Ілля Ануфрієнко, засновник та керівник креативної агенції Bickerstaff.734, в колонці для AIN.UA поділився рефлексіями про розвиток бізнесу, роботу під час війни, а головне — розповів, як зробив співвласниками компанії своїх колег і яку програму мотивації вигадав: обовʼязково дочитайте до цього моменту.
Початок Bickerstaff.734
Кажуть, якщо подивитися на дерево, або навіть на пеньок, якщо бути точнішим, то там можна побачити багато кілець, і це ніби вважається віком того дерева. Але креативна агенція — це не дерево, тому важко отак сказати, скільки нам років. Точніше сказати не важко, але не кожен це може зробити.
Державний реєстр каже, що ТОВ «БІКЕРСТАФФ» народився 28 вересня, тобто нам трохи менше двох років. Якби Bickerstaff universe-agency був дитиною, він би мабуть увійшов до книги рекордів Гіннеса.
Бо ця дитина змогла за такий час виграти Каннського Лева за нашу най-най «Хортицю», потрапити в шортлісти D&AD, привезти першу LIA в Україну за наш проєкт Old New Calendar і ще багато всього.
А ще по результатам від Всеукраїнської коаліції реклами ми третє найкреативніше агентство України! Іншими словами, якби наше агентство було фільмом, ми були б «Темним Лицарем» Нолана (воно на третьому місці серед кращих фільмів IMDB).
Але ми не довго затримались на третьому місці. Бо за результатами Cannes Lions International Festival of Creativity від ВРК посіли перше місце. Тобто виходить, що ми тепер стали легендарним фільмом «Втеча з Шоушенка» (воно на першому місці IMDB).
Співвласники
І за цей рік і 8 місяців сталося ще дещо важливе. що не зовсім змінило хід історії, але точно змінило хід історії нашого агентства. Якщо нашим CEO та Founder раніше був один я, Ілля Ануфрієнко, то наразі статуси в Фейсбуці та на LinkedIn поміняли собі вже цілих 6 людей! І тепер на питання: «а ви точно ко-овнер» вони можуть відповідати «так», а можуть і ніяк не відповідати, бо співвласник може робити взагалі все, що завгодно — бо співвласник, і дизайнер, чи креативний директор, чи копірайтер, чи просто гарно людина яка придумала проект і отримала Каннського лева або D&AD.
У талановитих людей дуже часто обмежений вибір кар’єри — ти або найманий працівник і робиш прикольні речі, креативиш, працюєш в кайф, або ж одного часу стаєш більше менеджером, аніж креативщиком. До того ж не всі креативники хочуть бути підприємцями, але всі хочуть гарно заробляти – тому Bickerstaff це таке місце для талановитих людей, де тобі відкриваються купа можливостей для своєї реалізації. Хотілось дати вибір: або заробити свого лева і світчнутись в європейську круту агенцію по типу W+K, або Droga5, або ж залишитись тут і бути співвласником креативного бізнесу і розвивати ринок українського креативу
Я хочу, щоб Bickerstaff.734 стала компанією, де всі талановиті люди відчували себе частиною чогось спільного і великого. Є стала фраза в креативних агенціях, що «найцінніше в агентстві — це люди», тому люди дійсно стали частиною бізнесу. Через те людям, які здобувають лева — дають частку в агентстві. Таким чином в агентстві 6 людей, дизайнери та копірайтери стали співвласниками бізнесу.
Розмір відсотку залежить від двох речей: від кількості нагород Cannes Lion та D&AD, і від самої вартості цього відсотку. Останнє змінюється пропорційно до розвитку агенції. Після кожного «лева» чи «олівця» на D&AD проходить перерозподіл долі в рамках 10% від загальної долі в агенції. Зараз це 6%, по відсотку в кожного. Якщо левів буде більше ніж 10%, то кількість буде пропорційно розподілятись — в когось за трьох левів може бути 1,8% доля, а в того хто виграв одного буде 0,8. Така система справедлива, тому що, якщо ти продовжуєш робити круті речі — в тебе росте відсоток, разом із вартістю цього самого відсотка. А якщо ти живеш минулими перемогами, то згодом відсоток буде зовсім малий.
Для розуміння наскільки часто може змінюватись ця пропорція на прикладі українських агенцій: Fedoriv agency отримали після 12 років існування свого першого лева, Saatchi & Saatchi за 16 років – 2 лева, Banda за 11 років виграла також 2 лева. Оскільки агенція не женеться за великою кількістю проектів — фокус ставиться на якість цих проектів, і кожен бриф в агенції вирішується на максимально високому рівні, саме тому кожен проект, як наслідок, має шанси отримати високі нагороди на найскладніших міжнародних фестивалях.
Війна і зміни
Вже пройшло 5 місяців, як ми найсильніші люди в світі. Здається ми вже виплакали всі сльози і вилякали весь страх. Весь цей час ми починаємо ранок з «хто як», у той час як працюємо у десятикратному режимі. Наша команда стала бойовими птахами хтось може і полетів, але всі без виключення б’ються з усіх сил. Нам пощастило, бо всі бікерстафинки живі і здорові. Нам пощастило бути корисними і створити під час війни 13 проєктів, всі про Україну і її порятунок. Нам пощастило бути корисними і говорити зі світом про нашу країну так гучно, що про неї почуло понад 30 мільйонів.
Стратегія Бікерстафф.254
Якщо в тебе немає бізнесу — ти не можеш його втратити! Така була наша стратегія з самого початку, тому ми ніколи не робили бізнес, але допомагали робити бізнес іншим, створюючи щось корисне для світу, для людей навколо, та для всього, що є гарного у світі. За останні 5 місяців наша команда зробило одну з найбільших кількостей соціальних кампаній в Україні. У результаті Bickerstaff.734 взяли найбільшу кількість нагород на KIAF positive change.
Одними з найефективніших кампаній стали Easter Gif Attack та All Around the (Russian) World спрямовані на сусідів, які не дуже розуміють (не хочуть розуміти), що відбувається справжня війна. Easter Gif Attack — це чиста партизанщина, ми залізли у свята-святих всіх росіян, і залишили меседж про війну у Пасхальних гіфках, які росіяни відправляють іншим росіянам, щоб поздоровити з цим світлим святом, а потім йдуть далі вболівати за «спецоперацію».
А для росіян, які мріють подорожувати десь крім Сизрані, ми створили сайт тревел-оголошень, де пропонували тури розбомбленим Харковом та Ірпенем. Як саме це виглядало можна подивитись ось тут: All Around the (Russian) World.
На початок війни в нашого агентства була фінансова подушка, і ще дві на балконі. З тої подушки, яка фінансова, ми виплатили всім зарплати авансом. І за таких умов наше агентство вціліло майже у повному складі: нікого не скорочували, всі працювали так само, як і раніше, а декілька біккерстафченків навіть отримали підвищення, у тому числі фінансові.
Це був свого роду вісник Bickerstaff. Попередній випуск ми написали ще до нового року, але так і не встигли його опублікувати через повномасштабне вторгнення РФ. Якщо вам цікаво його прочитати — залишимо посилання.