Українська фріланс-платформа Freelancehunt поділилася даними про те, як розвивався цей ринок у 2021 році. Загалом темпи його зростання сповільнилися, проте виросли бюджети. AIN.UA наводить основні тези цього дослідження.
Зростання бюджетів
З року в рік на цьому ринку збільшується кількість замовлень та фрілансерів, а також суми проектів та їхня складність. На думку операційного директора платформи Валентина Зюзіна, це означає, що замовники готові передавати на фріланс більш складні завдання, і це допомагає бізнесу оптимізувати видатки у часи коронавіруса.
- За рік кількість фрілансерів на платформі виросла на 13%, на 91 000 порівняно із 2020 роком.
- Кількість проектів порівняно із 2020 роком залишилась така сама — 200 000. А сумарний бюджет виріс на 22% та склав 470 млн грн.
- Кількість замовників на платформі виросла на 20% порівняно із попереднім роком, зараз їхня загальна кількість становить близько 270 000 користувачів.
Популярні категорії
Серед фрілансерів найзатребуванішими спеціалістами лишаються програмісти. Кількість завдань для розробників порівняно з минулим роком зменшилась, але бюджети виросли. У 2020 році частка проектів в категорії «Програмування» — 43,7% від загальної кількості проектів на платформі, а в 2021 році — 41,8%. Бюдждети завдань для програмістів минулого року склали 54,2%, а 2021 року — 55,2% від бюджетів по усіх проектах.
Три найзатребуваніших категорії на платформі — ті, що й раніше: дизайнери, програмісти та копірайтери. Минулого року кількість замовлень у копірайтерів впала на 1%, цього року в цій категорії — позитивна динаміка. У категорії «Копірайтинг» зосереджено 13,5% від загальної кількості проектів у 2021 році (12,6% у 2020 році).
Попит на послуги дизайнерів також росте: частка проектів порівняно із минулим роком виросла на 1% і досягла відмітки в 19,8%. Набирає популярності категорія «Дизайн інтер’єрів», також росте попит на проекти з інфографіки.
Найпопулярніші спеціалізації
Найпопулярніший напрям — веб-програмування, тут зосереджена найбільша частка бюджету з категорії «Програмування» (55,2%). Спеціалізації цієї категорії, в яких у 2021 році виросли бюджети, це:
- Розробка ботів — 63%;
- Node.js — 41%;
- Java — 49%;
- Машинне навчання — 48%.
У категорії «SEО и маркетинг» вдвічі збільшилась кількість проектів по закупці лінків, а бюджет виріс втричі. Популярність цього напрямку пов’язана із ростом конкуренції на просування в онлайні.
Зростає попит і на послуги юристів, а що стосується перекладів, у цій категорії найкраща динаміка помітна у локалізації програмного забезпечення, сайтів та ігор: таких проектів стало на 37% більше, а їхній бюджет зріс втричі.