Сьогоднішній дайджест містить 13 вакансій для 3D-художикників і аніматорів. Всі запропоновані вакансії передбачають можливість віддаленої роботи або релокацію. Щоб підписатися на нові вакансії для 2D/3D-художників і аніматорів — натисніть на посилання, встановлюйте необхідні фільтри доти, поки не залишаться тільки відповідні вакансії, а потім натисніть тумблер «підписатися».

[Remote] [3D Artist] 3D Artist, Character and Wardrobe @Ukrany

  • Ability to work in a team, excellent communication and time management skills.
  • Ability to work in a fast-paced environment and take initiative in solving problems.
  • Versed with Maya/Blender, Z-brush, Substance Painter and Photoshop.
  • 1+ years of experience in game studio or similar.
  • English: upper-intermediate or higher.

[Kyiv/Remote] [3D Artist] Mobile Games Unity 3D artist @Kalyna Games

  • Не менее года опыта в 3D арт (low-poly / mid-poly), которое подтверждается качественным портфолио.
  • Уверенное владение одним из пакетов: Blender 3D / Maya / 3Ds max.
  • Опыт работы в Unity3D (упор на освещение и анимацию).
  • Пунктуальность.
  • Высокая стрессоустойчивость (мы нацелены на успех, но большинство проектов, увы, не будут выживать по метрикам).

[Relocate] [3D Animator] 3D Animator @BoomBit S.A.

  • Experience in creating characters and animations for games;
  • current portfolio;
  • knowledge of Maya, 3ds Max, or advanced knowledge of Blender;
  • knowledge of Adobe Painter at an advanced level;
  • knowledge of after effects;
  • animation skills;
  • knowledge and ability to apply the 12 principles of animation;
  • knowledge of anatomy;
  • knowledge of Unity;
  • ability to adapt to the style of the project and maintain its consistency;
  • sense of aesthetics
  • good communication skills and the ability to receive and implement feedback;
  • independence in performing assigned tasks;
  • knowledge of the English language at least B2 level.

[Kyiv/Remote] [3D Artist] 3D Artist @iLogos Game Studios

  • Опыт создания низкополигональных 3D моделей зданий и окружения в картун стиле.
  • Понимание худ.стилей и 3D мобильных игр.
  • Понимание принципов создания низкополигональных моделей объектов.
  • Знание основных инструментов работы с графикой (3DMaya, Substance Painter).
  • Наличие портфолио с игровыми моделями.
  • Письменный английский язык для общения с заказчиками.

[Remote] [3D Artist] Lead 3D Artist @N-iX

  • At least 2 years experience as an 3D Art Lead in Game Development.
  • At least 5 years experience as a 2D or 3D Artist in Game Development.
  • Portfolio with at least 2 successful finished projects.
  • Ability to develop comprehensive and competitive art style for games.
  • Ability to keep an eye on the latest popular trends in Game Art.
  • Excellent knowledge of 2D art and techniques and 3D modeling / processes and techniques.
  • Excellent knowledge of 2D and 3D Art-related software.
  • Outstanding leadership and communication skills.
  • Ability to convey thoughts and messages in a clear and neat way.
  • Upper-intermediate or advanced English level.

[Remote] [3D Artist] Middle/Senior 3D Character Artist @N-iX

  • Strong sculpting, modeling, and texturing skills.
  • Ability to follow and correctly interpret the concept.
  • Good understanding of anatomy, color, shape, scale, silhouette, proportion.
  • Good understanding of character topology for animation.
  • Strong knowledge of ZBrush, 3dsMax/Maya/Blender, Marvelous Designer, Substance Painter, Marmoset Toolbag, Photoshop.
  • Ability to create high-quality game ready hairs.
  • Ability to create and texture a 3D model from an image or description.
  • Experience of full cycle creation game ready characters.
  • Strong portfolio showing 3D art skills.
  • Good organization, time management, problem-solving, and communication skills.
  • Familiarity with the game development cycle.

[Remote] [3D Artist] 3D Modeller (Augmented Reality + Games) @DressX

  • Strong Proficiency in Clo3D (Marvelous Designer), Maya Adobe Photoshop, Adobe After Effects.
  • 3+ years of relevant industry experience (CG Animation and/or Visual Effects).
  • Experience creating 3D models for AR.
  • Experience implementing Assets in real-time engines (Unreal/Unity etc.).
  • Experience with optimization for use in mobile.
  • Work experience with Jira.
  • Ability to multitask / highly organized.

[Remote] [3D Animator] 3d Animator @Arrible

  • 1+ years experience.
  • Strong professional experience in animation.
  • Experience in Maya, 3d Max or any other relevant 3D package.
  • Skilled in Rigging and 3D Animation of Characters and Mechanisms.
  • Skilled in Adobe Photoshop.
  • Skilled in After Effects.
  • Ability to work in 2D and 3D.
  • Ability to work with Mixamo will be a plus.
  • Upper-Intermediate English.
  • Link to portfolio is a must.

[Remote] [3D Artist] Middle 3d Modeler @Arrible

  • 1+ years experience.
  • Strong portfolio of 3D modeling.
  • Strong professional experience in 3D modelling.
  • Experience in Maya, 3d Max or any other relevant 3D package.
  • Strong skills in Modeling (Lowpoly, Hard-Surface, Subdivision Surface Modeling).
  • Skills in Retopology and making UVs.
  • Ability to read the concept.
  • Ability to model from drawings.
  • Experience in Texturing for Game Engines (Unity/Unreal).
  • Upper-Intermediate English.
  • Link to portfolio is a must.

[Remote] [3D Artist] 3D artist-generalist (Middle) @TemplateMonster

  • Опыт работы над игровыми проектами в роли 3D Generalist от 1 года.
  • Уверенные навыки создания персонажной анимации.
  • Опыт работы с риггингом, скиннингом.
  • Уверенные навыки моделирования, скульптинга (low-poly, high-poly).
  • Владение одним из пакетов 3D-моделирования, навыки развертки и текстурирования.
  • Уверенное владение Adobe Photoshop.
  • Опыт создания материалов, освещения, рендера.
  • Опыт работы с Unity, опыт создания vfx.
  • Художественный вкус, чувство стиля и композиции.
  • Понимание композиции, механики и эргономики, гармонии цветов, психологии восприятия цвета https://g.co/kgs/iR5G6k.
  • Наличие портфолио с примерами работ, предпочтительно в гипер-казуальной или казуальной стилистике.

[Kyiv/Remote] [3D Artist] 3D Characters Artist @Room 8 Studio

  • Соответствие концепту или фото-референсу 1 в 1, формы, пропорции, количество элементов, расположение их, стиль!
  • Анатомически грамотные формы и пропорции.
  • Чистый скульпт под будущее запекание. Без каких-либо лишних мазков и подобного — примеры того, что мы считаем «чистым скульптом» можно посмотреть в портфеле Room 8 Studio на Artstation.
  • Симуляцией одежды в Marvelous Designer, работа с кризами и зимоделлером, Хардсюрф моделинг — если этого требует стилистика проекта или концепт персонажа.
  • Работа с ретопологией под анимацию с поликаунтом по тз, оптимальной ретопологией тела и лица под анимацию для ПС проектов от 3 лица.
  • UV согласно ТЗ с соблюдением паддингов, текселя, без потяжек и дисторта.
  • Качественное запекание (normal, AO и т.д.) без косяков.
  • Текстура в Substance painter, согласно концепту. Цвета и материалы точно как на концепте, без черных теней, лишних пятен, синяков под глазами и подобного. Текстурированием в метал/смузнесс воркфлоу и метал/рафнес воркфлоу по готовым визуальным примерам.
  • Подготовка модели для выгрузки в движок в заданной программе (3Ds Max и Maya).

[Kyiv/Remote] [3D Artist] 3D Photoreal Environment & Props Artist @Room 8 Studio

  • Выполнение всех этапов создания модели – от блокаута до имплементации в движке.
  • Пониманием формы, конструкции и материалов.
  • Понимание современных пайплайнов и требований к созданию реалистичного окружения и техники.
  • Умение следовать и правильно интерпретировать/дорабатывать идеи концепта.
  • High-poly скульпт в Zbrush.
  • Моделирование в 3dsMax/Maya.
  • Качественная UV развертка и оптимальная упаковка.
  • Понимание модульной системы создания ассетов.
  • Текстурирование в Substance Painter.
  • Создание материалов в Substance Designer.
  • Cоздание тайлов и тримов, работа с несколькими ЮВ каналами, Vertex paint.
  • Импорт ассетов и настройка материалов в движках (UnrealEngine 4, Unity, Lumberyard, etc).
  • Умение работать в команде.

[Remote/Relocate] [3D Artist] Senior 3D Artist @Nordcurrent

  • Excellent 3D skills.
  • Excellent understanding of pipeline processes.
  • Excellent understanding of Low Poly modeling.
  • Time management skills and ability to independently complete assigned tasks on time.

Recruitika — сервіс анонімного моніторингу пропозицій про роботу від ІТ-компаній. Для тих, хто вже шукає нову роботу, не звільняючись з нинішньої. І для тих, хто просто хоче мати план Б. Дізнайтеся більше про те, як він працює тут.