«Повернулися до звичних задач в умовах нової реальності», – Андрій Оксенюк, CFO Ciklum

AIN.UA продовжує розповідати про те, як розпочата росією повномасштабна війна впливає на ІТ-компанії в Україні. Цього разу ми поспілкувалися з Андрієм Оксенюком, CFO української Ciklum. Згідно з його словами, компанія продовжує працювати, а 95% команди повернулися до проектів. В найближчих планах Ciklum – відновити найм спеціалістів в Україні та зосередитися на розвитку в умовах нової реальності.

Андрій Оксенюк
Фото: Ciklum

«Компанія готувалася до різних сценаріїв»

Оскільки стан підвищеного ризику в Україні був з 2014-го року, ще відтоді в Ciklum мали та регулярно оновлювали план дій, які б забезпечували безперервність бізнесу. На тлі ескалації з боку Росії у 2021 році, компанія готувалися до різних сценаріїв, стверджує Андрій Оксенюк. Пріоритетом визначили гарантування безпеки колег. 

Зокрема, перед початком війни компанія радила фахівцям тимчасову релокацію в якості превентивного заходу. Йшлося про переміщення до більш безпечних зон в межах України або ж за кордон. Ciklum відшкодовував відповідні витрати, а також виділяв добові на початковий період проживання в іншій локації.

В день, коли в Україні пролунали перші вибухи, безпосередньої потреби терміново ухвалювати рішення не було – у команди оперативного реагування Ciklum були готові плани дій на різні випадки. До того ж, частина фахівців у місцях найбільшого ризику на той момент вже релокувалася. 

«Відповідно, ми одразу включилися в інформування колег про можливості та шляхи евакуації, у тому числі організованої компанією. Це дозволило нам сприяти переміщенню в більш безпечні локації наших спеціалістів та їхніх близьких, зокрема, з Харкова, Одеси та Києва», – додає Андрій. 

Заздалегідь обговорювались й деталі BCP – план забезпечення безперервності бізнесу – із партнерами та клієнтами Ciklum.

«Повернулися до звичних задач в умовах нової реальності»

За словами Андрія Оксенюка, перші тижні війни значну частину часу адміністративних команд займали питання безпеки та переміщення колег у безпеку. Рекрутерам та HR-фахівцям довелося швидко “перекваліфікувалися” на експертів з пошуку житла та логістики. Щоденно спеціалістів компанії інформували про зміни в ситуації, надійні маршрути для переміщення Україною, а також допомагали тим, хто облаштовувався на нових локаціях. Нині ж більшість повернулася до звичних задач в умовах нової реальності, додає Андрій.

З війною, локальні хаби Ciklum (офіси компанії, які з ковідом перетворилися на коворкінги) не втратили свого «соціального» значення, навіть попри релокацію значної кількості фахівців. Як зазначає Оксенюк, львівський, вінницький та дніпровський офіси Ciklum стали певного роду центрами розширеного ком’юніті, а часом і тимчасовим прихистком для колег, які залишили свої домівки. 

На початок 2022 року українська команда Ciklum налічувала більше 3200 спеціалістів. В компанії стверджують, що війна не вплинула відчутно на цей показник, хоча на певний час все ж довелося переглянути плани щодо найму.

Винагорода фахівців Ciklum не змінилася. За словами Андрія, наразі компанія аналізує варіанти щодо перегляду, якщо спеціаліст виїхав за кордон чи вимушено змінив рівень продуктивності. Загалом Ciklum вклав більше 120 млн грн, щоб колеги та їхні близькі могли перебувати у безпечних місцях та облаштувати свій побут там, стверджує Оксенюк.

«Утім, ми всі бачимо, як ринок поступово відновлюється – і ми будемо раді вже незабаром повернутися до наших очікувань щодо зростання», – додає Андрій. 

«95% команди повернулися до роботи»

Незважаючи на війну, яку росія веде проти України більше двох місяців, понад 95% команди Ciklum повернулися до своєї звичної продуктивності. Як і за ковіду, повністю підтримується віддалена робота.

«Звісно, ми з розумінням ставимося до життєвої ситуації колег. Хтось призвичаюється до життя в новій локації, хтось з різних причин не зміг залишити міста в зоні ризику. У часи підвищеного стресу Ciklum також регулярно організовує вебінари з фаховими психологами»,

— Андрій Оксенюк.

Хоча з початку війни плани щодо найму в Україні довелося скоригувати, в травні 2022 року в компанії бачать, що ринок швидко відновлюється. Саме тому, в Ciklum сподіваються невдовзі відновити попередню динаміку. На момент виходу матеріалу, компанія також пропонує співпрацю і українським талантам за кордоном. Серед іншого, у Болгарії та Польщі.

«Про фінансові впливи війни говорити зарано»

За словами Андрія Оксенюка, говорити про фінансові впливи війни на Ciklum ще зарано. Одночасно він стверджує, що клієнти компанії «із повним розумінням поставилися до складнощів, з якими зіткнулися наші фахівці в Україні».  

«Зізнаюся, мене не раз питали про те, чи залишиться Ciklum в Україні. Але ми на рівні компанії ніколи не розглядали цю опцію: Ciklum народився в Україні, вона завжди буде нашим важливим центром розробки», – коментує Андрій. 

Безперечно, є ї свої виклики, говорять в компанії. Зокрема, потрібно адаптуватися до нових умов, щоб втримати та посилити репутацію України як надійного та професійного IT-хабу.

«Звісно, потрібні зусилля, щоб кращі фахівці лишалися в країні, а система освіти готувала нові таланти. Утім, глобальний запит на цифрову трансформацію не спадає, а навпаки, йде вгору. А отже, і в українського ІТ, і у Ciklum в Україні попереду чимало цікавих та складних проектів»,

— Андрій Оксенюк.

«Розширюємось у Європі»

Як глобальна компанія, Ciklum розширює географію своєї присутності в Європі. Серед іншого, це дозволяє компанії наймати спеціалістів у різних локаціях та розширювати портфоліо проектів. Таким чином, Ciklum забезпечує стабільність і розвиток бізнесу та має можливість допомагати тим колегам, які постраждали від війни, додає Андрій.

Зокрема, мова про розвиток бізнесу саме у Центральній Європі, серйозним поштовхом для чого стала M&A угода Ciklum із чеською CN Group. Завдяки цьому на карті компанії зʼявилися Чехія, Словаччина та Румунія. В травні відкрився новий офіс Ciklum у Болгарії. Андрій також відмічає розвиток офісу компанії в Індії, який був відкритий наприкінці 2021 року.

«Ця широта географії та мультикультурність дозволяє нашим командам пропонувати оригінальні цифрові рішення для потреб широкого спектру клієнтів – і це ще один фактор, який дозволяє Ciklum упевнено дивитися у майбутнє», – підсумував Андрій Оксенюк. 

Залишити коментар

Коментарі | 0

Пошук