Італійський будинок моди Valentino купив рекламу в українського кота Степана. Допис, на якому Степан демонструє люксову сумочку, був опублікований в його акаунті 30 листопада і на момент написання матеріалу зібрав більше 200 000 лайків. Як Степану вдалося досягти успіху? AIN.UA спробував це з’ясувати.

Історія Степана

Степану 13 років. Він живе в Харкові зі своєю господинею Ганною, яка підібрала його на вулиці, коли йому був місяць.

Ганна завела коту TikTok у 2019 році, щоб “показати світу”. “Вираз його обличчя – це окреме мистецтво”, – пояснила вона в коментарі TJ. Влітку 2021 року Степан “завірусився” – на той момент база його підписників складала більше 400 000. Користувачів соцмережі підкорило те, як Степан із нудьгуючим виглядом сидить біля бокалу спиртного під бадьору музику. Коментатори відмічали, що чудово розуміють кота, згадували такі самі нудні вечірки та сумні одинокі дні народження.

Насправді ж Степан не сумує – він просто дрімає. Як розповіла Ганна, повільно засинати за столом кіт може нескінченно, тільки встигай міняти бокали в кадрі.

Ролики з коктейлями Ганна почала публікувати після того, як відео, на якому Степан “сумує” над піцою зібрало 4,5 млн переглядів.

Ролик, на якому Степан замислився над бокалом вина під пісню Стіві Вандера “I just call to say I love you” набрав 27,3 млн станом на липень 2021. Згодом бокал червоного стане візитною карткою Степана. Саме цей атрибут Ганна обрала для рекламного ролику Valentino.

На сьогодні відео кота у TikTok набирають мільйони переглядів та лайків. У нього вже майже мільйон підписників.

В серпні 2020 року у кота з’явився ще й інстаграм. Наразі у нього трохи менше ніж 800 000 читачів. І саме тут Степана спіткала всесвітня слава: 24 листопада його фото за бокалом вина поширила американська співачка Брітні Спірз. На момент написання цієї статті фото вже зібрало майже 1,3 млн лайків та більше 10 000 коментарів.

За словами Ганни, Брітні – не перша, хто звернув увагу на Степана. Раніше у своїх соцмережах кота вшанували модель Хейлі Бібер та актриса Діана Крюгер. Але саме Спірз, яка переживає нову хвилю популярності на тлі виходу з-під довготривалої фінансової опіки свого батька, зробила котика суперзіркою. За добу після її допису на Степана підписалося 15 000 користувачів з усього світу, близько тисячі людей написали в дірект. А за кілька днів підтягнувся і Valentino.

Кар’єра, заробітки, скандали

Контракт з Valentino став не першою рекламою в акаунті Степана – раніше йому вже замовляли привітання з днем народження та інші дрібні розміщення. Окрім того, як Ганна повідомила виданню vogue.ua, Стьопу згадували на телеканалі Discovery, а телеканал MTV навіть придбав права на один з роликів.

В планах у кота найближчим часом – з’явитися на офіційних сторінках королеви Великої Британії Єлизавети II.

А на днях Степан втрапив у перший скандал після рекламної інтеграції українського бренду здорової їжі ТМ Yaro, власницю якого Юлію Привалову раніше критикували через українофобський жарт у соцмережах. Публікація, в якій Степан рекламував продукцію торговельної марки, викликала хвилю обурення, після чого зникла з акаунту, провисівши там близько години.

Скріни не горять

Нещодавно Степан з’явився в ефірі “Вікна-новини” на телеканалі “СТБ”, де Ганна розповіла, що, незважаючи на контракт з Valentino та інші колаборації, наразі не заробляє скажені гроші. По її словам, вона більше витрачає на реквізит для нових роликів.

Вона також намагається зберігати анонімність. Про те, хто саме стоїть за профілем Степана, знають лише найближчі родичі та друзі.

Чому це цікаво?

Блоги про тварин в соцмережах можуть так само перетворитися на бізнес для своїх володарів, як і лайфстайл-блоги. Головна умова – тварина має стати медійною, а після цього прибуток від рекламних інтеграцій – лише справа часу.

Чи не найцікавішим прикладом такого кейсу можна назвати Сердиту кішку – в оригіналі Grumpy Cat. Через неправильний прикус кішка на ім’я Тартар прославилася на весь світ і принесла своїй володарці мільйони доларів.

Нагадаємо, Сердита кішка стала найпопулярнішим котячим мемом після того, як її фото вперше потрапило на Reddit у 2012 році. По оцінкам Daily Express, за життя Грампі заробила близько $100 млн (Тартар померла у 2019 році), хоча її власниця Табата Бундесен це заперечує. Реальних сум заробітків своєї улюблениці вона не розголошує. Тим не менше, вже через декілька днів після появи Сердитої кішки в медіа Табата змогла звільнитися з ресторану, де працювала офіціанткою, і почати нове життя.

Грампі заробляла гроші, рекламуючи товари, беручи участь у величезній кількості івентів, а також продаючи власний мерч. У неї навіть є власна лінійка продуктів для домашніх тварин. Торговельна марка Grumpy Cat захищена законодавством США, що дозволило Табаті у 2018 році відсудити $700 000 у харчової компанії, яка використовувала образ Грампі у комерційних цілях без дозволу.

Звичайно, Грампі – не перша в світі кішка, яка стала зіркою і монетизувала це. Ще до неї всесвітньо відомим за свою любов до коробок став японський кіт Мару, він навіть потрапив до Книги рекордів Гіннеса як найпопулярніший у світі кіт. Були, звичайно, й інші. На жаль, офіційних рейтингів по їх заробіткам поки що ніхто не складав.

Чи повторить Степан успіх славнозвісної Grumpy Cat? Час покаже, а ми щиро бажаємо йому успіху!