Тарас Мороз уже одинадцять років розвиває мережу магазинів з натуральними продуктами «Молоко від фермера». Видання «НВ» проаналізувало, як влаштований його бізнес зсередини.
AIN.Business законспектував головне: як підприємцю вдається продавати товар на 30-40% дорожче за конкурентів і навіщо «Молоко від фермера» збирається йти в супермаркети.
Як з’явилося «Молоко від фермера»
Раніше Тарас Мороз займався виробництвом меблів, але криза 2008 року змусила його закрити цей бізнес. Разом із партнерами підприємець вирішив виготовляти якісне молоко — його не влаштовувала продукція масового виробництва.
Бізнесмени домовилися про співпрацю з молочним господарством Острійківське під Білою Церквою, яке налічує до тисячі поголів’я корів. Там же з власної сировини почали робити сир, сметану та олію. Виробництво кондитерки розмістили в центрі Києва — неподалік від станції метро Олімпійська, щоб заощадити на логістиці.
Спочатку молоко продавали через вендингові апарати, але виявилося, що українці не готові до напою з автоматів. Першу роздрібну точку на 20 кв. метрів Мороз відкрив у 2011 на ринку «Феофанія». Бізнес полетів.
Зараз мережа виросла до 71 магазину та покрила великі міста України. Середній оборот одного магазину — 900 000 грн. Такі дані містить презентація для франчайзі, зазначають у «НВ». Це означає, що річний оборот усіх точок може перевищувати 700 млн грн.
Здебільшого, мережа масштабується через франчайзинг. Як відкрити «Молоко від фермера» по франшизі, AIN.Business розповідав раніше.
Чому вдалося
- У Києві немає великих мереж магазинів з натуральною молочкою. «Молоко від фермера» зайняло цю нішу завдяки двом умовам: партнери самі виробляють більшість продукції, тобто можуть контролювати її якість, та продають щонайменше 70% асортименту за день.
- Мережа обрала вигідний формат — магазини-кафе. До того ж точки часто розташовані по сусідству із супермаркетами, а така синергія покращує продажі.
- А ще в «Молока від фермера» гарно працює маркетинг. На руку грає вдала назва, дизайн магазинів та якісне обслуговування. За це споживачі готові платити більше. У середньому продукція тут коштує на 30−40% дорожче, аніж у супермаркетах. «Та споживачі спокійно реагують, коли, наприклад, сметани немає, і її підвезуть пізніше. Або чекають на завезення молока, кефіру та сиру, щоб не купувати вчорашні», — запевняє Мороз.
У чому проблема
Цьогоріч «Молоко від фермера» зосереджується на містах-супутниках столиці: Бучі, Гостомелі, Ворзелі, Стоянці, Вишневому, Броварах і Борисполі. Також магазини з’являться у Львові та Харкові. Та Мороз вважає, що простір для розвитку мережі дещо обмежений.
Тож не середмістям єдиним. «Зараз ми проводимо переговори з великою торговою мережею про постачання нашої продукції в роздріб», — говорить чоловік.
Робота з ритейлерами відрізняється від продажу товарів у фірмових магазинах. Виробники несуть додаткові витрати, наприклад, платять магазинам за право розміщувати продукцію на вигідних полицях. Існує велике відтермінування платежів. Чому агровиборникам непросто зайти в супермаркети, AIN.Business розповідав раніше.
Питання в тому, чи вистачить «Молоку від фермера» власної сировини та потужностей для реалізації нових планів. Якщо сторони домовляться, Мороз обіцяє розширити виробництво.