Власник мережі ресторанів Gastrofamily Дмитро Борисов розповів на своєму ютуб-каналі, які тренди будуть актуальними для ресторанної індустрії до 2025 року. AIN.Business законспектував головне.
- Кордон між офлайн та онлайн розмито.
Будь-який бізнес зараз має бути присутнім в обох площинах. Як аргумент, майже третину виторгу Gastrofamily приносять саме онлайн-замовлення.
Зараз люди хочуть в один клік отримувати все більше інформації та можливостей, тому ресторанам слід працювати над власним сайтом або додатком з погляду якісного UX-дизайну. Зокрема, там мають бути красиві справжні фото, щирі емоційні тексти, персоналізований сервіс із можливістю оплати онлайн тощо.
Ресторан і його цифрове середовище — це єдина екосистема.
- Швидкість вирішує все.
Якщо раніше клієнт був готовий чекати на страву годину, то зараз норма для доставки — щонайбільше пів години, а то й 10-15 хв. Це дозволяє розширювати меню доставки, додаючи до нього каву-чай та інші гарячі напої.
- У хід ідуть гібридні моделі та ресторанні «Франкенштейни».
Ресторани зараз це і зал з посадкою, і dark kitchen або dark store для власних і чужих брендів, і база приготування їжі для ритейлу. Бізнес має трансформуватися та використовувати свої можливості на повну.
- Стрімко розвиватимуться віртуальні бренди.
Це ті самі dark kitchen, що працюють лише на доставку. На Заході вони часто співпрацюють із селебриті. Gastrofamily також анонсував запуск тестового pop-up корнера віртуального бренду їжі з відомим українським телеведучим.
- Віртуальна реальність — це майбутнє, яке вже настало.
Facebook задав усьому світові тренд на метавсесвіт і доповнену реальність. Ресторанам теж варто звернути увагу на способи об’єднання реального світу з віртуальним. Зараз ці технології стають усе доступнішими, і бізнес може користуватися ними, щоб запропонувати клієнтам вау-ефект — новий унікальний досвід та емоції.
- З’являтимуться нові авторські та fine dining заклади.
Якщо ви класний шеф, бариста, сомельє або бармен, можете йти в дорогу люксову нішу і відкривати fine dining заклади. Як приклад, такий ресторан Mirali нещодавно відкрили на Подолі шеф Міралі Ділбазі та компанія Goodwine.
Цей формат дає можливість презентувати страву з авторським поглядом, сторітелінгом та концепцією, використовуючи локальні сезоннні продукти.
- Big data та персоналізація.
Великий масив даних дозволяє аналізувати запити клієнтів і на основі їхніх уподобань створювати персоналізовані пропозиції для сніданку/обіду/вечері, доставки або для святкового сету на день народження.
Якщо клієнти діляться з вами своїми даними, цю інформацію варто акумулювати, обробляти та використовувати з користю для обох сторін.
- Люди втомилися від брендів, люди хочуть вірити в людей.
Крім персоналізації, є тренд на персоніфікацію — умовно олюднення бренду. Люди хочуть знати, яка команда стоїть за бізнесом, хто відповідає за якість продукту або допоможе, коли щось іде не так. Клієнти довіряють людям, а не логотипам.
Сьогодні бізнес має бути прозорим: посилатися на якісь комерційні таємниці вже не вийде.
- Соціальна відповідальність бізнесу — це вже не перевага, це базовий рівень.
Заклади вже не просто говорять про zerowaste, а практикують екопідхід на всіх етапах — у пакуванні, утилізації тощо. Як приклад, якщо є залишки нерозпроданої їжі нормальної якості, можна пропонувати її малозабезпеченим.
- Зміна клімату означає нові продукти та харчові звички.
Екосвідомі люди можуть відмовитися від звичних продуктів, як-от авокадо чи шоколад, на виробництво яких іде забагато ресурсів. Це треба враховувати. Плюс дорожчає кава, яка через високі ціни має шанси стати делікатесом.
Натомість зростатимуть у популярності відносно нові продукти, наприклад, рослинне м’ясо або м’ясо з пробірки, протеїни з комах або замінники какаобобів.
Загалом екологічність та стійкість — базові цінності для ресторанного бізнесу в найближчому майбутньому.