Згідно з дослідженням CBR, яке було проведено на основі опитування 1638 респондентів, на сайти RIA та OLX сумарно припадає 82% угод на ринку вживаних авто та 84% угод з нерухомістю. І як передає «НВ», сайти оголошень зберігатимуть суттєве лідерство у наступні роки, оскільки більшість споживачів мають намір використовувати саме їх для пошуку і розміщення пропозицій.

Ринок автомобілів

Як зазначають автори дослідження, сайти оголошень є важливим ресурсом для пошуку і розміщення пропозицій щодо автомобілів. Порівняно до інших ресурсів сайти оголошень мають найвищий рівень використання: 78% опитаних, які здійснювали операції на ринку автомобілів, використовували сайти оголошень. Другий за рівнем використання ресурс — друзі та знайомі (44%).

  • Сайти оголошень особливо активно використовують для купівлі вживаного автомобіля та продажу автомобіля: рівень використання для цих операцій складає близько 80%. Для купівлі нового автомобіля рівень використання сайтів оголошень є також високим (53%) – на одному рівні із сайтами автодилерів (49%).
  • Сайти оголошень мають лідерство за рівнем закриття угоди. 62% опитаних, які здійснювали операцію, закрили угоду (знайшли продавця або покупця) за допомогою сайтів оголошень. Наступний ресурс за часткою закриття угоди — друзі і знайомі (21%)
  • Серед сайтів оголошень лідерами за часткою користувачів, які здійснювали операції на ринку автомобілів та використовували сайти, є Auto.ria та OLX.ua. Далі йдуть Rst.ua, ab.ua. 73% споживачів, які здійснювали операції, використовували Auto.ria, 70% – OLX.ua.
  • Сайти оголошень зберігатимуть свою важливість у майбутньому. 81% споживачів, які планують купівлю або продаж автомобіля, мають намір використовувати сайти оголошень для пошуку і розміщення пропозицій.
  • Користувачі, які здійснювали операції на ринку автомобілів, відзначали ряд переваг сайтів оголошень, зокрема: безкоштовний доступ до сайтів, наявність оголошень від прямих продавців, широка пропозиція, зручність пошуку, легкість пошуку варіантів за прийнятною ціною.

Ринок нерухомості

Як і з ринком автомобілів, так і в нерухомості сайти оголошень мають найвищий рівень використання: 64% опитаних, які здійснювали операції на ринку нерухомості, використовували сайти оголошень. Другий за рівнем використання ресурс — друзі і знайомі (38%).

  • Використання сайтів оголошень є особливо вираженим для операцій з купівлі нерухомості на вторинному ринку, продажу нерухомості та оренди. Зокрема 69% тих, що придбали нерухомість на вторинному ринку, та 69% тих, хто орендували квартиру для себе або своєї сім’ї, використовували сайти оголошень.
  • Сайти оголошень мають лідерство за рівнем закриття угоди. 47% опитаних, які здійснювали операцію на ринку нерухомості, закрили угоду за допомогою сайтів оголошень. Наступні ресурси за часткою закриття угоди — друзі і знайомі (18%) та агенції нерухомості/ріелтори (17%). Сайти оголошень є особливо результативними для операцій із оренди (винаймання житла для себе/своєї сім’ї та здача в оренду), купівлі нерухомості на вторинному ринку, продажу нерухомості. У випадку купівлі нерухомості на первинному ринку 32% знайшли бажаний об’єкт на сайті оголошень, що є на одному рівні із сайтами забудовників — 30%.
  • OLX.ua та Dom.ria є лідерами за рівнем використання серед сайтів оголошень на ринку нерухомості. 79% тих, що здійснювали угоди на ринку нерухомості використовували OLX.ua, 51% — Dom.ria.
  • Важливість сайтів оголошення на ринку нерухомості має тенденцію до зростання у найближчі роки. У групі тих, що планують операцію на ринку нерухомості, 72% планують використовувати сайти оголошень, що перевищує аналогічну частку використання сайтів оголошень у групі тих, що здійснили операцію (64%). Зокрема важливість сайтів оголошень може зрости для купівлі на вторинному ринку.