Boosta – ІТ-компанія, що розробляє та просуває на західні ринки SEO-інструменти, освітні продукти, digital-маркетплейси. Ми обговорили з CEO Boosta Дмитром Бондарем тренди онлайн-маркетингу та SEO 2021 року, нові інструменти, прогнози на 2022 рік та склали чекліст для оптимізації сайту в новому році.
Тренди онлайн-маркетингу та SEO 2021 року
- Прискорення розвитку електронної комерції
Онлайн-маркетинг виріс, і це помітили всі. Згідно з Forbes, Covid-19 вплинув на зростання електронної комерції: вона стрибнула на 4-6 років уперед. Тобто за звичайних умов ми йшли б до цього результату саме стільки років. Я чув від представників великих українських маркетингових агенств, що кожен із їхніх клієнтів зараз значно зростає. Вони росли й раніше, але динаміка різна: якщо тоді приріст становив 9-10%, то зараз — понад 40% на рік.
- Зростання попиту на SEO
Всім раптом знадобилися маркетологи. Припустимо, раніше ресторан не мав онлайн-доставки, а зараз вона б вже мусила з’явитися — або цього ресторану скоріш за все більше не існує. Для цього необхідний сайт або додаток, а отже й ті, хто їх правильно розробить та розкрутить. SEO — той канал трафіку, над яким потрібна триваліша робота, і у 2020 було складно побачити якісь зміни в ньому. Але у 2021 році його розвиток прискорився. Ті, хто запустилися у 2020, побачили, що у Facebook та YouTube висока конкуренція, а у SEO вартість клієнта одна з найнижчих на ринку, хоч ви й більше часу витрачаєте, щоб отримати цього клієнта.
Більшість почали вкладатися саме в SEO. Як у прикладі з доставкою: спочатку бізнес розвиває Facebook, йде в медіа, потім упирається в стелю і думає, де їм ще брати клієнтів. І тут вони йдуть у SEO.
Нові інструменти, які набули актуальності
- Робота з даними
Великі рітейлери та представники e-commerce зрозуміли важливість даних. Паралельно з цим з’явилося багато стартапів і платформ, які дозволяють користувачеві працювати з його даними. Наприклад, сховища або засоби обробки цих даних.
- Торгівля на live-майданчиках
Є таке поняття як live-shopping. До України воно ще не дійшло, але в Америці вже дуже популярне. Наприклад, бьюті-блогер з багатомільйонною аудиторією фарбується на камеру і паралельно рекламує продукцію, якою він або вона користується. У глядачів є можливість відразу купити ці товари, не виходячи зі стріму. Це стає можливим завдяки майданчикам, які можна повісити на свій магазин, а різні інфлюенсери у прямому ефірі демонструватимуть товари цього магазину. Такі майданчики вже можна знайти в Instagram та TikTok. Однак, якщо це великий рітейлер, у якого кілька мільйонів відвідувань сайту на день, йому точно не захочеться віддавати трафік посереднику. В такому разі краще не йти в соцмережі, а розміщувати такі майданчики у себе на сайті.
- Генерація тексту за допомогою штучного інтелекту
Ця технологія у 2021 році значно розвинулася, а стартапи, які нею займаються, одержують багатомільйонні інвестиції. Вона застосовується скрізь, де є текст: у чатах, під час листування чи програмування, в описі товарів чи відео. Думаю, що у 2022 році ми побачимо значний вплив цієї технології на онлайн-маркетинг.
Про які підходи онлайн-маркетингу у 2022 році варто забути
Я вважаю свій прогноз небезпечним і багато хто може не поділяти мою думку. Проте, нам вже варто забувати про онлайн-курси, бо їх стало дуже багато. Такий формат дає маленький відсоток успішних завершень курсів. Люди все більше хочуть реальної взаємодії, адже за два роки пандемії їм цього не вистачало. Тому вважаю трендом наступного року офлайн-курси або гібридний формат у поєднанні з онлайном.
До того ж не витрачайте час на поганий контент. Google користується таким поняттям, як «thin content» — контент, який не несе користі юзеру. І він тягне ранжування сторінки вниз. Раніше велика кількість наповнення дійсно допомагала розкрутити сайт або сторінку, але зараз так званий «мертвий контент» лише дає погану статистику. Деякі SEO-фахівці раніше могли відразу запускати велику кількість контенту, з якого 90% — погано і 10% — добре. А вже згодом допрацьовували ці 90%. Наразі таке не спрацює, адже важливість гарного контенту підвищилася.
Які підходи в SEO будуть актуальні у 2022 та чому
- Intent-SEO
У SEO існує така фраза, як «Content is a king», що в перекладі означає «Контент — це король». У 2022 році я б її змінив на «Intent is a king», тобто «Намір — це король». Чому так? Намір означає, що користувач хоче зробити в даний проміжок часу. Наприклад, він хоче купити машину — це його потреба. Але до цього він збирається подивитися якийсь огляд на найкращі машини 2021 року — це намір. Саме останній впливає на SEO, адже Google розуміє нас краще за інших людей. З даних, які залишає в пошуковій системі користувач, Google виділяє саму суть: що шукала людина, коли, як часто — і на основі цього підбирає найбільш релевантні результати. Ось чому я кажу, що саме намір важливіший. SEO-фахівець повинен дати користувачеві серед маси контенту саме те, що актуально зараз, і навіть вгадувати тип контенту, який користувач очікує побачити: текст, відео, фото, таблиці, графіки тощо.
Для SEO-фахівців важливо навчитися працювати з цими даними та розуміти intent запиту. Щоб виявляти наміри, потрібно дивитися на те, що Google одразу пропонує у видачі. Intent зазвичай подається вгорі або внизу у видачі пошукових результатів у вигляді блоків «People also ask» та «Related researches».
Як оптимізувати сайт у 2022 році
Вперше за свою історію компанія Google у 2020 році анонсувала, що за пів року вони представлять апдейт, і розповіла, що зміниться в алгоритмах. Такого раніше Google не робила, і це значно вплинуло на ринок. Апдейт полягав у тому, що сторінки з найкращими UX, швидкістю та технічним станом піднімуться при пошуку вгору, а застарілі сайти з незручною мобільною версією та технічними проблемами опускатимуться вниз при ранжуванні. Тому у 2022 році краще одразу робити якісний сайт з хорошим кодом та зручною мобільною версією, ніж потім витягувати його в ранжуванні поступовими апдейтами.
Чекліст: що робити для SEO вашого сайту у 2022 році
- Покращувати технічну частину сайту: вона має бути ідеальною.
- Актуалізувати контент: якщо контент не релевантний, це перешкоджатиме сайту у високих позиціях.
- Дотримуватись вимог intent-SEO: намір змінюється залежно від сезону, геолокації та мови, тому важливо постійно стежити за його актуальністю.
- Пам’ятати про посилання: їх важливо нарощувати багато, адже, попри все, що кажуть сьогодні, посилання — це 90% успіху.
- Диверсифікувати трафік: робити не лише SEO в Google, але й підключати трафік з інших соціальних мереж.