Шахраї штучно збільшують вартість NFT перепродаючи їх собі, а потім заробляють на реальних покупцях

Читати на RU

Одним зі способів шахрайства на ринку NFT є промивна торгівля, коли продавець і покупець — це одна й та ж сама людина, яка просто переганяє кошти між своїми рахунками з метою штучного завищення ціни на токен. Як йдеться у звіті Chainalysis, близько 300 облікових записів, помічених за промивною торгівлею (яка, до речі, є незаконною на більшості ринків) заробили в результаті своїх дій майже $8,5 млн.

Втрати несуть кінцеві покупці NFT

Використовуючи аналіз блокчейну, дослідники виявили 262 користувачів, які понад 25 разів продавали NFT, отримуючи оплату за них з гаманців, які самі ж до цього і поповнювали.

«Незважаючи на те, що ми не можемо бути на 100% впевнені, що всі випадки продажу NFT самофінансованим гаманцям призначені для промивної торгівлі, поріг у 25 транзакцій дає нам достатню впевненість в тому, що ці користувачі не є звичайними трейдерами», — йдеться у звіті платформи.

При цьому більшість трейдерів, які займаються промивною торгівлею NFT, були збитковими, але успішні трейдери отримали такий прибуток, що в цілому ця група з 262 осіб вийшла в плюс на мільйони доларів.

ГрупаКількість трейдерівПрибуток від торгівлі
Прибуткові трейдери 110$8,875 млн
Збиткові трейдери152– $416 984
Загалом262$8,458 млн

110 прибуткових трейдерів разом отримали майже $8,9 млн прибутку від цієї діяльності, перевищуючи збитки 152 збиткових трейдерів в розмірі $416 984. Але найгірше те, що $8,9 млн, швидше за все, були отримані від продажу токенів нічого не підозрюючим покупцям, які вважають, що вартість купленого NFT зростає, продаючись від одного колекціонера до іншого.

«Загалом, промивна торгівля NFT може створити несправедливий ринок для тих, хто купує штучно завищені токени, а її існування може підірвати довіру до екосистеми NFT, гальмуючи майбутнє зростання. Ми закликаємо маркетплейси NFT максимально перешкоджати цій діяльності. Дані та аналіз блокчейну дозволяють легко виявити користувачів, які продають NFT за адресами, які вони самостійно фінансують, тому маркетплейси можуть розглянути можливість заборони чи інших покарань для найгірших правопорушників», — заявили дослідники. 

Залишити коментар

Коментарі | 0

Пошук