Доставка їжі за 15 хвилин нікому не потрібна — стартапи цього сегменту втрачають гроші

Читати на RU

Стартапи з надшвидкою доставкою закриваються і залишають ринок так само швидко, як і з’являються. Видання Quartz опублікувало матеріал, про компанії з надшвидкої доставки і проаналізувало, чому ніхто з них не може досягти прибутковості, а інвестори втратили мільярди доларів, повіривши в цей сегмент. Редакція AIN.UA переклала матеріал.


Та невелика кількість компаній, яка залишається в грі, продовжує покладатися на бонуси для користувачів і безкоштовні подарунків. Відомі гравці, як Uber, можуть менше покладатися на знижки, щоб отримати прибутки. Однак більшість стартапів, які займаються надшвидкою доставкою, намагаються розвиватися на нестабільному ринку, на якому як інвестори, так і клієнти дедалі обережніше витрачати гроші.

За даними дослідницької компанії YipitData, станом на квітень кількість замовлень на GoPuff зменшилась на 30%. Це найбільша компанія надшвидкої доставки в США. Getir, турецький стартап із надшвидкої доставки, надає понад 80% своїх замовлень зі знижкою в Німеччині та Франції.

Інфографіка: Quartz

Акції технологічних компаній різко впали за останні три місяці, і це підштовхнуло інвесторів звертати більше уваги на прибутковість. У відповідь компанії змінюють спосіб ведення бізнесу. Через це, наприклад, подорожчали поїздки Uber і доставка в ресторани. На відміну від нових стартапів із надшвидкою доставкою, такі відомі компанії, як Uber, змогли відмовитися від знижок, щоб показати інвесторам чіткіший шлях до прибутковості.

Дисконтування — це спосіб для компаній з доставки швидко залучати й утримувати клієнтів. Згодом, коли більше замовлень надходить від клієнтів, які працюють з фірмами протягом певного часу, відсоток знижки повинен знизитися, пояснив Деніел Маккарті, доцент кафедри маркетингу в Університеті Еморі. Для компаній із надшвидкою доставкою той факт, що частка дисконтування залишається високою, означає менш чіткий шлях до прибутковості.

«У цей сектор було вкладено занадто багато грошей», — сказав Матіас Шиллінг, партнер-засновник Headline, компанії венчурного капіталу, яка інвестувала в GoPuff.

За останні пару років, коли попит на доставку різко зріс, на сцену вийшли надшвидкісні служби доставки з абстрактними назвами — Buyk, Getir, Jokr. За даними дослідницької компанії PitchBook, венчурні капіталісти інвестували $28 млрд у швидке постачання по всьому світу, що більш ніж вдвічі перевищує суму в 2019 році.

Ці компанії швидко витратили гроші, щоб вийти на нові ринки та залучити й утримати клієнтів дешевими послугами. За словами Алекса Фредеріка, аналітика PitchBook, найбільші сервіси, такі як GoPuff, Gorillas і Getir, покладалися на великі обсяги замовлень і зміну споживчих звичок покупців, щоб досягти прибутковості.

Заробити на доставці їжі важко, адже гроші розподіляються між рестораном, компанією та кур’єром. Для швидшої доставки ситуація ще складніша, бо вимагає наймати більше кур’єрів працівників.

Залишити коментар

Коментарі | 0

Пошук