Уряд намагається повернути ввізне мито на розмитнення авто для власного користування з країн ЄС. Відповідний законопроект вже зареєстрували в Раді.

AIN.Business ознайомився із законопроектом та пояснювальною запискою до нього і вибрав головне.

Які податкові зміни реалізує законопроект?

Передусім, йдеться про відновлення оподаткування, що було скасоване на початку квітня:

  • для товарів, що ввозяться платниками єдиного податку першої, другої та третьої групи;

Приблизно 3 млрд грн втратив бюджет від сплати мит та ПДВ від цієї групи товарів на місяць.

  • для підприємств, що не сплачують ввізне мито;

Приблизно 500 млн грн втратив бюджет від сплати мит для цієї категорії платників податків на місяць.

  • для транспортних засобів, що ввозяться громадянами.

Понад 13 млрд грн втратив бюджет від сплати мит, акцизного податку та ПДВ від розмитнення цієї групи товарів на місяць.

Також законопроект пропонує звільнити від сплати збору до Пенсійного фонду легкові автомобілі, оснащені виключно електричними двигунами. Це поширюється на електрокари з одним чи декількома двигунами.

Фінансовим обгрунтуванням податкових змін є збільшення надходжень до Держбюджету щонайменше на 3.5 млрд грн щомісячно, враховуючи актуальні обсяги імпорту.

Повернення довоєнних митних платежів на ввезення авто від комітету Гетманцева

30 травня прем’єр-міністр Денис Шмигаль ініціював відповідний законопроект №7418 про внесення змін щодо перегляду окремих пільг з оподаткування та внесення змін до Податкового кодексу України. 

Проект закону підготував комітет з питань фінансів, податкової та митної політики. Очільник комітету – Данило Гетманцев відомий своєю чіткою позицією щодо жорсткої фіскальної політики навіть в умовах воєнного часу. Зокрема, держслужбовець розглядає повернення мита та інших податкових стягнень на ввезення авто в Україну як інструмент наповнення бюджету. 

Проте, Гетманцев не розглядає, скільки авто українці втратили під час війни та як повернення до митних ставок ускладнить волонтерам поставки транспортних засобів на фронт.

У пояснювальній записці міністр фінансів Сергій Марченко зазначає, що внаслідок дії Закону №2142, який, власне, дозволяє нульове розмитнення, бюджет недоотримав понад 13 млрд грн. 

Нагадаємо, що Закон був прийнятий 5 квітня цього року. Однак, через неузгодженість юридичних процедур на практиці його почали використовувати з 9 квітня. Закон ухвалили, щоб спростити роботу волонтерів, оскільки імпорт легкових авто – одне з ключових питань для забезпечення потреб ЗСУ. 

Сьогодні військовий стан ще триває, логістика не налагоджена, потреби ЗСУ в автомобілях не вирішені. Чому ж тоді скасовують нульове розмитнення авто? Відповідь для команди податкового комітету – очевидна: потрібно наповнити бюджет. Проте, в умовах воєнного часу, коли бізнес тільки починає відновлюватися, вводити додаткові податкові збори, як показує досвід європейських країн, доволі парадоксально. До того ж, ввізне мито як різновид податкового стягнення відсутнє між країнами Європейського Союзу, до політики якого так часто апелює Гетманцев.

Протягом дії Закону на територію України ввезено майже 119 тис авто, серед яких зафіксавоні автомобілі преміум-класу, митною вартістю більш ніж 1 млн грн.

«В умовах воєнного стану, коли всі доходи мають бути консолідовані для боротьби з агресором, запровадження пільг на імпорт товарів, що не є товарами першої необхідності і водночас є бюджетоформуючими, має бути переоцінено та переглянуто», – зазначив міністр фінансів.



Раніше AIN.Business писав про скорочення пропускних пунктів з нульовим розмитненням автомобілів з ЄС та скільки авто втратили українці під час війни.