Рубрика «Стартап дня» на AIN.UA — це трибуна для засновників проектів, де можна познайомити потенційних клієнтів та інвесторів зі своїм продуктом. Редакція зберігає пряму мову спікера. Розповісти про свій стартапі можна, заповнивши анкету за посиланням.
Botto — це сервіс для кафе та сервісів доставки їжі, який дозволяє кожному з них запустити свій telegram бот за 15 хвилин та отримувати через нього замовлення від своїх клієнтів.
Засновники та команда стартапу
Засновник стартапу — Микита Вдовін. На цей час у команді 4 особи. Хочемо посилити команду Python та JS-розробниками.
Про що стартап
Botto — сервіс для кафе та сервісів доставки їжі, який дозволяє кожному з них запустити свій telegram бот за 15 хвилин та отримувати через нього замовлення від своїх клієнтів.
Для цього потрібно зареєструвати особистий кабінет, додати токен telegram бота та список страв, а на виході отримати бот з готовим user flow. Після цього користувачі чат-бота можуть вибрати страви, сформувати замовлення та розрахуватися не виходячи з месенджеру.
Таким чином, сервіс botto дозволяє закладам:
- Підвищити дохід внаслідок додаткових замовлень;
- Збільшити відсоток замовлень навинос та доставки;
- Зберегти гроші, зменшивши частку замовлень через агрегаторів;
- Підвищити середній чек завдяки програмі лояльності;
- Стимулювати продажі користуючись рекламними сповіщеннями.
Яка модель монетизації
Протягом тестового періоду (перший місяць) — безкоштовно, далі — щомісячна оплата за користування сервісом, без оплати комісії з замовлень.
Скільки часу пішло на MVP? Яких помилок припустилися?
На розробку MVP у нас пішло близько двох місяців. До цього часу ми вже мали експертизу в чат-ботах, у тому числі на великому проекті.
Щодо помилок, з самого початку потрібно починати з найперспективнішої фічі, а не з найпростішої. Ми спочатку зосередилися на бронюванні столиках, а не на замовленнях, але швидко усвідомили це і «перевзулися».
Як виникла ідея створити стартап?
Наша команда протягом 18 місяців працювала над розробкою чат-бота для найбільшої аптечної мережі в Україні — «АНЦ», на момент передачі чат-бота на повне обслуговування внутрішній команді з «АНЦ», цей чат-бот був з мільйонною аудиторією і генерував дохід, що обчислюється сотнями тисяч гривень на день (це приблизно 30% їх eCommerce).
Паралельно з цим знаходилися знайомі – власники закладів, які знаючи про наш досвід, цікавилися можливістю розробити для їхнього кафе кастомний чат-бот. Так ми вирішили спробувати зробити свій продукт для сфери HoReCa. У цій сфері з одного боку проблеми клієнтів здавались зрозумілими та типізованими, а з іншого — ця сфера є досить місткою, щоб наш сервіс мав потенціал до масштабування.
Хто ваші конкуренти, які в них досягнення?
Конкурентами ми вважаємо інші (альтернативні) канали продажу їжі у закладах: замовлення телефоном, сайт закладу, мобільний додаток, агрегатори. Якщо заклад вже має мобільний додаток або сайт для прийняття замовлень, ми пропонуємо розглядати наш сервіс як інструмент для омніканальності.
На відміну від мобільного додатка, чат-бот активується натисканням однієї кнопки, його не потрібно встановлювати, а це значно спрощує його просування і робить нижче вартість залучення нових користувачів. В порівнянні з сайтом, через чат-бот заклад може проактивно комунікувати з клієнтом. Сьогодні клієнт зробив замовлення в боті, а завтра заклад може стимулювати нові замовлення, зробивши розсилку про спеціальну пропозицію або акцію.
Яких конкурентів уже немає, чому в них не вийшло?
За час пандемії люди звикли замовляти їжу через смартфон, а для закладів їжа навинос, розвиток своєї доставки чи співпраця з агрегаторами стали єдиним шляхом, щоб не закритися. Співпраця з агрегаторами — тенденції сьогодення, але для багатьох закладів вона не виглядає привабливою через велику комісію. Наразі популярність набирають cloud kitchen, орієнтовані виключно на доставку, для них важливо мати зручний інструмент продажу, приймання замовлень та комунікації з клієнтами.
Окремо хочеться сказати, що аудиторія телеграма в Україні, в якому функціонує наш сервіс за час війни зросла приблизно на 20-30%, а оновлення Bot API 6.0, яке випущено наприкінці квітня, зробить процес замовлення ще зручнішим.
Скільки грошей/часу інвестовано?
Наразі ми інвестували лише особисті кошти. зовнішніх інвестицій у проект поки що не залучали.
Чого вдалося досягти?
За два тижні до початку повномасштабної війни ми викотили перший реліз, наразі вже співпрацюємо з 7 закладами та ведемо переговори ще з десятками.