Світлани, в команді The Spell.Store є штатні адміністратор і SMM-менеджер. До роботи також залучають PR-менеджера на аутсорсі та інших підрядників.
«Наша місія – створювати навколо себе простір, в якому хочеться жити і творити».

Концепція
В 2021 році The Spell.Store працює в трьох напрямках: магазин, фотостудія й оренда декору. Однак, на старті це був тільки магазин, клієнти якого час від часу відправляли запити на проведення зйомок. Тоді Олена та Світлана вирішили дати людям те, що вони хочуть, і почали здавати приміщення під фотосесії. Теж саме відбулося і з третім напрямком, коли дівчата зрозуміли, що є попит на оренду декору. Наразі The Spell.Store співпрацює з event-агентствами, які оформляють весілля, дні народження, дівич-вечори та інші важливі події. Студію можна орендувати для проведення зустрічей та заходів.
Середній чек магазину – близько 5000-6000 грн. Орендувати фотостудію The Spell.Store можна за 700 грн/год. При цьому, оренда декору стартує від 300 грн, ціна залежить від предметів і їх кількості. У вартість засновниці закладають собівартість товару, фрахт, підготовку документів, всі транспортні послуги, митні збори, податки, маркетинг, кошти на зарплати та бонуси, оренду приміщення, операційні витрати та маржу.
Найцінніший виріб в The Spell.Store – півтораметрова Мандала з острова Балі, вартість якої становить 49 000 грн. Як пояснюють засновниці, це велика дерев’яна картина, вирізана вручну майстрами Убуда з бальзового дерева.
«Це дуже складна, творча і кропітка робота. Кожна мандала – унікальна. Не буває двох абсолютно ідентичних виробів.»

«Натхнення в тому, що вас оточує»
Говорячи про клієнтів, засновниці вказують, що це, в першу чергу:
- «Люди, які люблять і цінують унікальні екологічні handmade вироби»;
- “Люди, для яких важливо яким буде їх житловий простір»;
- “Люди, які вірять, що місце, в якому вони живуть, впливає на якість життя, настрій і натхнення».
Серед клієнтів The Spell.Store є дизайнери, архітектори, організатори заходів. Багато предметів декору студії можна побачити в київських і одеських ресторанах, коворкінгах і пляжних клубах.
«Ми не знали, що стане нашим ядром продажів, але потім отримали підказку від клієнтів. Найпопулярніший товар – абажури з ротанга різних форм і розмірів».
Для просування та комунікації в The Spell.Store використовують таргет в соцмережах і Google Ads, опитування та анкетування. Також команда студії співпрацює с дизайнерами та ресторанами, бере участь в заходах і публікується в журналах. Крім цього, The Spell.Store налагодив співробітництво з посольством Індонезії в Україні.

Головна перепона – доставка
Основна складність в роботі The Spell.Store полягає в термінах і цінах на доставку з Індонезії. В основному, предмети декору студії доставляються по морю. Як зазначає Олена, раптове збільшення вартості фрахту в 2-3 рази негативно впливає на всі процеси. Другий момент – координація виробників товару в Індонезії, Марокко і Туреччини.
«Зазвичай, це маленькі сімейні виробництва. Тому у створенні нової колекції багато часу йде на координацію, контроль виробництва й якості».
Крім України, декор The Spell.Store відправляється в Грузію, Туреччину, та Латвію. Найближчим часом, засновниці планують масштабуватись в Україні.


Про фінанси та конкурентів
На початку, Олена та Світлана вклали у The Spell.Store близько $35 000 власних коштів. Через рік після відкриття, засновниці ще не знайшли інвесторів та намагаються розвивати студію власними силами. Заробіток постійно реінвестують, тому в прибуток поки що вийти не вдалось.
Незважаючи на те, що The Spell Store заснували на початку пандемії, студія майже не відчувала впливу кризи. Серед причин: відсутність магазинів, з якими можна порівняти показники, а також наявність стабільного росту кожного місяця навіть за карантинних обмежень.


Говорячи про конкурентів, Олена й Світлана відмічають, що в Україні немає схожого магазину з широким асортиментом та наближеною концепцією.
«Є кілька локальних монобрендів, які займаються одним товаром. Наприклад, тільки килимами чи посудом. Студій з таким широким асортиментом, як у нас, – поки немає».
Що далі
На першому місці в планах The Spell.Store – масштабування. Крім цього, команда прагне розширити асортимент на 30% з кожною новою поставкою та збільшувати впізнаваність бренду.
«Нас шалено надихають і мотивують захоплені відгуки наших клієнтів. Ми хочемо продовжувати в тому ж дусі, ще сильніше, більше і швидше».