З 1 листопада Київ перебуває в «червоній» зоні. Як столиця пережила перший тиждень локдауну, з’ясовувала LIGA.net. AIN.Business розповідає деталі щодо ресторанів і торгових центрів.

Ресторани  

  • Ольга Насонова, директорка аналітичного центру «Ресторани України»: у перший понеділок локдауну відвідуваність упала на 50-60%, а на тижні – на 30-40%. Найбільше втратили нові заклади, ті, що не орієнтовані на доставку (бари) та бізнес-ресторани, чиї клієнти перейшли на віддалену роботу. Крім того, постраждали більш традиційні заклади зі старшою аудиторією, як-от «Пузата Хата». Там відвідуваність упала до 80%.
  • Сергій Трахачов, президент Української ресторанної асоціації: за чотири дні «червоної зони» відвідуваність упала на половину.
  • McDonald’s: мережа закрила зали в 19 з 28 своїх закладів у Києві. У дев’яти ресторанах працівники повністю вакциновані. Решта закладів працює на доставку.
  • Олексій Тюрін, власник мережі піцерій MamaMia: продажі в залі впали на 60%, доставка цього не компенсує. Зали хоч і стоять порожні, але працюють, тому немає аргументів просити знижку в орендодавців. 

Торговельні центри

  • Євгенія Локтіонова, директорка компанії UTG (Ocean Plaza, Lavina Mall та Blockbuster Mall): відвідуваність упала на 30%, зате виріс середній чек – купівлі стали більш цільовими.
  • Gulliver: відвідувачів стало на 10-15% менше.
  • ТРЦ DreamTown: кількість відвідувачів знизилася в будні. 

Коли чекати відновлення

Після шокового понеділка відвідуваність почала відновлюватися. Це пов’язано з тим, що держоргани перевіряли COVID-документи в персоналу, але не в клієнтів.

Враховуючи темпи вакцинації, ситуація може стабілізуватися за кілька тижнів. Водночас стан погіршиться, якщо держава почне активно перевіряти документи у самих відвідувачів.


У деяких ФОПів з’явилися штрафи за час карантину. AIN.Business розповідав, як їх перевірити і що робити.