Як з’явився і розвивався AirSlate — новий український «єдиноріг»

Український сервіс автоматизації робочих процесів AirSlate (раніше він називався PDFfiller) залучив черговий раунд інвестицій та став єдинорогом: стартапом із оцінкою $1,25 млрд. AIN.UA розповідає історію цього сервісу.

Зображення AirSlate

З чого починався сервіс

  • Ще у 2010-х роках відомому українському інвестору Семену Дукачу прийшла ідея нового проекту. Він вирішив обговорити її зі своїм бостонським приятелем Вадимом Ясиновським, який переїхав до США у 18 років, і встиг запустити кілька успішних бізнесів. Приміром, компанію Clear Software 1996 року він продав SPSS за $8,5 млн. Кілька стартапів він робив разом із Дукачем.
  • На момент зародження PDFfiller (так тоді називався AirSlate) Ясиновський уже був «на пенсії» — подорожував світом, займався спортом та мистецтвом. Але ідея нового стартапу його зацікавила.
  • Задумка Дукача була в тому, щоб зробити сервіс, що міг би редагувати PDF-документи в онлайні й ставити на них цифровий підпис. Ясиновському ідея сподобалась, він вклався у її запуск та погодився зайнятися її реалізацією. Так і з’явилася компанія PDFfiller.

Як розвивалася компанія

  • Початкові інвестиції у компанію склали $25 000, з яких $5000 дав Дукач, а решту Ясиновський. На одному з колишніх проектів у Вадима працював програміст із Донецька. Підприємець вирішив залучити його до створення онлайн-редактора для PDF. Як пізніше згадував Ясиновський, вони «якось зліпили» прототип, і він несподівано став доволі швидко рости.
  • Це зростання ще пришвидшилося, коли до команди доєднався ще один співзасновник — Борис Шахнович, який також переїхав до США і навчався в Urbana University, став одним з наймолодших викладачів Бостонського університету, а згодом Гарварда.
  • Ідея створювати, редагувати та підписувати PDF-документи в онлайні виявилася затребуваною серед малого та середнього бізнесу на Заході. А завдяки зусиллям Шахновича, відвідуваність сайту виросла з кількох сотень до 4 млн візитів на місяць.
  • На початках сервіс був безкоштовний для користувачів, згодом ввели оплату в $0,5 за документ, а після цього підписку — $30 на рік. Під керівництвом Шахновича сервіс додав оплату картами: з того часу місячна підписка подорожчала до $20, а річна — до $72. За перші п’ять років роботи сервіс набрав 15 000 платних підписників.
  • Український офіс PDFfiller починався з одного донецького програміста, і якийсь час базувався у Донецьку. Але 2014 року, коли почалася війна, Ясіновський та Шахнович вивезли частину людей до Ізраїлю. Коли стало зрозуміло, що війна йтиме довго, продумали план евакуації для усієї компанії. На той момент там працювало 23 співробітника, їх разом із родинами перевезли до офісу в Києві. Коли 24 лютого 2022 року війна стала повномасштабною, офіс знову довелось релокувати.
  • З часом сервіс розширився: від редагування PDF до роботи з усіма типами офісної документації. Через це 2019 року команда провела ребрендінг: відтепер сервіс називався AirSlate.
  • Тоді ж стартап залучив великі інвестиції від General Catalyst ($20 млн). Серед інших портфельних компаній цього інвестора: Airbnb, HubSpot, Snap, Stripe та інші. Українським інвестором проекту виступила Horizon Capital, яка вклала гроші через свій фонд фонд Emerging Europe Growth Fund IIІ (EEGF IIІ).
  • Відтоді AirSlate неодноразово піднімав раунди на десятки мільйонів доларів від відомих інвесторів. Приміром, у січні 2021 року команда оголосила про $40 млн від Morgan Stanley Expansion Capital, General Catalyst та HighSage Ventures.

Які результати

  • Уперше про те, що стартап став єдинорогом після чергового раунду інвестицій, минулого року написав Forbes. Стартап неодноразово входив до списків найдорожчих проектів Європи. Не дивно: 2021 року його аудиторія складала 700 000 клієнтів по всьому світі. А за період коронакризи проекту вдалося збільшити виручку на 65% та сумарно залучити $130 млн (разом з нинішнім раундом).
  • На момент останнього раунду в $51,5 млн AirSlate може похвалитися більш ніж 900 000 покупцями та 100 млн користувачами по всьому світі. Тож його співзасновник має усі підстави тішитися новинам у Facebook.

Залишити коментар

Коментарі | 0

Пошук