Ще до початку повномасштабної війни не можна було знайти жодної «П’яної Вишні» без натовпу відвідувачів біля входу. Перші тижні весни 2022 року заклади були зачинені через заборону продажу алкоголю, однак в серпні мережа працює майже на повну та навіть розширюється. В матеріалі AIN.Business розповідає як відкрити бар «П‘яна вишня» по франшизі. У його підготовці редакції допоміг Тарас Маселко, керівник PR-відділу холдингу !FEST.

«П’яна вишня» по франшизі-1
Зображення в матеріалі: «П’яної Вишні»

Що таке «П’яна Вишня»

Це бар, концепція якого передбачає продаж лише одного напою — вишнівки. Закуски, які можна придбати у закладі, теж неодмінно пов’язані з вишнею: вишневі цукерки, драже, пастила тощо.

Під час війни «П’яна Вишня» продовжує роботу на всіх неокупованих територіях. Станом на 17 серпня 2022 року, мережа закрила лише три заклади: два у Маріуполі та один у Харкові. Натомість холдинг запустив дві нові «Вишні», — в Тернополі та у Варшаві. На сьогодні також у роботі знаходяться проекти в Луцьку, Ризі, Познані, Кракові та Гданську.

Всього в Україні є 33 «П’яні Вишні» та ще 10 закордоном. Більшість із них відкриті на умовах франшизи. 

Вибір локації

  • Щоб відкрити «П’яна вишня» по франшизі, рекомендується обирати локацію зі значним потоком людей. Наприклад, це може бути центральна вулиця чи площа міста.
  • Варто уникати підвальних приміщень, адже, за словами Тараса, важливим моментом є можливість вийти із закладу з келихом вишнівки й спостерігати гарний краєвид в тому чи іншому місті.
  • Оптимальна площа для «П’яної Вишні» — 45-80 м кв. Висота стелі — не нижче 2,9 м, оскільки одним із впізнаваних елементів бренду є люстри з пляшок.
  • Приміщення повинно мати місце для столиків біля входу, потужність електроенергії 10-15 кВт та санвузол.
  • Бажано, щоб біля закладу була можливість зупиняти авто.
«П’яна вишня» по франшизі-2

Вимоги до партнера

«Від початку, коли !FEST розпочинав свій бізнес, і дотепер всі троє співзасновників активно управляють бізнесом. Ми розуміємо, що постійна рука на пульсі — у всіх питаннях — це ключове завдання підприємця. Таке ж очікуємо й від наших партнерів», — говорить Тарас Маселко, керівник PR-відділу холдингу !FEST.

До моменту укладання договору у компанії завжди спілкуються з потенційним партнером та проговорюють детальні умови. В цьому, на їхнє переконання, – запорука здорових відносин.

«Не в юридичних питаннях. Це завжди встигнеться. Однак, початок спільного бізнесу має бути в довірі», — підкреслив Тарас.

Умови співпраці

Компанія пропонує повну та партнерську франшизу.

Холдинг надає партнеру можливість використання системи лояльності. Від початку співпраці формується перелік інструментів і рекомендацій по роботі з базою клієнтів, забезпечується аналіз їхніх вподобань на постійній основі, та надаються поради щодо просування бренду в тому чи іншому місті. Також компанія забезпечує навчання персоналу партнера та стажування на базі закладів, котрі вже працюють.

Асортимент продукції та товарів, їх ціни – встановлює та фіксує компанія.

  • Паушальний внесок: в Україні $15 000, закордоном — 20 000 євро.
  • Роялті: 2% виторгу від реалізації продукції щомісяця.
  • Інвестиції стартують від $70 000 в Україні та орієнтовно 120-150 000 євро закордоном. Чітка сума залежить від розміру приміщення та його стану.
  • Маркетингових відрахувань немає.

Процес запуску точки

  • Партнер знаходить відповідне приміщення. Якщо !FEST його затверджує, то прораховує бізнес — план, після чого приймає рішення чи варто відкривати бізнес у цій локації. Для компанії, як зазначив Тарас, важливо відкривати успішні проекти, тому рішення щодо відкриття приймається на основі песимістичних прогнозів, щоб на 100% бути впевненими.
  • Після прийняття рішення щодо запуску проекту і підписання документів (зокрема ліцензійного та франчайзингового договорів), протягом певного часу видаються всі дизайнерські та технічні рішення, вирішуються питання технічного забезпечення. Паралельно відбувається пошук команди та початок стажування.
  • При готовності до старту команда компанії виїжджає на місце для спільного запуску. Після налагодження роботи й всіх операційних процесів, локація працює самостійно, а !FEST здійснює віддалену підтримку з можливістю приїхати до партнера із допомогою у вирішенні тих чи інших питань.

В умовах повномасштабної війни холдинг, намагається допомагати своїм франчайзі, додав Тарас: шукає варіанти оптимізації, де можна зменшити витрати й згенерувати прибуток, старається відновлювати маркетингові активності, та допомагати з просуванням «П’яних Вишень».

Нагадаємо, раніше ми розповідали про те, як відкрити Gastrofamily Food Market по франшизі.