У 2020 виторг кав’ярень Idealist склав близько 100 млн грн. Цьогоріч компанія планує подвоїти показник. Про це засновник мережі Сергій Корецький повідомив Forbes. 

Видання розповідає велику історію про те, як підприємець перейшов від топменеджменту АЗС WOG до власного кавового бізнесу. AIN.Business законспектував головне: як влаштовані кав’ярні Idealist зсередини і скільки вони заробляють.

Кава

Корецький захопився кавою ще тоді, коли працював менеджером WOG. Одне з його перших завдань на цій посаді – збільшити частку непаливних продажів. Ось що зробив Корецький:

  1. Виніс кавові апарати в зал, щоб на касах не скупчувалися черги і не було розкрадань з боку співробітників. 
  2. Поставив планку – готувати каву ресторанної якості. Корецький сам брав участь у дегустаціях.
  3. Почав доплачувати працівникам за хороші продажі кави та хот-догів.

З 2013 по 2017 частка непаливних товарів у загальній структурі продажів WOG зросла з 3% до 30%. WOG продавала 32 млн чашок кави на рік – у сім разів більше, аніж у 2013. Команда Корецького привчила людей їздити на заправки пити каву. 

Чоловік пропрацював у компанії більше 20 років, а потім пішов у кавовий бізнес. 

Концепція

Перші кав’ярні під брендом Idealist Coffee Co із перевернутою літерою s відкрилися восени 2019. 

«Назва звучить амбітно, але літера з вадою натякає, що у світі немає нічого ідеального, і це про постійне прагнення до досконалості», – пояснює підприємець. 

Idealist займається повним циклом виробництва кави – закуповує сировину, обсмажує, пакує та продає її. Концепцію закладів допомагав розробляти кавовий консультант Євген Горбань, з яким Корецький познайомився в Good Wine Yellow Place. Горбань підбирав сорти кави та шукав обладнання.

Фото тут і далі: Idealist

Продажі

Idealist продає вищий сорт кави specialty (такого менше за 10% від усього виробництва арабіки). Зерно купують у трейдерів, частину обсмажують самостійно. Дріпи замовляють у стороннього виробника, але з осені Idealist зможе випускати власні – Корецький придбав для цього обладнання більш ніж за $200 000.

Потужності Idealist дозволяють обсмажувати 20 т зерна на місяць, ще 60 т дозамовляють. Компанія хоче збільшити обсяг власного обсмажування майже удвічі – до 450 т на рік.

Перевага Idealist – якість зерна, обсмажування та кав’ярні в транспортних вузлах, як-от аеропорти в Борисполі, Жулянах та Харкові, каже Корецький. Однак мати точку в аеропорту дорого: у сезон за приміщення в терміналі внутрішніх рейсів Борисполя Корецький платить 500 000 грн на місяць. 

Крім аеропортів, Idealist продає каву на АЗС, у «крамницях біля дому», торговельних мережах та на онлайн-маркетплейсах. 60% кави продають у закладах, 40% – через інші канали. У 2019 Idealist подавався на кейтеринг в «Інтерсіті», але програв тендер. Витіснити WOG йому не вдалося.

Інвестиції

Менше ніж за два роки Корецький відкрив 13 кав’ярень та інвестував понад $1,7 млн. Із них 2 кав’ярні запустив у партнерстві на залучені кошти. Решта – особисті заощадження.

Виторг

На українському ринку обсмажування у Корецького близько 2000 конкурентів, стверджує засновник кавової компанії Fresh Black Віктор Шраменко. Пропозиція в рази перевищує попит. А втім, у 2020 виторг Idealist становив близько 100 млн грн, у 2021 Корецький розраховує збільшити його вдвічі. 


Днями британський виробник кави Minor Figures запустив платформу, де кав’ярні з усього світу діляться своїми плейлистами. На мапі вже є один український заклад.