Проєкт Kyiv Corner розпочинався як магазин з продажу логотипів з новою айдентикою Києва — каштанчиком. За два роки він виріс до маркетплейсу з товарами, забрендованими столицею та планує масштабування на міжнародний ринок.

AIN.Business зустрівся з Алісою Бучнєвою та Валентином Ткаченком, які розповіли про історію Kyiv Corner, особливості роботи онлайн та офлайн, роль Projector та плановані заробітки.

kyiv-corner-1
Валентин Ткаченко та Аліса Бучнєва. Фото: надане Kyiv Corner

Від каштанчика до магазину

Навесні 2019 року команда викладачів дизайну Projector розробила «Каштанчик» — альтернативний логотип Києва. Його створили Олександр Трегуб (засновник та керівник Projector), Дмитро Буланов та Катерина Яцушек. Сам логотип та брендування віддали у вільний доступ. Доволі швидко він почав сприйматися як неофіційний логотип столиці.

Українська компанія KLEI підхопила розробку, та зробила стікерпак із новим лого. Ще одна компанія — бренд одягу SIL’ — створив футболки з каштанчиком. Типового мерчу ставало все більше й більше. 

Аліса Бучнєва на той момент керувала магазином речей, які вже були у вжитку — Second Chance.. Коли Трегуб та Бучнєва помітили, що мерчу стає все більше, вирішили створити Kyiv Corner — місце, де буде зібрано всі речі з новим лого Києва.  

«Спочатку це був маленький куточок у мене в магазині. Так було до початку 2020 року», — згадує Аліса. 

На початку 2020 року, напередодні пандемії, Second Chance закрився. Але Kyiv Corner продовжив працювати. У куточка з’явилися власні соцмережі та дві офлайн-точки: в Urban Space 500 (закрилася протягом карантину) та у магазині «Всі.Свої Дім та декор» на Хрещатику (працює досі). 

«Ми зробили ідею, що Kyiv Corner — це місце для тих, хто любить Київ, та хоче носити його шматочок із собою завжди. Як для киян, які пишаються своїм містом, так і для туристів», — пояснює Аліса та показує татуювання з каштанчиком на руці. 

Перший рік магазин працював виключно на товарах, які виробляли інші компанії. Але вже тоді підприємці почали планувати власне виробництво й збирати на нього гроші. 

kyiv-corner-2
Чашки із «каштанчиком»
kyiv-corner-3
Піни Kyiv Corner

Власне виробництво та нова айдентика

Карантин сильно вдарив по невеликому бізнесу. Майже всі збереження пішли на борги перед постачальниками та податки. Довелося перезапускати куточок з нуля. 

Аліса почала з пошуку нових партнерів. Так до неї приєдналися Валік Ткаченко та Аліна Борисова. Валік взяв на себе задачі арт-директора, Аліса — фінанси й виробництво, а Аліна — маркетинг. 

Спочатку запустили повноцінний сайт. Його дизайн розробили на курсі Projector, а доробив Валік. У лютому 2021 року нові співзасновники підписали договір про майбутню роботу, розробили стратегію, візію та цінності бренду. А також нову айдентику. 

«Ми попросили багатьох киян намалювати, за що вони люблять Київ. Багато людей казали, що не вміють малювати. Але саме в цьому й була фішка. Суть не в тому, щоб гарно намалювати, а в тому, щоб було від душі. Ми зібрали понад 40 малюнків, та використовуємо як айдентику й стилістику бренду Kyiv Corner», — пояснює нову концепцію Валік. 

Бюджетом запуску стали 30 000 грн, які вклали Аліса, Валік та Аліна, а також 25 000 грн, які доклали Олександр Трегуб та Дмитро Буланов. При цьому Projector не є співвласником проєкту. Вони вклалися виключно під зобов’язання повернути витрачені кошти. Перший рік домовилися реінвестувати все зароблене в розвиток проєкту. 

Зараз щомісяця Kyiv Corner самостійно виробляє по 20 футболок та 50 пінів, близько 100 листівок, 20 блокнотів та 50 шоперів. Аліса розповідає, що по продажах компанія виросла на 70%, у порівнянні з 2019 роком і на 40%, якщо порівнювати з 2020. 

kyiv-corner-4
Нова айдентика магазину

Чому не хочуть запускати в інших містах

Головним конкурентом наразі підприємці називають Андріївський узвіз з його вуличними торговцями. 

«Коли ми починали Kyiv Corner ми хотіли зробити бренд сувенірів, які буде не соромно привезти з Києва. Щоб це був не магніт із салом з Андріївського, а якась класна штука», — каже Аліса.

70% продажів іде через Всі.Свої. там продукцію покупають переважно туристи. Ще 30% — сайт, барахолки та прямі продажі. Там здебільшого аудиторія киян.

Своєю цільовою автори проєкту визначають усіх, хто любить Київ.

«Я народилася і живу все життя у Києві. Того була сповнена стереотипів. Але зараз я змирилася, що Лівий берег — це теж Київ. Якщо ти приїхав із Дніпра і живеш на Троєщині — то ти теж киянин. Головне, щоб ти любив це місто», — розповідає Бучнєва.

Валік та Аліса не бачать варіанту масштабування в інші міста. Пояснюють це тим, що локальні магазини мають робити місцеві підприємці. Водночас готові поділитися досвідом і проконсультувати тих, хто захоче це зробити. 

«Ми в Києві, ми захоплюємося цим містом, ми знаємо, що тут відбувається. А якщо ми будемо робити щось подібне про інше місто — це буде не щиро. І не так цікаво нам, бо ми там не знаходимося», — пояснює Валік. 

Kyiv Corner веде перемовини із КМДА щодо тісної співпраці. Теоретично, магазин міг би стати офіційним розпорядником мерчу столиці. Але до цього ще дуже далеко. До того ж підприємці зізнаються що якби завтра каштанчик зробили офіційним гербом Києва – це було б для них радше гірше, ніж краще. 

«Ми зараз намагаємося відійти від того, щоб нас сприймали виключно через каштанчик. Для цього ми зробили нову айдентику і запускаємо новий мерч. Якщо ж його приймуть як офіційне лого, то боюся, тоді все йтиме тільки через нього», – пояснює Валік.

З найближчих планів магазину – виходити на міжнародний ринок. Для цього вони запускають партнерство зі стартапом Pevaton, який є маркетплейсом для європейських бутіків. Також у планах додати ще одну офлайн-точку – у MacPaw Space. 

Зараз Kyiv Corner вийшов на дохід у 30 000 грн і середній прибуток у 8 000 грн на місяць. Співзасновникам вже вдалося повернути власні інвестиції та розрахуватися з усіма боргами. На наступний рік план — вийти на стабільний дохід. 

kyiv-corner-5