Офіційний імпортер бренду Jaguar в Україні запропонував протестувати їх оновлену версію I-PACE. Модель представили ще у 2018 році, а у 2021-у на українському ринку з’явилась нова сильно покращена версія. У мене якраз планувалось відрядження у Львів і я вирішив, що буде цікаво протестувати електрокар у розрізі саме не міста, а довгої міжміської подорожі.
Тестувати електрокари у місті я не дуже люблю з тієї причини, що маючи запас ходу у 400+ км, по місту можна їздити тиждень на одному заряді, якщо тільки ви не таксист. Оцінити вдастся лише те, наскільки класно авто виглядає зсередини (класно), наскільки у ньому комфортно пересуватись (дуже) та якісь речі з розряду зручності користування мультимедіа (тут тільки CarPlay).
У дальній поїздці можна випробувати дві речі, які важливі особисто для мене. По-перше, власне дальність ходу. Купуючи авто, хочеться розуміти його реальні можливості і розраховувати майбутні поїздки. По-друге, тільки під час довгої поїздки можна реально зрозуміти, наскільки комфортно їздити у авто: за 30 хв з дому до офісу спина не буде боліти, а от після 5 годин дороги — цілком. Тому дальній тест-драйв дає більше розуміння, наскільки зручне авто конкретно для мене.
До того ж, представники Winner попросили у тексті додатково розповісти і про інфраструктуру електрозарядок. Коротко розповім про все.
Jaguar I-PACE
До цього я ніколи не їздив на Jaguar. Автомобіль приємно вразив. Інтер’єр виглядав максимально преміально, відразу відчувається статус автомобіля. Багажник величезний, на 656 літрів: нас було четверо, речі всіх помістились без питань. При цьому, я 1,85 ростом, зручно виставив сидіння і позаду для всіх вистачило місця.
Тут же напевно додам, що після довгої подорожі моя спина не помирала: все було добре, я комфортно себе почував і не відчував дискомфорту після шести годин за кермом.
Зважаючи на те, що це електрокар, то і прискорення у I-PACE відповідне. Авто летить, якщо вдавити “газ” у підлогу після зупинки, і робить те саме, навіть якщо на спідометрі вже “сотня”. Це додає відчуття драйву і, звичайно, люди, що люблять швидкість, не будуть сумувати у такому автомобілі.
В кінці кінців, I-PACE просто виглядає футуристично. Це гарний преміальний кроссовер. Коштує відповідно: від 70 тисяч євро і далі в залежності від комплектації.
Перевіряємо батарею
У I-PACE заявлено до 470 км запасу ходу у місті, а отже, на довгій дистанції буде десь на сотню менше. Об’єм батареї — 90 кВч.
До Львова — близько 550 км. Як не їдь, без додаткової зарядки не обійтись.
Тестові перші 100 км поїздки показали, що після швидкості 120 км авто починає сильно активніше споживати заряд, а тому їхати швидше — не варіант. Зафіксували і намагались сильно не прискорюватись, коли у цьому не було необхідності.
Я вирішив зупинятись кілька разів, але сам процес зарядки на затягувати на більш як годину, а обмежитись 20-30 хв кожний раз. На шляху у Львів експеримент провалився через те, що я виїхав з Києва на авто з половиною заряду, тому розповім про дорогу назад.
Перша зупинка після Львову — Рівне. Через більш як 200 км. Тоді авто показувало, що залишається ще близько 160 км, але оскільки на Socar якраз була швидка зарядка Yasno, я вирішив і перекусити, і зарядити авто. Час на заправці — 35 хв, ще плюс сотня км.
З Рівного до Житомира ще майже 200 км і там була друга зарядка, також Yasno. До Києва залишалось ще 140 км + дорога по Києву, щоб всіх розвести по домівках. Після 40 хвилин ми вирушили далі у дорогу.
Під моїм домом залишилось близько 20 км зарядки.
Загалом поїздка була довшою на мінімум півтори години, ніж якби я їхав на ДВЗ. По ціні, через постійні зарядки саме на дорогих швидких електрозарядках, сильно зекономити не вдалось: економія у порівняні з авто на ДВЗ склала можливо до 20%.
Чи було комфортно?
Напевно, коли на шляху більше однієї зарядки на 30-40 хвилин, це стомлює. Щоб хто не говорив, ви не будете пити каву кожні дві години по 30 хвилин і тд (хоча я знаю людей, які від цього отримують задоволення). Якщо попереду шлях, який електрокар може подолати, не витративши й одного заряду — ракета і кайф. У іншому випадку, звичайно, може бути трохи дискомфортно.
При цьому саме авто, коли ти їздиш містом, звичайно, неймовірне. Я мав нагоду поїздити Києвом — I-PACE справжній комфорт у всьому. Авто не дуже довге, при цьому маневрене і швидке, класно виглядає, в середині багато місця і для водія, і для пасажирів + великий багажник.
p.s. А що там інфраструктура зарядок?
За останні два роки вона покращилась в рази. Основна зміна — чимало саме швидких зарядок. Короткий лікбез:
- Швидка зарядка дає до 50 кВт за годину зарядки.
- Звичайні — від 11 до 22 кВт за годину зарядки.
- Від домашньої розетки — десь близько 2 кВт/год.
Маючи авто з об’ємом батареї 90 кВт, на швидкісній можна отримати повний заряд менш ніж за дві години. Тому завжди обираю їх.
На шляху у Львів таких стоїть чимало. Я б сказав — достатньо. Чимало зарядок Yasno, AE, EcoFactor. Тому проблем з складанням маршруту бути не має, інфраструктура є.
Але, звичайно, не без мінусів.
- Кожний сервіс — окремий додаток, а отже окреме поповнення балансу. Тут же складність планування маршруту: EcoFactor у своєму додатку зарядки Yasno не покаже.
- Не завжди зарядка починається безпроблемно. Буває, потрібно подзвонити в компанію-оператор і просити перезапустити зарядну станцію. І от 10 хвилин пройшло, а заряд не пішов. Неприємно.
- Зарядку може хтось зайняти і потрібно чекати свою чергу. У мене таке бувало — неприємно. Особливо, коли зарядка навколо одна, а у тебе на авто 10 км і виходу немає.
Тому я все ще залишаюсь при думці, що електрокар — відмінне авто для міста. Але якщо ви часто подорожуєте в Львів чи Харків — можливо ще потрібно трошки почекати, поки виробники почнуть робити потужніші батареї чи ж економічніші автомобілі.