AIN.UA продовжує публікувати історії українського бізнеса, який намагається працювати та зберігати робочі місця під час війни. Досвідом ділиться Олександр Соловей, співзасновник та CEO Finmap — сервісу обліку грошей для сучасного бізнесу.

Олександр Соловей, тут і надалі фото надане компанією

Як зустріли початок війни 

Перші дні війни ми, як і більшість людей в країні, мали лише одну думку про те, як вижити, бути у безпеці та вберегти своїх людей. Тож це і стало нашим першочерговим завданням. 

У перші дні війни ми з партнером Іваном Кауновим почали діяти. В першу чергу запевнились, що всі наші співробітники на зв’язку та з’ясували, якої допомоги вони потребують. Особливо це стосувалось людей, які знаходились у «гарячих точках» та тимчасово окупованих територіях. Допомагали їм здійснити релокейт у більш безпечні регіони країни, шукали транспорт та житло.

Також вся команда отримала лист з інформацією про подальшу роботу компанії та інформацію про виплату заробітної плати. Ми зобов’язались виплатити зарплатню за лютий та березень у повному обсязі, незалежно від того, наскільки співробітники будуть залучені до робочих задач. Нам було важливо забезпечити команду всім необхідним та лишатись на зв’язку.

Команда Finmap

Також ми оперативно розробили пам’ятки для комунікації з клієнтами, у яких зазначили офіційну позицію компанії та інформували, як наразі можна допомогти країні. 

Що помінялося в роботі команди?

Глобально робота компанії не змінилась. Команда працює повністю віддалено, як і з першого дня заснування Finmap. Тому в цілому наша бізнес-модель не зазнала значних змін. 

У першу чергу, ми сфокусувались на підтримці наших клієнтів з України. Вони отримали безкоштовний доступ до сервісу та можливість «заморозити» облікові записи на необмежений термін. Також ми повністю заблокували доступ до сервісу для користувачів з росії, а лендінг перетворили в сторінку про війну в Україні. 

Finmap є доступним для користувачів з усього світу, а на початку 2022 року ми розпочали експансію продукту в країни Європи. Тож наразі одним із пріоритетних напрямів став пошук нових клієнтів на ринках Польщі, Чехії, Іспанії та Туреччини. Сервіс повністю локалізований під ці ринки та враховує локальні потреби регіонів. Також ми експериментуємо з новими країнами та працюємо над розширенням географії нашої роботи. 

Робота команди в перші дні війни

Як себе почуває компанія з точки зору грошей?

Ринок України був основним для нас з точки зору генерації коштів, основна частина наших клієнтів (80%) є українськими компанії. Обсяг продажів зменшився в 5 разів. Базуючись на цьому та враховуючи нові реалії, ми підготували нові фінансову модель та побудували нові плани, щодо майбутнього розвитку компанії.

При цьому наша команда залишилась у повному складі, ми не скоротили жодного спеціаліста та продовжуємо виплачувати заробітну плату у повному обсязі.

Головна мета Finmap — продовжувати роботу компанії у заданому векторі, зберегти команду та підтримувати українську економіку. Тож ми фокусуємось на залученні закордонних клієнтів, масштабуванні сервісу та пошуку нових рішень. 

Як почувається ваш ринок, чи робите щось для війни поза роботою 

Попри те, що український бізнес кожного дня зазнає втрат через повномасштабну війну, компанії адаптуються до нової реальності та активно відновлюють роботу у різних точках країни або ж за кордоном. Це стосується не тільки IT-компаній, а й малого та середнього бізнесу в цілому. Тож підтримка локальних виробників та підприємців — є важливою частиною опору українців та засобом відновлення економічної стійкості країни. 

Волонтерська діяльність з початком війни стала важливою частиною діяльності компанії. Ми спрямовуємо наші сили як на підтримку армії, так і на підтримку українського бізнесу:

  • З першого дня війни кожен співробітник Finmap працює волонтером на різних фронтах і намагається допомогти країні. Займаємось перевезеннями, закупівлею амуніції та транспорту для локальних підрозділів ЗСУ та Територіальної оборони. 
  • У квітні ми запустили проект Finmap for UA volunteers — Save Ukraine, в рамках якого ми надаємо волонтерам та волонтерським організаціям безкоштовний доступ до сервісу Finmap. Оскільки, кожен день волонтери оперують великими наборами даних і грошовими потоками. І таким чином ми допомагаємо їм налагодити облік та звітність. 
  • Запустили продаж інформаційних продуктів і курсів Finmap, які допомагають підприємцям легше та ефективніше розпочати та перезапустити свій бізнес. Весь прибуток від цих інформаційних продуктів і курсів передається на користь ЗСУ.
  • Відкрили доступ для користування сервісом Finmap для українських бізнесів на 2 місяці.
  • Разом з фінансистами Finmap ми проводимо безкоштовні консультації для українських підприємців. Під час таких сесій ми допомагаємо їм перебудувати бізнес, або допомагаємо зрозуміти, що робити під час війни та кризи, віднайти нові фінансові моделі та допомогти зрозуміти, які показники слід враховувати в цей час.
  • Разом із компанією LegalNodes запустили безкоштовний ресурс, який допомагає компаніям вирішити юридичні питання при виході на закордонні ринки. 

Чи підтримують вас клієнти в Україні, закордонні партнери, що наразі з інвесткліматом загалом?

Так, багато хто з клієнтів, у котрих бізнес перестав працювати, не відмовились від підписки та попросили спрямувати кошти на потреби армії. Що ми одразу і зробили.

Декілька клієнтів з інших країн напряму написали до нашого сапорту і попросили контакти фондів, або просто людей, які потребують адресної фінансової допомоги. Ми допомогли їм зв’язатись з такими організаціями, й вони вже перерахували кошти

Ми отримали підтримку і від наших інвесторів, які підтримують наші рішення щодо подальшої роботи компанії. Загалом інвестиційний клімат показує, що ті компанії, які максимально орієнтуються на західні ринки, мають дуже схожу підтримку інвесторів яка і була до війни.

Звичайно, наразі ризики збільшились, але це вже залежить від багатьох параметрів — де знаходиться команда, яка подальша стратегія, фінансова модель компанії тощо.