«Барсук» — один із перших закладів ресторанного холдингу Дмитра Борисова Gastrofamily. Це не такий популярний масовий формат, як-от «Білий налив» чи Mushlya, але він зайняв власну нішу на ринку.
У серії «Ресторани Борисова» AIN.Business продовжує розповідати про франшизи мережі Gastrofamily. Уже говорили про:
На черзі — гастробар «Барсук». Де можна відкрити заклад і скільки це коштує, розповів франчайзинговий директор Gastrofamily Максим Цибрій.
Що таке «Барсук» — концепція
Це сімейний ресторан, орієнтований на відвідувачів різних поколінь. «70% гостей «Барсука» — постійні гості, лояльні відносини з якими вибудовуються роками», — відзначають у компанії.
Тут подають досить прості та зрозумілі страви: сирники, котлети, голубці й деруни, солянку й борщ. Водночас «Барсук» позиціонує себе як гастробар: заклад має розгорнуту алкогольну та кавову карту, а в меню є і більш вишукані страви, як-от устриці, гуакамоле, камамбер, том-ям тощо. Ціни в середньому складають 150-300 грн за позицію.
Обираємо локацію
Перший «Барсук» працює в Києві на Печерську вже понад 10 років. Ще один відкрили на Солом’янці.
«Формат буде ефективним як у бізнес-районах, так і в спальних, наприклад, у закритих житлових комплексах. На Печерську, в адміністративному районі, наші клієнти — працівники різних структур і органів, які заходять на обід і вечерю. На Солом’янці в ЖК «Династія» «Барсук» став дуже сімейним закладом: батьки навіть дітей там лишають і йдуть у своїх справах. Рівень довіри дуже високий», — розповідає Максим.
Гастробар спокійно може виходити за Київ — у міста від 200 000 населення. Також формат масштабується в інші країни СНД: Азербайджан, Білорусь тощо. Щоб відкрити ресторан, потрібне приміщення площею 200 квадратних метрів із потужністю 70 кВт.
Ціна питання
Паушальний внесок становить $50 000, роялті — 5%. Як і для всіх закладів Gastrofamily, інвестиції приблизно однакові — $800-1200 на квадратний метр.
У компанії прогнозують, що заклад працюватиме з такими показниками:
- 6000-7000 гостей на місяць із середнім чеком у 300 грн;
- середній торговельний оборот — 1 800 000 грн у місяць;
- собівартість їжі та напоїв — 31%;
- рентабельність — 23%.
Вимоги до партнера
«Головна вимога до франчайзі — він у душі й у роботі має бути насамперед підприємцем. Це не іграшки. Люди, які хочуть відкрити наші заклади по франшизі та просто нічого робити, нам не підходять. Це бізнес, який вимагає занурення, хоча й не стовідсоткового. Можна паралельно займатися іншою діяльністю, не обов’язково мати досвід у ресторанному бізнесі, але закладу треба приділяти час та увагу, проявляти ініціативу та кмітливість», — говорить Максим.
Партнеру відмовляють лише тоді, коли він не згоден з бізнес-моделлю Gastrofamily. Для тих, хто відкриває декілька форматів мережі, існує невелика знижка на паушальний внесок.
Процес запуску точки
Людина зв’язується з компанією: телефонує або заповнює заявку на сайті. Далі – переговори, договір комерційної концесії та оплата паушального внеску.
- Шукаємо локацію та робимо ремонт.
Зазвичай, приміщення підбирає Максим. Чоловік веде перемовини щодо договору оренди, вичитує його та доводить до підписання. «Франчайзі зазвичай не дуже розбираються в цьому процесі, а в мене є досвід», — пояснює він.
Далі — розробка планування та дизайн-проєкту. Цим займається технічний відділ компанії Борисова. Підрядників на ремонт узгоджують разом із партнером. У середньому заклад відкривають за 3 місяці від підписання договору оренди.
- Набираємо команду.
Спочатку HR-спеціалісти з компанії Борисова підбирають кандидатів на топові позиції — керівника та бухгалтера. Франчайзі самостійно їх затверджує. Далі керівник стажується на точці, яка вже працює, і набирає рядовий персонал.
- Запускаємося.
Після того як заклад відкривається, партнер і компанія Борисова постійно перебувають на зв’язку. За роботою франчайзі стежить операційний директор з компанії Борисова. Він перевіряє звіти, консультує з фінансів, товарного забезпечення, рекрутингу тощо.