Американський SEO-спеціаліст Нік Лерой з Міннеаполісу втратив роботу в маркетинговій агенції через коронакризу. Заради експерименту він спробував якийсь час попрацювати на фрілансі і за вісім місяців заробив $165 000. Цю історію маркетолог розповів у своєму блозі, редакція AIN.UA переклала статтю.

Як я втратив роботу через пандемію

У квітні 2020 року я керував командою, яка займалася напрямком SEO в маркетинговій агенції. Почалася пандемія коронавірусу, наші клієнти втрачали дохід і скорочували бюджет на маркетинг. Однак мене це хвилювало мало, бо SEO працює на довгу дистанцію, і я не припускав, що компанії масово скорочуватимуть цю статтю видатку. Як виявилось, я помилявся.

Тоді керівництво агенції без мого відому розпустило всю команду SEO. А мені дали 30 днів, щоб завершити основні проекти і теж покинути компанію. Лише тоді я зрозумів, якою нестабільною може бути робота в агенції в час кризи. 

Як я шукав постійну роботу 

За 30 днів я склав приблизний план дій. Виявилось що існує два хороших варіанти, де я зможу працювати в області SEO на керівній посаді. Одним із них була місцева агенція, власник якої був готовий залучити мене як партнера. Або я міг отримати посаду старшого менеджера з SEO в компанії зі списку Fortune 500.

Спочатку я подав заявку на вакансію у другій компанії і відразу отримав відповідь. Довелось пройти аж чотири виснажливих співбесіди, після яких мені все одно відмовили в роботі. 

Тоді я перейшов до першого варіанту — стати співвласником невеликої місцевої агенції. Я був знайомий із її власником, тому знав, що компанія непогано розвивалася. Здавалося, що така робота може забезпечити стабільність і дозволить комфортно перечекати пандемію. Однак ми не змогли домовитись про мою долю та усі компенсації і прийшли до спільного висновку не співпрацювати.

Отож я витратив на перемовини 20 днів і залишився там, де й починав. Тоді ми з дружиною вирішили, що до липня я працюю на фрілансі. А якщо не отримую дохід, який приносила зарплата, знову пошукаю фултайм. 

Скільки я заробив

Останні 30 днів на роботі в офісі я складав список контактів. Це знайомі мені люди, які володіють бізнесом, або приймають рішення в компаніях. В мене вийшла велика база, адже я вже кілька років працюю в SEO. Тут варто наголосити, що без досвіду і знайомств буде вкрай важко просто піти на фріланс. Я довго будував нетворкінг, вів блог і багато спілкувався з людьми в цій сфері.

Усім хто був у моєму списку я надіслав лист із двома запитаннями:

  1. Тепер я працюю на себе. Чи є у вас можливість поговорити і дати мені кілька порад?
  2. Можливо вам потрібна моя допомога?

Більшість погодились відповісти на перше запитання і ще декілька запропонували невеликі проекти. Ось скільки я заробив в перший місяць:

  • Власник агенції SEO, з яким ми не домовились, запропонував невеликий проект. Йому потрібна була допомога протягом наступних кількох місяців за $333.
  • 2-годинна консультація щодо SEO — $150. 
  • Дуже маленький проект HREFlang — $450.
  • 50% оплати від технічного SEO-аудиту, який я провів, — $1 750.
  • Консультаційна сесія щодо стратегії SEO та документації — $666. 
  • Проект для іншої агенції — $468
  • Величезний проект перезапуску сайту вартістю $20 000 який я підписав у квітні до того, як дізнався, що мене звільнять —  $6 525.
  • Невелика постійна партнерська комісія — $32
  • Реклама на невеликому нішевому веб-сайті, яким я володів –  $85
  • Реклама в бюлетені #SEOForLunch —  $100


Отож за перший місяць я зміг отримати  $10 559, що було хорошим результатом. Наступного місяця вдалося заробити ще більше — $13 945. Більшість замовлень надходили за рекомендаціями від попередніх клієнтів. 

В наступні півроку місячний дохід виглядав так:

  • Липень – $20 112
  • Серпень – $25 861
  • Вересень – $16 113
  • Жовтень – $18 819
  • Листопад  – $10 636
  • Грудень — $48 396

Грудень був не типовим місяцем. Це кінець року, тому частина замовників відправили свої прострочені платежі, за проекти які я виконував раніше.