«Барсук» — один із перших закладів ресторанного холдингу Дмитра Борисова Gastrofamily. Це не такий популярний масовий формат, як-от «Білий налив» чи Mushlya, але він зайняв власну нішу на ринку.

У серії «Ресторани Борисова» AIN.Business продовжує розповідати про франшизи мережі Gastrofamily. Уже говорили про:

На черзі — гастробар «Барсук». Де можна відкрити заклад і скільки це коштує, розповів франчайзинговий директор Gastrofamily Максим Цибрій.

Що таке «Барсук» — концепція

Це сімейний ресторан, орієнтований на відвідувачів різних поколінь. «70% гостей «Барсука» — постійні гості, лояльні відносини з якими вибудовуються роками», — відзначають у компанії.

Тут подають досить прості та зрозумілі страви: сирники, котлети, голубці й деруни, солянку й борщ. Водночас «Барсук» позиціонує себе як гастробар: заклад має розгорнуту алкогольну та кавову карту, а в меню є і більш вишукані страви, як-от устриці, гуакамоле, камамбер, том-ям тощо. Ціни в середньому складають 150-300 грн за позицію.

Обираємо локацію

Перший «Барсук» працює в Києві на Печерську вже понад 10 років. Ще один відкрили на Солом’янці. 

«Формат буде ефективним як у бізнес-районах, так і в спальних, наприклад, у закритих житлових комплексах. На Печерську, в адміністративному районі, наші клієнти — працівники різних структур і органів, які заходять на обід і вечерю. На Солом’янці в ЖК «Династія» «Барсук» став дуже сімейним закладом: батьки навіть дітей там лишають і йдуть у своїх справах. Рівень довіри дуже високий», — розповідає Максим.

Гастробар спокійно може виходити за Київ — у міста від 200 000 населення. Також формат масштабується в інші країни СНД: Азербайджан, Білорусь тощо. Щоб відкрити ресторан, потрібне приміщення площею 200 квадратних метрів із потужністю 70 кВт. 

Ціна питання

Паушальний внесок становить $50 000, роялті — 5%. Як і для всіх закладів Gastrofamily, інвестиції приблизно однакові — $800-1200 на квадратний метр. 

У компанії прогнозують, що заклад працюватиме з такими показниками:

  • 6000-7000 гостей на місяць із середнім чеком у 300 грн;
  • середній торговельний оборот — 1 800 000 грн у місяць;
  • собівартість їжі та напоїв — 31%;
  • рентабельність — 23%.

Вимоги до партнера

«Головна вимога до франчайзі — він у душі й у роботі має бути насамперед підприємцем. Це не іграшки. Люди, які хочуть відкрити наші заклади по франшизі та просто нічого робити, нам не підходять. Це бізнес, який вимагає занурення, хоча й не стовідсоткового. Можна паралельно займатися іншою діяльністю, не обов’язково мати досвід у ресторанному бізнесі, але закладу треба приділяти час та увагу, проявляти ініціативу та кмітливість», — говорить Максим.

Партнеру відмовляють лише тоді, коли він не згоден з бізнес-моделлю Gastrofamily. Для тих, хто відкриває декілька форматів мережі, існує невелика знижка на паушальний внесок.

Процес запуску точки

Людина зв’язується з компанією: телефонує або заповнює заявку на сайті. Далі – переговори, договір комерційної концесії та оплата паушального внеску.

  1. Шукаємо локацію та робимо ремонт.

Зазвичай, приміщення підбирає Максим. Чоловік веде перемовини щодо договору оренди, вичитує його та доводить до підписання. «Франчайзі зазвичай не дуже розбираються в цьому процесі, а в мене є досвід», — пояснює він. 

Далі — розробка планування та дизайн-проєкту. Цим займається технічний відділ компанії Борисова. Підрядників на ремонт узгоджують разом із партнером. У середньому заклад відкривають за 3 місяці від підписання договору оренди.

  1. Набираємо команду.

Спочатку HR-спеціалісти з компанії Борисова підбирають кандидатів на топові позиції — керівника та бухгалтера. Франчайзі самостійно їх затверджує. Далі керівник стажується на точці, яка вже працює, і набирає рядовий персонал.

  1. Запускаємося.

Після того як заклад відкривається, партнер і компанія Борисова постійно перебувають на зв’язку. За роботою франчайзі стежить операційний директор з компанії Борисова. Він перевіряє звіти, консультує з фінансів, товарного забезпечення, рекрутингу тощо.