Власник мережі ресторанів Gastrofamily Дмитро Борисов розповів на своєму ютуб-каналі, які тренди будуть актуальними для ресторанної індустрії до 2025 року. AIN.Business законспектував головне.

  1. Кордон між офлайн та онлайн розмито. 

Будь-який бізнес зараз має бути присутнім в обох площинах. Як аргумент, майже третину виторгу Gastrofamily приносять саме онлайн-замовлення. 

Зараз люди хочуть в один клік отримувати все більше інформації та можливостей, тому ресторанам слід працювати над власним сайтом або додатком з погляду якісного UX-дизайну. Зокрема, там мають бути красиві справжні фото, щирі емоційні тексти, персоналізований сервіс із можливістю оплати онлайн тощо.

Ресторан і його цифрове середовище — це єдина екосистема.

  1. Швидкість вирішує все.

Якщо раніше клієнт був готовий чекати на страву годину, то зараз норма для доставки — щонайбільше пів години, а то й 10-15 хв. Це дозволяє розширювати меню доставки, додаючи до нього каву-чай та інші гарячі напої.

  1. У хід ідуть гібридні моделі та ресторанні «Франкенштейни». 

Ресторани зараз це і зал з посадкою, і dark kitchen або dark store для власних і чужих брендів, і база приготування їжі для ритейлу. Бізнес має трансформуватися та використовувати свої можливості на повну.

  1. Стрімко розвиватимуться віртуальні бренди.

Це ті самі dark kitchen, що працюють лише на доставку. На Заході вони часто співпрацюють із селебриті. Gastrofamily також анонсував запуск тестового pop-up корнера віртуального бренду їжі з відомим українським телеведучим.

  1.  Віртуальна реальність — це майбутнє, яке вже настало.

Facebook задав усьому світові тренд на метавсесвіт і доповнену реальність. Ресторанам теж варто звернути увагу на способи об’єднання реального світу з віртуальним. Зараз ці технології стають усе доступнішими, і бізнес може користуватися ними, щоб запропонувати клієнтам вау-ефект — новий унікальний досвід та емоції.

  1.  З’являтимуться нові авторські та fine dining заклади.

Якщо ви класний шеф, бариста, сомельє або бармен, можете йти в дорогу люксову нішу і відкривати fine dining заклади. Як приклад, такий ресторан Mirali нещодавно відкрили на Подолі шеф Міралі Ділбазі та компанія Goodwine. 

Цей формат дає можливість презентувати страву з авторським поглядом, сторітелінгом та концепцією, використовуючи локальні сезоннні продукти.

  1. Big data та персоналізація.

Великий масив даних дозволяє аналізувати запити клієнтів і на основі їхніх уподобань створювати персоналізовані пропозиції для сніданку/обіду/вечері, доставки або для святкового сету на день народження. 

Якщо клієнти діляться з вами своїми даними, цю інформацію варто акумулювати, обробляти та використовувати з користю для обох сторін.

  1. Люди втомилися від брендів, люди хочуть вірити в людей.

Крім персоналізації, є тренд на персоніфікацію — умовно олюднення бренду. Люди хочуть знати, яка команда стоїть за бізнесом, хто відповідає за якість продукту або допоможе, коли щось іде не так. Клієнти довіряють людям, а не логотипам.

Сьогодні бізнес має бути прозорим: посилатися на якісь комерційні таємниці вже не вийде.

  1. Соціальна відповідальність бізнесу — це вже не перевага, це базовий рівень.

Заклади вже не просто говорять про zerowaste, а практикують екопідхід на всіх етапах — у пакуванні, утилізації тощо. Як приклад, якщо є залишки нерозпроданої їжі нормальної якості, можна пропонувати її малозабезпеченим.

  1. Зміна клімату означає нові продукти та харчові звички.

Екосвідомі люди можуть відмовитися від звичних продуктів, як-от авокадо чи шоколад, на виробництво яких іде забагато ресурсів. Це треба враховувати. Плюс дорожчає кава, яка через високі ціни має шанси стати делікатесом. 

Натомість зростатимуть у популярності відносно нові продукти, наприклад, рослинне м’ясо або м’ясо з пробірки, протеїни з комах або замінники какаобобів.

Загалом екологічність та стійкість — базові цінності для ресторанного бізнесу в найближчому майбутньому.