Upwork розсилає листи про «геополітичне напруження в Україні». Фрілансери скаржаться, що втрачають замовлення

Один з найбільших фріланс-майданчиків світу Upwork зробив розсилку українським фрілансерам з рекомендаціями, як їм працювати з клієнтами в умовах військової загрози на кордонах. Схожі листи з попередженнями, вочевидь, отримують і замовники, які співпрацюють з українцями на Upwork. Фрілансери вважають це “нагнітанням” і скаржаться, що вже втрачають замовлення на майданчику.

Що відбувається

Українські фрілансери, які працюють на всесвітньому фріланс-майданчику Upwork, почали отримувати листи від адміністрації компанії. Тема листа – “Геополітичне напруження навколо України” (Geopolitical tensions around Ukraine).

Зокрема, в компанії побоюються, що через загрозу військової агресії на кордонах України місцеві виконавці можуть втратити змогу виконувати свої зобов’язання перед клієнтами. Тому Upwork дає рекомендації фрілансерам, як їм комунікувати з замовниками.

Скріншот листа у Facebook-групі фрілансерів beeFree опублікував Олександр Панченко.

Привіт, Олександре! Ми уважно спостерігаємо за ескалацією напруження по Східній Європі і розуміємо, що ситуація може вплинути на вас і вашу родину, друзів і спільноту. Перше і найголовніше, ми сподіваємось, що ви у безпеці. Ви в наших думках і ми сподіваємося на те, що все скоро владнається. Разом з тим, ми розуміємо, що в залежності від того, як все обернеться, ця ситуація може вплинути на вашу спроможність продовжувати обслуговувати ваших клієнтів на Upwork, як раніше. Ми цінуємо те, що ви виконуєте найважливішу роботу вчасно в умовах, коли фактори, що відволікають, та стрес на високому рівні. Щоб допомогти вам мінімізувати негативний вплив на вашу роботу як фрілансера або агентський бізнес, рекомендуємо декілька кроків, щоб краще орієнтуватися в ситуації…

В листі фрілансерам рекомендують підтримувати безперервний зв’язок із замовниками та регулярно повідомляти їх, чи все добре. Також переконатися, що всі роботи будуть виконані в терміни, які відповідають очікуванням клієнта. Остання рекомендація – зробити бекапи всіх пристроїв, мати резервні копії проектів в інших локаціях (вочевидь, мається на увазі – поза межами регіонів, де є загроза військового вторгнення) та надати клієнтам доступ до файлів, над якими триває робота.

Такий лист отримали фрілансери з усієї України, зокрема з Києва, Харкова, Полтави, Ужгороду та інших міст.

Українці втрачають замовників

Розсилка Upwork викликала хвилю обурення та занепокоєння серед фрілансерів. Зокрема, у листі є й такий текст, який цитує одна з фрілансерів на форумі Upwork: “Ми активно моніторимо ситуацію та надсилаємо нашим клієнтам поради, як вони можуть управляти своїми бізнесами проактивно, безперервно та зі спокійною душею”.

“Це звучить так, наче Upwork пише клієнтам, що співпраця з українськими фрілансерами може зашкодити їх бізнесу через зриви робочих процесів. А як ви думаєте?” – зазначає Світлана.

Вона також зауважила, що за останні два тижні не отримала жодної пропозиції про роботу, хоча раніше стабільно отримувала по 3-5 листів від замовників на день. Дівчина вважає, що це може бути наслідком розсилки Upwork.

Про зниження кількості пропозицій у коментарях повідомляють також інші фрілансери.

“Зазвичай я отримувала відповідь на кожну третю заявку, але тепер це одна відповідь на десять заявок. І я вже два тижні не отримувала жодного інвайту від замовників. Але найстрашніше те, що одна з моїх постійних клієнток розірвала співпрацю після успішного початку роботи. В п’ятницю все ще було добре, а у вівторок вона сказала, що вирішила не продовжувати співпрацювати по проекту. Я не розумію, чому…” – написала дизайнер та ілюстратор Анастасія з Києва.

“Я не відчув значного зменшення запитів, але втратив 30% пропозицій. UpWork розганяє паніку та робить якісь дивні речі, які впливають на можливості та доходи українських фрілансерів. Це жахливо”, – зазначив інший фрілансер.

Схожі листи надсилають також замовникам. Про AIN.UA розповів Максим, власник агенції з категорії Top Rated Plus, якому про листи Upwork повідомив клієнт.

“Дізнався про “активність” UpWork від клієнта, який схвильовано почав розпитувати, що в нас за дестабілізація, про яку пише UpWork. Потім вже побачив, що я отримав такого ж листа, як усі фрілансери”, – розповів Максим в коментарі AIN.UA.

За його словами, після цієї розсилки один клієнт, який планував запустити з Максимом паралельно другий проєкт, раптово поставив його на на паузу. Фрілансер допускає, що це може бути пов’язано.

“Мені цікаво, чому раптом така ініціатива – саме антиукраїнська. Бо я жодного разу не чув, щоб UpWork попереджав про ризики роботи з Ізраїлем чи Палестиною під час загострень, або Білорусі під час революційних рухів. Ну і я жодного разу не отримував повідовлень на кшталт “Будьте обережні з клієнтами зі США. Там зараз вирує коронавірус, б’ють антирекорди з захворюваності та смерності, є ризик затримок з оплатою або не отримати взагалі з причини смерті клієнта. Не пам’ятаю таких постів про Росію, коли вона потрапила під санкції і обговорювались варіанти аж до відключення від SWIFT. Нічого не було про Сирію та Туреччину, коли там були військові дії, – пояснив Максим в коментарі AIN.UA.

В цілому, ця подія для мене є сильним мотиватором збільшити зусилля з переорієнтації на інші канали продажів”.

Реакція Upwork

Українці вважають, що розсилка від Upwork замовникам, а також нагнітання в американських ЗМІ призводить до втрати фрілансерами як нових пропозицій від замовників, так і чинних контрактів.

“Реальною підтримкою могло б стати, якби Upwork вираховував 20% ПДВ з і без того високих комісій, а не застосовував його зверху. Принаймні в цей важкий період. А так схоже, що в Upwork страшенно бояться втратити топових клієнтів, які віддають перевагу українським професіоналам серед усіх на ринку”, – зазначає у коментарях фронтенд-розробник з Києва Дмитро.

Редактор AIN.UA звернулась за коментарем до голови Upwork в Україні Катерини Божкової, але наразі не отримала відповіді.

Між тим, на форумі представник Upwork Валерія так відповіла на сумніви українців:

“Ми б хотіли запевнити, що не намагаємося відмовити клієнтів наймати фрілансерів в цьому регіоні. Ми хочемо допомогти нашим фрілансерам та клієнтам мінімізувати потенційні зриви в роботі в цей період і готові бути ресурсом у випадку, якщо їхня робота буде порушена. Наша мета – переконатись, що всі сторони добре проінформовані та мають підтримку в управлінні чинними контрактами з фрілансерами, розташованими в регіоні, а також під час найму нових фрілансерів”.

Такі розсилки – не виняткова ситуація на Upwork. “Минулого року я отримувала один з таких листів стосовно ситуації в США, в штаті, де проживав один із клієнтів, з яким у мене був відкритий контракт”, – відмічає на форумі користувачка платформи.

UPD 3.02 В центральному офісі Upwork редактору AIN.UA так прокоментували розсилку:

“Коли люди на Upwork ризикують зазнати збоїв у їхньому бізнесі, ми зазвичай звертаємося до них, щоб переконатися, що з ними все добре та запевнити їх, що ми тут, щоб допомогти мінімізувати збої, якщо вони трапляються. У понеділок цього тижня ми звернулися до талантів в Україні, щоб запропонувати ресурси та поради щодо того, як вони можуть зміцнити свої відносини з клієнтами на Upwork, – зазначається у відповіді Upwork на запит AIN.UA.
 
Ми надали клієнтам, які співпрацюють з талантами у Східній Європі, поради та ресурси щодо безперервності бізнесу, щоб мінімізувати будь-які потенційні збої в їхньому бізнесі”.

В компанії також зазначили, що не помітили зниження об’єму замовлень до українських фрілансерів.

Залишити коментар

Коментарі | 0

Пошук