За стратегією Нацбанку, Україна рухається до cashless-економіки. Нині 90% усіх операцій з картками – безготівкові. Чайові теж переходять в онлайн. Зокрема, минулого літа українці залишили «на чай» понад 3,3 млн грн через «Приват» – для банку це був рекорд.

Зараз на ринку є чимало сервісів для чайових онлайн. AIN.Business обрав найбільш зручні і розповідає, як вони працюють та скільки коштують.

WayForPay.Tips

Сервіс створює інтернет-сторінку для платежів, на яку клієнт потрапляє через QR-код. Саму сторінку треба стилізувати: додати логотип чи фото закладу, вибрати колірну гаму, зазначити платіжні методи: Google Pay, Apple Pay тощо. І головне – вказати номер картки, на яку надходитимуть кошти. 

Можна зробити окрему сторінку на кожного працівника або одну на весь заклад. 

Сервіс дозволяє клієнту заплатити чайові, поставити оцінку та залишити відгук. Усі ці дані власник бачитить у меню статистики. 

Вартість

Створення сторінок безкоштовне. Сервіс бере 3% комісії з кожних чайових (вираховують із працівника). 


Shake To Pay

Це сервіс для ресторанів від monobank. Клієнт заходить у додаток банку, трясе телефоном, обирає ресторан та оплачує рахунок, до якого може додати чайові. Щоб підключити ресторан до послуги, треба вбудувати плагін monobank у систему автоматизації закладу. Зараз банк співпрацює з  iiko та R_keeper, у процесі Poster

У власника є електронний кабінет. Там він відслідковує продажі, бачить звіти та налаштовує схему збору чайових: розподіляє їх у «спільний кошик» або на картки працівників у будь-якому українському банку.

Вартість

monobank забирає 2% з кожного рахунку.


«Expirenza Чайові»

Спочатку Expirenza працювала лише як сервіс зворотнього зв’язку. Відвідувачі могли просканувати QR і залишити відгук, який побачить тільки власник закладу. Днями Expirenza об’єдналася з monobank, щоб разом розвивати «Expirenza Чайові». 

«Це зручний сервіс, який дозволяє офіціантам, барменам, кур’єрам, працівникам АЗК та сфери послуг приймати чайові на банківську картку будь-якого банку України», – пояснюють засновники.

Сервіс працює аналогічно з попереднім. У працівників закладу є персональні QR для безготівкових чайових, а у власника – кабінет з усіма транзакціями та відгуками. 

Вартість

Для всіх клієнтів Expirenza чайові підключать безкоштовно. Решті слід залишити заявку на сайті.

Комісія залежить від того, як швидко кошти йдуть на рахунок працівника. Наразі є такі варіанти: 5 секунд, протягом дня, наступного дня. Комісія становить від 3% до 6% за транзакцію.


TIPS від Touchcard

Ще один сервіс, який працює через QR. Кошти зараховують на прив’язану картку одразу – на загальний рахунок або кожному працівнику окремо. Власник відслідковує платежі в персональному кабінеті. 

Також компанія розробляє макети для візиток, тейбл-тентів, наклейок з QR-кодом закладу.

Вартість

Комісія фіксована – 5% з кожної транзакції.


Послуги від «Приватбанку»

У «Привату» є 2 сервіси для безготівкових чайових.

  1. «Чайові cashless».

На відміну від попередників, цей сервіс дозволяє отримувати чайові через POS-термінал. Треба, щоб заклад користувався еквайрингом від «Приватбанку». При підключенні послуги банк оновлює програмне забезпечення POS-термінала – і там з’являється «Оплата з чайовими». 

Слід ввести суму замовлення та чайових, провести спершу особисту картку працівника (якому підуть чайові), а потім картку клієнта – для оплати загальної суми «чек плюс чайові».

  1. «Оплата замовлення по QR-коду».

Щоб користуватися сервісом, заклад має встановити POS-систему одного з партнерів:

  • Poster;
  • R-keeper;
  • POS SmartTouch;
  • Profit;
  • BarBo$$;
  • В52®.

Клієнт зчитує QR, щоб оплатити товар/послугу. Після оплати йому пропонують залишити чайові. Великий плакат з кодом можна замовити в «Приватбанку».

Вартість 

Комісії за сервісами немає, але є тариф на еквайринг


MeMenu

Сервіс в основному розробляє електронні меню для ресторанів, але серед іншого дає можливість приймати чайові через QR. Працює аналогічно з попередніми.

Вартість

Підключення безкоштовне, а комісія з кожного платежу – 2,7%.


Днями monobank запустив еквайринг. AIN.Business розповідає, як він працює.