Наприкінці червня український бренд одягу Jul випустив капсульну колекцію у кооперації з піарницею Анастасією Івченко. В основі — український фольклор і перекладені англійською слова відомих пісень. «Несе Галя воду» стало Galya Carries Water, а «Чорні брови, карі очі» — Black Brows, Black Eyes. Колекція швидко стала популярною. За декілька днів футболки заполонили Instagram-стрічки, а «вишнею на торті» став Іван Дорн, який одягнув футболку Jul на червону доріжку у Каннах. 

Jul-3
Юлія Логвін. Фото: Ольга Закревська для AIN.Business

Попри успіх, Юлія Логвін, засновниця бренду, цілиться не в червоні доріжки й знаменитостей. Її мета — створити доступний, але якісний базовий одяг українського виробництва. У неї непогано вдається: майка і футболка — 350-500 грн. У найпопулярніших мас-маркетів, що представлені в Україні, ціни будуть не сильно нижчі (а часто й вищі), а у складі виробів знайдеться поліестер. 

Редактор AIN.Business розповідає, як з’явився бренд та як розвивається сьогодні. 


З Юлією я зустрічаюсь у ЦУМі — тут розташований корнер бренду. Засновниця прийшла у тому ж, що й сама створює — стильна літня сукня Jul та жакет. Бренд часто потрапляє в медіа, але виключно завдяки своєму продукту — якісний одяг, про який охоче та часто пишуть ЗМІ. Сама ж Юлія інтерв‘ю дає не часто. «Ще є над чим працювати, а не інтерв’ю роздавати», — скромно відповідає вона. Не жартує. Левову частку розмови вона говорить про тканини та розбудову виробництва, масштабування бізнесу та виклики, що стоять перед нею. 

Jul — перший бізнес Логвін, який вона у 2019 році стартувала разом з партнером — Тетяною Ющук. До цього Юлія працювала як найманий співробітник, також у близькій до одягу сфері. Щоправда, у зовсім іншому ціновому сегменті. Довгий час — у команді Helen Marlen, що продає люксовий одяг відомих брендів. Вартість речей там — тисячі й десятки тисяч гривень. Декілька років — у бутику годинників Audemars Piguet. Тут мова уже про десятки тисяч доларів. 

Якщо заглибитись у кар’єрне минуле Юлії, то складається враження, що останні десять років свого життя вона йшла до того, щоб запустити власний бізнес. Саме такий, яким він є сьогодні.

Посудіть самі. Декілька років вона працювала у модному бутику продавцем-консультантом, добре вивчила, як правильно поводити себе з покупцями. Потім — байером одягу, де краще зрозуміла, що саме потрібно покупцю. Слідом — запуск магазину модного бренду одягу і відкриття бутику дорогих годинників: постійна робота з підрядниками, робочими, контрагентами тощо. У фіналі — консультація бренду одягу по налагодженню усіх процесів. 

У 2019 році Юлія зрозуміла, що настав час зробити щось своє. Разом з Тетяною, яка тепер  відповідає за операційну діяльність, вони поставили собі за мету випустити першу колекцію 11 вересня, щоб не було відмовок затягувати процес. 

Jul-2
Юлія Логвін. Фото: Ольга Закревська для AIN.Business

Незважаючи на отриманий досвід, бажання створювати речі за десятки тисяч гривень, як це часто буває у молодих українських брендів, у Юлії не з’явилось. Коли дівчина задумалась про запуск власної справи, почала дивитися, що буде мати попит та перспективу розвитку й росту. Засновниця Jul не приховує, що подивитись у сторону мас-маркету порадив чоловік — засновник одного з найбільших в Україні маркетплейсів Kasta Андрій Логвін. З‘явилося розуміння, що місцевому ринку не вистачає якісного, а головне, доступного за ціною бренду одягу, який би ще й класно при цьому виглядав.

Здавалося б, на ринку уже давно працює уся група Inditex (Zara, Bershka, P&B), а зовсім нещодавно вийшов H&M – ще один величезний гравець. Однак, це більше історія про щось одне: якісна футболка не буде доступною, а дешева не завжди якісною. Ставка зіграла, хоч і не одразу. 

Юлія розповідає, що старт був вдалим: про запуск бренду написали українські медіа, колекція мала гарні відгуки, речі, що найважливіше, купували. У запуск вклали близько $10 000. Гроші пішли на звичні для бренду одягу напрямки: закупка тканин, робота виробництва. Та Юлія не була повністю задоволена: чогось не вистачало. 

Це «щось» — позиціонування, сприйняття, розуміння бренду. Його ідентифікація. Щось, що б задало напрямок руху компанії, вказало вектор розвитку. З цим допомогла агенція Public Kitchen, що, мабуть, найактивніше з України працює з місцевими та закордонними брендами. Його засновниці Анастасія Івченко та Євгенія Скибіна сформували недостаючу ланку і допомогли закінчити формування бренду. За словами Юлії, це сильно допомогло у розумінні того, куди бренд рухатиметься далі. 

Наприклад, речі повинні бути якісними, і при цьому доступними за ціною. При чому, не тільки для умовних киян з доходом в $2+ тисячі, а й з регіонів. Саме тому якісна футболка коштуватиме 350-400 гривень, а не 1000+ грн. Далі — речі створюються не лише під якийсь ідеал жінки: вони пасують всім, попри фігуру чи розмір. Обов’язково — легке поєднання, щоб, маючи меншу кількість речей, людина могла їх комбінувати між собою. Це випливає ще з одного принципу — sustainable: вам не потрібна тисяча речей. До того ж усе, що йде в пакуванні, легко переробляється. 

1 квітня 2020 року Jul офіційно зробив ребрендинг — тоді усе й полетіло. 

Сьогодні у Jul сформувався свій календар: дві колекції на рік, декілька тематичних дропів. Бренду і тут кожного року вдається спіймати хвилю: футболки Galya Carries Water стали справжнім хітом літа, а осіння колекція з стилістикою Маргаритою Мурадовою зайшла так добре, що випустили ще й літній дроп. Окрім цього, постійно є попит на речі поза часом — та сама база, про яку ми неодноразово згадували: футболки, шорти, спортивні костюми. 

Jul-1
Юлія Логвін. Фото: Ольга Закревська для AIN.Business

Однак, лише зі сторони виглядає, що усе йде просто і легко — випустив дешеву майку і став крутим брендом.

«Пошук якісних тканин — це цілий виклик. Це те, чим ми постійно займаємось», — розповідає Юлія.

Друга постійна головна біль — зробити з якісної тканини виріб: коли на виробництві йде брак, доводиться усе переробляти, інколи власним коштом. Звичайно ж, пошук якісних підрядників, котрі зможуть виготовити речі якісно. Запускати власне велике виробництво поки не планують: це вже зовсім інший бізнес, який буде забирати чимало сил. Хороші швачки, як і айтішники, сьогодні у великому дефіциті.

Не стільки проблема, скільки власне бачення розвитку — це поступове масштабування: буває, що замовлень так багато, що компанія не встигає стільки виробляти. Юлія пояснює, що наразі у неї немає бажання просто перетворити бренд на штампування і завалювання ринку речами. Саме тому і бутик поки один — у київському ЦУМі. 

Юлія не розкриває бізнес-показників Jul, але говорить, що бізнес заробляє ледь не з першого дня. Основні продажі йдуть онлайн (через сайт та Instagram), витрат на рітейл практично немає, команда — порівняно невелика: core team — близько 10 людей. 

Здавалось би, якщо усе так добре, чому не рости швидше, відкривати бутіки і не захоплювати світ? Відповідь напевно ми уже дали вище: Юлія йде до цього, просто поступово – як і до відкриття свого бізнесу. У це важко повірити? Тоді спробуйте самі в Україні створити мас-маркет бренд, одяг якого вдягають на червону доріжку. Непогане досягнення для бренду, якому всього півтора року. Уявіть, що буде через десять.