«Майстерня пончиків» – це солодкий стритфуд родом із Запоріжжя. Заклад відкрив директор однієї з пекарень міста Олексій Пучков. Чоловік разом із командою розробив нову формулу приготування пончиків і тепер продає її по франшизі підприємцям з усієї України.
Олексій розповів AIN.Business, як працює франшиза «Майстерні пончиків» і скільки прибутків приносять пончики його партнерам.
Що таке «Майстерня пончиків»
Пучков говорить, що пончики – це здобуток його пекарні, яка працює з випічкою вже чверть століття. Підприємство довго експериментувало з тістом. Зазвичай, пончики печуть з дріжджового, але таке не підходить для швидкої видачі до 4 хв. За лічені секунди його не замісиш, і навпаки, якщо довго чекатиме клієнта, то перебродить.
«Ми розробили бездріжджове тісто та зробили з нього суху суміш. Кухареві просто треба розвести її водою в правильній консистенції. У цьому фішка: не треба бути професійним пекарем, щоб готувати пончики. Плюс однаковий смак, стандартизовані рецепт і подача важливі для франшизи», – пояснює Олексій.
Пончикова суміш – це і є основний продукт, який компанія поставляє по франшизі. Також до суміші пропонують каву із запорізької фабрики Isla.
Франшизу Пучков запустив у 2017. До локдауну в «Майстерні» було 5 точок. Через коронакризу закрилося дві заклади в Києві та один у Львові. Зараз один МАФ працює в Запоріжжі (незабаром планують відкрити другий) та в Маріуполі. Ще один днями має з’явитися в Новій Каховці.
Крім того, на запорізькій суміші, але під власним брендом працюють партнери «Майстерні» в Кременчуці та Краматорську.
Вибір локації
У пріоритеті – міста з населенням 200 000-300 000. За словами Пучкова, вони не так балувані франшизами й національними операторами, як мільйонники. Головне, щоб локація була в парку або біля нього. Аудиторія «Майстерні» – це здебільшого сімейні пари з дітьми.
«У Запоріжжі ми якраз стоїмо на пішохідному бульварі, поблизу нас – невеликий парк. Люди гуляють з дітьми на самокатах, з коляскою, беруть коробочку пончиків, ідуть далі або паркуються в нас. Там атмосферне місце із зеленою зоною», – розповідає підприємець.
До того ж пончики – продукт не щоденний, а святковий. Раз-два в тиждень виїжджаєш і смакуєш на прогулянці. З цієї причини традиційний формат фудкорту в молі заходить не дуже. «Майстерня» працювала в київському Lavina Mall і в запорізькому ТРЦ поруч з кінотеатром, бургерами та «Львівською майстернею шоколаду».
«Протрималися рік і зрозуміли, що заробляти не будемо. Фудкорт – це коли ти зголоднів і шукаєш, що б поїсти. Бургери, мак, KFC, «Пузата хата» – щось м’ясне. Пончики – це все ж таки маленьке свято, – говорить Олексій. – Плюс у молів свої відсотки з обороту, відрахування, вимоги до оренди, ціни на яку вони не соромляться індексувати на рівень інфляції».
«Майстерню пончиків» можна відкрити у МАФі або в стаціонарному приміщенні. Вистачить 10 кв. м. Якщо це видача у віконце, то можна поміститися й у 8 кв. м. Якщо 14 квадратів – прекрасно, буде навіть мінісклад. Потрібна вода, каналізація, електроенергія на 10 кВт та хороша вентиляція.
Якого партнера шукають
Люди, які бажають вкласти свої гроші та отримувати пасивний дохід, не підходять.
«Партнер повинен бути залученим в усі процеси. Ми не шукаємо класичних інвесторів, які думають, куди прилаштувати свої $20 000. Потрібна захопленість і бажання займатися власною справою», – наголошує Олексій.
Щоб «Майстерня» повноцінно працювала на 150-200 чеків на день, у команді має бути троє робітників. «Дві людини не можуть видавати пончики швидко. Одна на каві й на розрахунках, друга стабільно стоїть на пончиках та не відволікається. Коли потік людей збільшується, наприклад після 14:00, з‘являється третя – на коктейлях і напівфабрикатах».
Ціна питання
Інвестиції стартують від $17 000-20 000. Це цифра з досвіду відкриття МАФів із різним ремонтом і фудкортів, стверджує Пучков. Ось звідки береться сума:
- 5000 євро коштує пончиковий автомат. Це машина, у яку заливають тісто. Далі вона сама формує, смажить і видає вже готові пончики.
- 2500-3000 євро – уживана кавомашина.
- $600-800 – міксер, який замішує тісто. Плюс додаткове обладнання за бажанням, наприклад, гриль.
- Частина коштів піде на ремонт і закупку спеціальних нержавіючих столів.
Паушальний внесок становить $3000. Роялті за перший місяць 1% від обороту, з другого – 2%. Коштом роялті Пучков покриває абонплату системи автоматизації Poster.
Договір укладають на 3 роки і продовжують. «Майстерня пончиків» має окупитися за рік-два.
Процес запуску точки
Партнер зв’язується з «Майстернею», називає місто та отримує критерії пошуку приміщення. Далі він пропонує локацію, а команда Пучкова аналізує її на трафіковість.
Дизайн-макет робить «Майстерня пончиків». «Наш дизайнер ставить будівельникам завдання, які закупити меблі, чим фарбувати стіни, де робити розетки – повністю до дрібниць. Ми привозимо обладнання або даємо рекомендації, де придбати, до прикладу, кавомашину», – розповідає Пучков.
Для власника франчайзингової точки та персоналу «Мастерня» проводить 3-денне навчання на об‘єкті. У програму входить і робота з Poster.
«Далі виїжджаємо на точку. У момент запуску і перші два дні ми з ними», – каже Олексій. – Розігріваємо місто, влаштовуємо безкоштовну роздачу пончиків. На це окремо виділяємо суміш».
Крім технологічних карт, франчайзі отримує доступ до фото- й відеобанку «Майстерні» та рекомедації щодо постів у соцмережах. «Ми радимо одразу завести фейсбук і зробити кілька фото на локації. Надаємо шаблони постів, графік акцій і свят тощо».
Ціни «Майстерня» узгоджує з кожним партнером окремо. «У Запоріжжі 8-12-16 пончиків ідуть за 35-45-55 грн. Для Одеси це смішна ціна. У нас був літній франчайзі, який казав: «Та мені стартувати треба з 55 грн», – говорить Пучков.
Асортимент теж контролює він. «Додавати французькі хотдоги або шаурму забороняємо. Є готові техкарти на сендвічі й паніні, також ми ввели коктейлі й лимонади. Жуйки, насіння і так далі – ні, роздувати не треба. Усе ж таки ми просуваємо монопродукт – пончики й каву».