Зручні інструменти для роботи з даними або як полегшити життя маркетологу

У маркетингу важливо приймати рішення на основі даних, щоб швидше досягати цілей та впевнено масштабувати результати. Проте робити це варто лише на основі повних та актуальних даних. Інакше є ризик, що буде лише гірше.

Моніторинг якісно візуалізованої інформації допоможе бачити слабкі місця та своєчасно їх зміцнювати. Як за допомогою інтерактивних звітів візуалізувати маркетинг, за якими модулями розділяти інформацію та які робити висновки після аналізу даних – розбираємо у цьому матеріалі.

Аналітичний дашборд для маркетингу: навіщо він потрібен

Щоб працювати із даними ефективніше, потрібні візуальні звіти, які допоможуть зрозуміти, на що слід звернути увагу при управлінському та менеджерському контролі. Завжди мати такі дані під рукою допомагають аналітичні дашборди. У вас перед очима всі показники та їх динаміка в реальному часі.

Можна сказати, що інтерактивна візуалізація – це своєрідний антистрес для бізнесу. Немає жодних переживань щодо того, що якась проблема протікатиме латентно, не сигналізуючи про себе, а потім завдасть компанії значних збитків.

«Якщо хочете мати зручний інструмент стратегічного планування та швидкого реагування на кризові ситуації, вам в цьому допоможуть саме дашборди. Це універсальний інструмент для аналізу даних, який відразу покаже слабкі місця, які потребують якнайшвидшого зміцнення. Такий формат дає можливість повністю управляти даними: зануритися в їх обсяг, структурувати та полегшити використання та їхнє розуміння», – розповідає Анна Догода, Business Development Manager в компанії SOFTICO, офіційний партнер Tableau в Україні.

Цілі дашборду:

  • Відстеження метрик виробництва продукції.
  • Контроль фінансових показників.
  • Забезпечення моніторингу частоти та ланцюжка продажів.
  • Оцінка маркетингових показників;
  • Аналітика соціальних мереж.
  • Контроль зайнятості персоналу та KPI.
  • Аналіз бізнес-процесів продажу.
  • Визначення причин фінансових проблем.
  • Відстеження виконання SLA-підрозділів.
  • Оцінка ефективності працівників.
  • Підвищення ефективності підготовки звітів та інші.

Дашборд – це інтерактивна інформаційна панель, яка наочно представляє, візуалізує, пояснює та аналізує дані. У маркетингу дашборди містять статистичні показники щодо відвідуваності сайту, трафіку із соцмереж та інших каналів, витрат на рекламу, конверсії, заявок, а також – аналітичні дані щодо ефективності джерел трафіку, рекламних кампаній та маркетингових активностей. Таким чином, дашборд дозволяє створити просту систему зі складних та розрізнених звітів та даних.

Чим дашборд відрізняється від звіту

Дашборди часто плутають зі звітами. Аналітики стверджують, що будь-який дашборд – це звіт, але не кожен звіт – це дашборд. Звіт – це документ, а дашборд – інтерактивний інструмент для аналізу даних. Деякі керівники не розуміють, у чому різниця звітів та дашбордів – адже це такі ж дані, лише гарно оформлені.

Так у чому ж різниця між звітами та дашбордами: 

  • Звіт – статичний документ, який містить дані з висновками про експеримент. Це може бути таблиця чи графік. Дашборд – інформаційна панель, де можна відстежувати дані у реальному часі. 
  • Звіт довго оформляти та аналізувати. Дашборд необхідно налаштувати лише раз, щоб потім отримувати актуальні дані за будь-який період: день, тиждень, місяць, рік. 
  • У звіті велике значення має людський фактор – можна не так звести показники та отримати неправильний висновок. Дашборд мінімізує такі помилки.

«Є думка, що впровадження такого інструменту для компанії може коштувати великі гроші. Але якщо порахувати, скільки працівник приділяє свого робочого часу на створення звітів щомісяця, то в цілому для компанії витрати виходять ще більші. Дашборд дозволяє автоматизувати роботу з даними та аналізувати все у реальному часі. На відміну від звітів, дашборди інтерактивні та динамічні, де дані оновлюються автоматично, можна фільтрувати та змінювати періоди, а всі головні метрики ви бачите на одному екрані. А ще дашборди використовуються регулярно, тоді як звіти щоразу потрібно формувати наново», – пояснює Анна Догода, Business Development Manager в компанії SOFTICO, офіційний партнер Tableau в Україні.

Маркетинг як на долоні: дашборд для відстеження KPI

Залежно від того, хто ним користуватиметься, дашборд вирішує різні завдання: керівництву компанії допомагає одним поглядом оцінити стан справ у маркетингу – ліди, продажі, прибуток, ROI. На основі цієї інформації керівник, наприклад, може поставити нові KPI або завдання, щоб розібралися, чому просіли результати.

Маркетологам дозволяє на одному екрані відстежувати показники по всіх маркетингових каналах – SEO, SMM, email- та контент-маркетингу тощо. Так можна порівняти витрати та конверсію від кожного напряму, щоб перерозподілити бюджет, відмовитися від збиткових каналів, скоригувати стратегію просування. А ще оцінювати роботу і за іншими важливими для конкретного проекту метриками – трафіку на сайт, конверсії, лідами тощо – залежно від того, наскільки детально налаштована аналітика.

Ключові питання: Який рейтинг кліків та як він змінюється в реальному часі? Які кампанії викликали найбільшу зацікавленість? Скільки користувачів скасували підписку?

KPIs: загальна кількість надісланих електронних листів, загальна кількість доставлених листів, загальна кількість відкритих листів, загальна кількість унікальних кліків, загальна кількість кліків скасування підписки, Open Rate, CTR, CTOR, оцінка відписки, швидкість доставки, загальна кількість кампаній.

Таким чином, головна мета дашборду – постійно інформувати про всі ключові показники. А область застосування дашбордів залежить від цілей, які стоять перед компанією та її співробітниками. Отже, відстежуйте ефективність своїх маркетингових кампаній на всіх етапах: плануйте, охоплюйте та залучайте. 

SOFTICO – офіційний партнер Tableau в Україні зі статусом Silver Reseller. Систему інтерактивної бізнес-аналітики Tableau застосовують у роботі та навчанні понад 65 000 людей у 100 країнах світу, в тому числі співробітники таких компаній як: Amazon, BP, Apple, Wargaming (розробник – World of Tanks), Walmart, Heineken, Starbucks, Pfizer, Coca-Cola, Bank of America та Barclays.

Залишити коментар

Коментарі | 0

Пошук