Війна прискорила інноваційний розвиток та зміцнила ІТ-бізнес, зробивши компанії більш згуртованими, децентралізованими та результативними. Іноземні компанії продовжують інвестувати в український бізнес та створюють фонди підтримки. Навіть в умовах війни на ринку продовжують запускати нові продукти. Це наша нова реальність, яку ми маємо прийняти, щоб продовжувати жити та будувати те, що зараз так завзято намагаються зруйнувати. Так, ми маємо справу з кризою, ми учасники реальних бойових дій, але разом з цим кожен з нас є тим спеціалістом, тим бізнесом, галуззю, які завжди прагнули до розвитку. Зараз у нас все ще залишаються можливості й ресурси створювати цінність для себе, сім’ї, друзів, ІТ-ком’юніті та країни в цілому. Тож маємо рухатись далі.
У 2017 році разом із моїм партнером Мішею Максімовим ми створили маркетингову агенцію Belkins, і ось вже 5 років будуємо свою глобальну історію. За цей час ми налагодили два напрямки діяльності: сервісний (В2В-лідогенерація, кваліфікування та призначення зустрічей, консультування з маркетингу та продажів) і розробка власних продуктів. Один з них це Folderly, який гарантовано направляє листи до основної скриньки реципієнта, уникаючи їх потрапляння до спаму. Ми вийшли у світові лідери серед компаній, які спеціалізуються на доставці електронних листів (email delivery) та призначенні зустрічей (b2b appointment setting).
Сьогодні Belkins – це міжнародна компанія, чиє серце б’ється у київському офісі. Будь-хто з команди може приїхати туди в будь-який час – погладити песиків, разом з колегами послухати класну музичну платівку, пограти в настолки, пообійматися та до сліз посміятися. Так було до війни… Саме тому, без будь-яких сумнівів ми прийняли рішення продовжувати будувати дім Belkins. Це можна робити й на відстані. Я впевнений, що наш дім чекатиме на нас в Києві, коли ми повернемося. Віримо, що це обов’язково скоро станеться.
Ніхто до останнього не вірив, що може статися війна і з нею настане нова реальність. На випадок критичної ситуації, у нас був запасний план як діяти. Це дозволило досить швидко зорієнтуватися і звести ризик зупинки роботи над поточними проектами до нуля. Звісно, коли ми шукали тимчасове укриття для безпеки та трансферу команди, мала місце вимушена пауза. Через масову паніку було не просто, але досить швидко нам вдалося знайти локацію на Заході країни – укриття на 150 місць з усіма зручностями для проживання та роботи. Протягом першого тижня ми перевезли туди всіх бажаючих разом із сім’ями і тваринками. Крім цього волонтери Belkins створили базу даних з контактами по всьому світу, яка допомагала команді під час переїзду до інших локацій та в пошуці житла.
Зважаючи на те, що 90% клієнтів українських ІТ-компаній знаходяться в США та Європі, галузь зазнала набагато меншої шкоди у порівнянні з іншими. Найважливішими умовами для продовження роботи була безпека команди, місце її дислокації та оперативність організації прийнятних умов для життя та праці.
Основні фактори, які, на мою думку, допомогли нам досить швидко відреагувати під час форс-мажору і звести турбулентність до мінімуму:
- Заздалегідь підготовлений план евакуації з Києва та іншим міст України.
- Згуртованість усієї команди й щире бажання підтримувати один одного. Задачі на проектах швидко розподілялися між спеціалістами: ті, хто у безпеці та мають змогу, тимчасово брали на себе додаткову роботу, поки їх колеги обмежені у ресурсах. Вражає те, що підтримка була крос-функціональна – дизайнери допомагали з пошуками лідів, маркетологи на деякий час стали копірайтерами, а команда рекрутмента допомагала розвивати наш проект StopWar. Хлопці та дівчата самі пропонували допомогу, без додаткових вказівок.
Подібні форс-мажори – це неабиякий тест на міцність команди. А для мене така реакція і дії колег – це гордість. - Прозора і послідовна комунікація – забезпечення надійного каналу для спілкування, доступного для абсолютно всіх команд 24/7. Крім Slack – звичного каналу комунікації в Belkins, у перший день війни ми відновили нашу групу в телеграмі. Цей чат допомагав не тільки вирішити питання щодо переїзду, поселення, фінансової допомоги та волонтерства, а й став неабиякою моральною підтримкою для всіх нас. Чат активно живе й сьогодні. В ньому ми відкриті та щирі – ділимося переживаннями, словами вдячності й підтримки, а часом – сміємося крізь сльози над популярними мемами. Слухати та бути почутим допомагає нашій команді відчувати себе одним цілим і з упевненістю рухатися вперед.
- Мотивація і позитивне налаштування. Як нас мотивують гарні новини про перемоги ЗСУ над ворогом, так само ми ділимося усіма перемогами в межах своїх проектів і волонтерських добрих справ. Це заряджає команду, надає сил та впевненості рухатися далі. Чого варті тільки відео с Байрактарами!
Незважаючи на те, що 80% нашої команди залишили домівку, а 20% знаходяться на передовій, ні один проект не було зупинено, жодного клієнта не втрачено (крім російських, із зрозумілих причин). Протягом першого тижня війни команда вийшла на 95% своєї ефективності. У різних умовах хлопці та дівчата продовжують жонглювати десятками KPI, підтримуючи один одного.
Іноземних клієнтів вражає завзятість і працьовитість українських спеціалістів. Вони всіляко підтримують не тільки команду, яка працює безпосередньо з ними, а й всю нашу армію і Україну в цілому, активно пропонуючи допомогу з трансфером, житлом та пряму фінансову підтримку українських фондів. Як приклад, один з наших польських клієнтів організував 30 автобусів, які евакуювали людей зі Львова до Польщі, а потім допомагав із розселенням. Така підтримка неабияк мотивує, надає сил та переможного настрою.
Belkins продовжує розвиватися і залучати нових клієнтів. Завдяки цьому ми маємо можливість зберігати всі робочі місця і не зупиняти найм, пропонуючи роботу тим, хто цього зараз потребує. Команда отримує заробітну плату разом з бонусами в повному обсязі, ми продовжуємо надавати фінансову підтримку ЗСУ і брати участь у волонтерських проектах. Сьогодні загальна сума наших вкладень становить 100к доларів.
З першого дня війни більша частина нашої команди доєдналася до лав кібер-армії, адже це те, що ми вміємо і любимо робити. Ми нищівно ліквідували російських ботів, брали участь у ддос-атаках інформаційної інфраструктури РФ, забезпечували інформацією українських військовослужбовців, поширювали десятки тисяч повідомлень серед міжнародної громади про реальну ситуацію в Україні та заклик про допомогу. Протягом першого тижня війни ми створили інформаційну платформу, яку продовжуємо регулярно оновлювати.
Разом з цим, у різних куточках України й світу, наша команда волонтерить і допомагає українцям з пошуком житла і трансферів, придбанні ліків, військового спорядження, наданням психологічної підтримки та з доставкою гуманітарної допомоги. В Лісабоні наша колега разом з чотирма українками заснували з нуля благодійний центр для українських дітей, які вимушено опинились в Португалії. Планується проведення мовних курсів, заняття з гри на гітарі, йога, арт-терапія, робота з психологом, логопедом та інші воркшопи, які допоможуть діткам адаптуватися до нового середовища і з користю проводити час. Зараз команда в активному пошуці інвесторів, щоб мати можливість платити мінімальну зарплату вихователям, кухарям та викладачам. На сайті Gofundme можна знайти більше інформації та долучитися до підтримки.
Сьогодні головна місія Belkins – це безпека команди та впевнений рух вперед, щоб мати змогу й надалі підтримувати економіку, людей і ЗСУ. Віримо в перемогу!
Автор: Владислав Подоляко, співзасновник і керуючий директор міжнародної компанії Belkins