Liki24.com — це український сервіс бронювання та доставки ліків, що був заснований у 2017 році. Через три роки, у липні 2020, компанія почала експансію на міжнародний ринок і сьогодні успішно розвивається в Польщі, Румунії та Угорщині — нещодавно кількість клієнтів Liki24.com у чотирьох країнах перетнула позначку 1 млн. AIN.UA дізнався, як компанія працює за межами України.
Міжнародні амбіції були у Liki24.com від початку створення проекту. За словами його співзасновника та СЕО Антона Авринського, команда одразу ставила собі за мету побудувати міжнародну компанію, яка би працювала на багатьох ринках і робила би ліки доступнішими для мільйонів людей.
Першою країною поза межами України, де почав працювати сервіс, у липні 2020 року стала Польща
Одним із варіантів тоді була також Велика Британія, та все остаточними на користь польського ринку стали три аргументи:
- суттєво менша вартість запуску сервісу;
- географічна близькість до України;
- економіка Польщі розвивається найшвидшими темпами серед усіх європейських.
В інтерв’ю українському Forbes у липні 2021 Авринський розповів, що польський ринок абсолютно не подібний на український — він менш консолідований, більш зарегульований та консервативний. Та все ж позитивні зміни відбуваються — у 2020 році в Польщі запровадити єдину системи електронних рецептів, яка значно полегшує сервісу доставку рецептурних препаратів і спрощує логістику.
На сьогодні у Liki24.com діє своя кур’єрська служба доставки у Варшаві. Паралельно ліки можна замовити поштою по всій країні. Нещодавно також на вулицях столиці, Кракова, Вроцлава та Лодзі польський поштовий оператор InPost встановив 70 поштоматів з холодильними камерами. Це дозволить мешканцям швидко та безпечно отримувати лікарські засоби, які потребують особливого температурного режиму під час перевезення та зберігання.
Наступною була Румунія
Пошук та вибір наступних ринків для масштабування проходив у три етапи, а у процесі аналізу також брав участь один із інвесторів Liki24.com — Genesis Investments. В результаті вибір зупинили на країні з невеликим ринком продажу ліків та низьким рівнем конкуренції, і на початку липня 2021 року сервіс почав працювати у Бухаресті.
Сьогодні там у Liki24.com є власна кур’єрська служба доставки у столиці та Констанці, діє доставка поштою у всі міста. Зараз компанія активно працює над тим, щоб розширити місцеву географію покриття сервісу та запустити послугу експрес-доставки від 30 хвилин, яка користується популярністю в Україні.
Для промо сервісу на румунському ринку Liki24.com розміщує контекстну рекламу в Google, Facebook, Instagram і співпрацює з інфлюенсерами. Та все ж запевняють, що найкраще працює сарафанне радіо:
Коли сервіс є зручним і допомагає людям вирішити декілька проблем одразу: доступ до якісних товарів, заощадження часу й грошей тощо, він сам себе рекламує, тобто найкраще працює сарафанне радіо. До того ж наш сервіс помітили: публікації про Liki24.com вийшли у багатьох місцевих ЗМІ.
В Liki24.com розповіли, що за пів року роботи на румунському ринку показники компанії там зросли у більше ніж вдесятеро.
У тому ж 2021 році кур’єрська доставка Liki24.com запрацювала в Будапешті, столиці Угорщини
Зараз в контексті угорського ринку в компанії говорять про вирішення юридичних аспектів роботи сервісу, не називаючи цифр.
Сфера доставки лікарських засобів у Європі є однією з найбільш регульованих, але дуже чутливою до законодавчих змін. Наприклад, в Угорщині ухвалено закон, який з 1 січня 2021 року суттєво змінив формат доставки медпрепаратів. Тому наразі там активно працює наша юридична команда, яка шукає найефективніше рішення в межах чинного законодавчого поля.
Загалом у 2021 році платформою Liki24.com скористалося понад 300 000 чоловік у Польщі, Угорщині та Румунії
Це свідчить про актуальність і затребуваність сервісу. Ще однією приємною новиною для нас є те, що кількість повторних замовлень сягнула 70%: користувачі тестують сервіс, він їм подобається, тож вони знов здійснюють онлайн-покупки ліків і товарів для здоров’я через нашу платформу, — говорять в компанії.
Головним трендом, який спостерігається в усіх країнах, в Liki24.com називають зменшення кількості офлайн-покупок ліків і товарів для здоров’я, натомість зростання популярності послуг доставки додому й онлайн-бронювання.
Зараз компанія зосереджена на масштабуванні та розвитку платформи в тих країнах, де вже представлений її сервіс. Зупиняти міжнародну експансію компанія не планує та продовжує досліджувати специфіку ринків ринків інших країн, і не тільки європейських.